Sledovanosť
Markíza ťahala cez sviatky za kratší koniec! Vianočné večery ovládli Jojka s RTVS
Markíze pokus presunúť Perinbabu pri derniére na jej obrazovke do hlavného vysielacieho času víťazstvo nepriniesol, vianočné vysielanie v prime-time ovládli Joj s Jednotkou RTVS.
Kým s denným sviatočným programom o diváka vyrovnane bojovali Markíza, Joj a Jednotka, pri večernom vysielaní ťahal za kratší koniec televízny líder.
Markíze sa podarilo dostať do vedenia len začiatkom minulého týždňa, kedy na ratingoch pod 5 % a podielmi okolo 18 – 19 % viedli v obchodnej skupine česko-slovenské filmy Špindl a Všetko alebo nič. Jojka mala byť s utorňajším špeciálom Tomáš a Diana na Vianoce priemerná ratingom 4,6 % a podielom na trhu cez 16 %.
Ďalšie večery už boli v réžii Jojky s Jednotkou.
V stredu 20. decembra bola Joj ešte tesným lídrom s komédiou Posledné Vianoce pri ratingu takmer 5 % a podiele na trhu vyše 19 % v obchodnej cieľovke, Markíza s filmom Známi neznámi stratila iba jeden podielový bod.
Jednotka navyše oba filmy dotiahla v celkovom publiku, kde Posledné Vianoce malo sledovať 266-tisíc divákov, RTVS bola dvojkou na trhu s Vraždami v kraji katarov s 255-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke. Známi neznámi prekročili hranicu 240-tisíc divákov.
V čele Sám doma a S tebou ma baví svet
Vo štvrtok 21. decembra výraznejšie viedli kontroverzné nórske Tri oriešky pre Popolušku, ktoré mali prekročiť rating 6 % s podielom na trhu cez 20 % v obchodnej skupine. Markízu k líderstvu nepriviedlo ani vysielanie klasiky Slunce, seno, jahody povinne bez reklám, prekročiť mala 5-percentný rating.
Celkovo si Tri oriešky pre Popolušku malo pozrieť takmer 350-tisíc divákov v univerzálnej skupine, Slunce, seno, jahody mali prekvapivo o 100-tisíc divákov menej. Posledný tohtoročný Hit roka na Jednotke malo sledovať priemerne cez 200-tisíc divákov.
Na víťaznej vlne surfovala Joj aj nasledujúce dni.
Aj tento rok v jej vysielaní zabodovala komédia Sám doma, ktorá bola v piatok 22. decembra silným lídrom v obchodnej cieľovke pri ratingu 9,6 % a podiele na trhu 30,4 %. Markíza s reprízovou komédiou Želanie pre Ježiška zaostala pri ratingu 5,4 %, ešte nižšie bola Jednotka s klasikou Byl jednou jeden král…, ktorá mala uhrať iba 4 ratingy.
Celkovo Sám doma sledovalo priemerne takmer 390-tisíc divákov v univerzálnej skupine, v ktorej sa mu už priblížila rozprávka Byl jednou jeden král… s menej ako 330-tisíc divákmi. Želanie pre Ježiška strácalo s vyše 280-tisíc divákmi.
Derniéra Perinbaby na Markíze
V sobotu 23. decembra sa netradične v hlavnom vysielacom čase objavila Perinbaba.
Najobľúbenejšia slovenská rozprávka bola celé roky súčasťou podvečerného vysielania na Štedrý deň, kde sa však tento rok objavila až v repríze. V čase, kedy kinám kraľuje pokračovanie Perinbaba a dva svety, sa Markíza rozhodla klasickú Perinbabu nasadiť najprv do prime-time, a to navyše po tom, čo od budúceho roku príde o práva na jej vysielanie.
V sobotnom hlavnom vysielacom čase Perinbaba obstála ratingom 8,1 % a podielom na trhu 23,2 % v obchodnej cieľovke. Nestačila však na komédiu S tebou ma baví svet, ktorá na Jojke vystrelila ratingom 9,5 % pri podiele na trhu pod 27 %.
Podvečerná klasika Princezná so zlatou hviezdou atakovala 7 ratingov s podielom na trhu 25,2 %, Shrek: Zvonec a koniec na Markíze šiel cez 6 ratingov s podielom vyše 23 %.
Celkovo S tebou ma baví svet malo sledovať 415-tisíc divákov v univerzálnej skupine, Perinbabu si malo vybrať priemerne 345-tisíc divákov. Markízu v tejto cieľovke doťahovala Jednotka s filmom Krakonošov poklad a 340-tisíc divákmi.
Perinbaba sa na Markíze nateraz objavila naposledy, najbližšie dva roky prechádza na obrazovku Joj. Markíza si jej práva držala pre seba od svojho vzniku v roku 1996 až do tohto roka.
Vysielanie počas Štedrého večera už suverénne ovládla s klasickými Tromi orieškami pre Popolušku aj premiérou Tri zlaté dukáty Jednotka. Nová vianočná rozprávka sa dokonca stala najsledovanejšou v histórii RTVS.
Viac v samostatnom článku.
Víťazný úlovok Pelíšok
Dva vianočné sviatky boli večer opäť v réžii Joj.
Na jej obrazovke sa historicky prvýkrát objavili legendárne Pelíšky, ktoré sa stali dokonca nateraz najsledovanejším tohtoročným vianočným programom Joj.
V pondelok 25. decembra Pelíšky vyskočili na rating 10,8 % s podielom na trhu 26,4 % v obchodnej skupine. Sekundovala jej Jednotka s tohtoročnou českou rozprávkovou premiérou Kľúč svätého Petra, ktorá mala uhrať rating 8,5 % s podielom na trhu 19,5 %. Markíze prepadla premiéra záverečnej časti série Fantastické zvery: Tajomstvá Dumbledora, ktorá jej šla pod 6 ratingov s podielom len okolo 14 %.
Večerný program Markízy predbehli aj podvečerné klasiky Kráľ Drozdia brada na Joj s ratingom takmer 8 % a podielom na trhu pod 23 % či Pyšná princezná na Markíze s ratingom takmer 7,5 % a podielom 21 %.
V univerzálnej skupine sa už do čela dostala Jednotka s novou rozprávkou Kľúč svätého Petra, ktorú sledovalo priemerne 507-tisíc divákov. Pelíšky si vybralo 473-tisíc divákov. Tajomstvá Dumbledora nedosiahli ani hranicu 200-tisíc divákov.
V utorok 26. decembra bola Joj vo vedení v oboch skupinách s komédiou Ako vytrhnúť veľrybe stoličku, v obchodnej cieľovke mala uhrať rating 8,5 % s podielom na trhu pod 21 %. Ďaleko však nezaostala Kúzelná opatrovateľka, ktorá sa po niekoľkých rokoch vrátila z Jojky na Markízu, podliezla rating 8 % s podielom 19,5 %. Prvý diel Sváka Ragana na Jednotke uhral rating pod 6 % s podielom takmer 14 %.
Podvečerné reprízy S tebou ma baví svet na Joj a Mrázika na Markíze sa pohybovali nad resp. pod 7 ratingami.
Celkovo si Ako vytrhnúť veľrybe stoličku malo pozrieť necelých 430-tisíc divákov v univerzálnej skupine, nasledoval Sváko Ragan s 345-tisíc divákmi. Kúzelnú opatrovateľku sledovalo priemerne cez 330-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“