Viete prví
Markíza pred letom ruší prvý večerný prepadák! V júli odštartuje v prime-time novú reality šou
Lídrovi nefungujú nielen pondelňajšie ale ani stredajšie večery, rozhodol sa v nich urýchliť zmenu.
Markíza prichádza pred letom s prvou zmenou programu.
Televízia už od začiatku júna prešla v hlavnom vysielacom čase kompletne na prázdninový program, v ktorom už stihla odhaliť niekoľko problematických miest.
Lídrovi najlepšie zaberá česká kriminálka Odznak Vysočina vysielaná v utorky a štvrtky. Ťaží najmä z prítomnosti slovenskej herečky Moniky Hilmerovej, ktorá hviezdila aj v predtým vysielanom Dunaji. Zároveň ide o jedinú premiéru v jej večernom programe.
Televízia sa pri vysielaní Odznaku Vysočina postarala o bizarnú situáciu, keď seriál nasadzuje prakticky od konca. Jeho úplne prvú časť odpremiéruje až po tom, čo divákom predstaví jeho nateraz poslednú.
Markíze doslova prepadávajú pondelňajšie reprízy vlaňajšieho hitu Druhá šanca.
Zopakovanie prvých dvoch sérií po pár mesiacoch divákov neprilákalo, naopak, z televízneho lídra sa v čase jej vysielania stáva dvojka až trojka na trhu v závislosti od cieľovej skupiny. V tej obchodnej sa Druhá šanca pohybuje na hlboko podpriemerných podieloch na úrovni okolo 10 – 13 %.
Po výbuchu zmena programu
Zmenu však Markíza chystá v iný večer.
Kým Druhá šanca ostáva na jej obrazovke naďalej, posledný týždeň v jej programe čaká na stredajšiu zábavnú šou 2 na 1.
Tá sa počas tohtoročnej jari vrátila na obrazovky iba so 4 premiérovými časťami, ktoré stihla televízia odvysielať počas apríla, následne na ne nadviazala sériou reprízových vydaní.
S reprízami 2 na 1 chcela podľa pôvodných plánov vykryť v stredy celé leto.
Markíze však aj v tomto prípade väčšina reprízových častí prepadáva, tento mesiac sa v obchodnej cieľovke mali hýbať najčastejšie v okolí 13 – 14 %.
Tento týždeň však už 2 na 1 tvrdo vybuchlo, keď malo uhrať podiel na trhu iba pod 11 %.
Oproti tomu premiérový seriál Tomáš a Diana viedol na Jojke s náskokom pri podieloch na trhu nad 18 % v obchodnej cieľovke.
Práve po tomto prepadáku pristupuje trhový líder ku zmene.
Nová reality šou
Markíza ešte začiatkom leta predstaví televíznym divákom novú reality šou.
Už koncom minulého roka odhalila prípravu novinky s názvom Šaty snov, ktorá sa podľa prvých informácií mala dostať na obrazovky práve počas mimosezónneho letného obdobia.
Televízia na jej uvedenie využije práve problematický stredajší slot, v ktorom šou Šaty snov predstaví od 12. júla v hlavnom vysielacom čase o 20:30.
V úvodný týždeň plánuje vysielanie rovno dvoch častí za sebou.
Aktualizácia: Po Markíze mení stredajší program aj konkurenčná Jojka. Viac v tomto článku.
O novinke Šaty snov sa dlho nič nehovorilo.
Markíza o nej len stroho prehovorila pri prezentácii plánov pre rok 2023, pričom naznačila, že si v nej účastníci budú vyberať šaty pre najdôležitejšie okamihy v ich živote.
Pôjde tak o program, v ktorom sa bude spájať nielen hľadanie vhodného oblečenia, ako napríklad v šou Nákupné maniačky, ale tiež zaznamenanie príbehu, ktorý sa za výberom šiat skrýva.
Dá sa očakávať, že príbehom budú dominovať svadobné prípravy.
„Hovorí sa, že šaty robia človeka. Oblečenie určuje naše miesto v spoločnosti, ale taktiež hovorí o tom, ako sa v danom momente cítime. V novej reality šou Šaty snov sa divákom predstavia zaujímaví ľudia, ktorí si vyberajú svoje ideálne šaty pre najdôležitejšie momenty ich života,“ znie krátka anotácia.