Viete prví
Jojka upravuje letné plány: Proti novinke Markízy mení program! Vracia sa kontroverzná Iveta
Obe najsledovanejšie televízie robia pred letom zmenu v stredajšom prime-time. Kým Markíza operatívne posilní program premiérovou tvorbou, Jojka tú svoju odkladá na neskôr.
Po Markíze prichádza s úpravou letných plánov aj konkurenčná Joj.
Iba tento týždeň prišiel televízny líder s náhlou programovou zmenou, keď operatívne stiahne zo svojho večerného programu reprízy zábavnej šou 2 na 1.
Tým sa v stredajšom prime-time darí už od mája podpriemerne, pričom tento týždeň šou už vybuchla podielom na trhu iba pod 11 % v obchodnej cieľovke. Priemer Markízy v sezóne je dvojnásobný.
Televízia sa namiesto neúspešných repríz pripravuje na posilnenie letnej ponuky, keď do nej vyťahuje svoju jedinú premiérovú pôvodnú tvorbu.
Ako sme už informovali, Markíza od stredy 12. júla vyťahuje na večery úplne novú premiérovú reality šou Šaty snov, o ktorej krátko prehovorila len koncom minulého roka.
Nasadenie novinky do vysielania ešte ani neohlásila, zaradila ju do štruktúry zmenou programu.
Tomáš a Diana skončí skôr
Po Markíze v rovnakom termíne prichádza so zmenou aj konkurencia.
Kým televízny líder reagoval na hlboko podpriemernú výkonnosť reprízovej zábavnej šou, Joj v programe čoskoro ukončí, naopak, jeden z najsilnejších programov týchto dní.
Z obrazoviek totižto neplánovane zmizne premiérový seriál Tomáš a Diana, ktorý sa po dominantnom štarte zastabilizoval na ratingoch cez 4 % a podieloch na trhu vyše 18 % v obchodnej cieľovke.
Podobnú sledovanosť dosahuje z pravidelných večerných programov na trhu momentálne len Hranica alebo Odznak Vysočina.
Jojka pôvodne avizovala odvysielať naraz všetkých doposiaľ natočených 24 častí seriálu, ktoré by jej v programe vydržali až do polovice augusta.
Popri pokračujúcej Hranici nakoniec v júli ďalší premiérový seriál nepotiahne.
Televízia ukončí vysielanie Tomáš a Diana pôvodne prvou sériou, ktorá vyvrcholí už vo sviatočnú stredu 5. júla.
Jojka mohla prehodnotiť nasadenie seriálu v slabom období roka a veriť mu pre obchodne atraktívnejšie mesiace.
Minulé leto vysielala naraz až tri premiérové seriály pôvodnej tvorby, popri odkladanej piatej sérii Našich vysielala aj premiérové časti Hranice a novinku Šťastná rybka. Maximá oba dosahovali na úrovni okolo 5 ratingov, často sa hýbali okolo 4 %.
Zmena proti novinke Markízy
Joj tak uzavrie premiérový seriál presne týždeň pred štartom novej konkurenčnej reality šou Svadby snov.
Jojka jej v letnom období nebude konkurovať vlastným premiérovým seriálom a na stredy od 12. júla vyťahuje tohtoročnú seriálovú rekordérku Iveta.
Iveta doteraz okupuje najvyššie priečky sledovanosti tohto roka, aj s najslabšími časťami by na diaľku porazila tak úspešné seriály jari ako Dunaj, k vašim službám alebo Klamstvo.
Joj zreprízuje Ivetu iba polroka po jej premiére na obrazovke.
Kontroverzný seriál s Alžbetou Ferencovou v hlavnej úlohe prepísal pri svojom štarte všetky rekordy sledovanosti medzi seriálmi Jojky od začiatku peoplemetrového merania v roku 2004. Následne sa zastabilizoval pod hranicou 600-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke a v okolí 10 ratingov v obchodnej cieľovej skupine.
Markíze rovnaký ťah nevyšiel
Podobný krok, a to s väčším časovým odstupom, nevyšiel Markíze.
Tá od mája po roku vrátila do prime-time vlaňajší seriálový hit Druhá šanca, ktorý podobným spôsobom okupoval čelné priečky sledovanosti s 9 až 11-ratingovými výkonmi a celkovo 500 až 600-tisíc pravidelnými divákmi.
Reprízy prvých dvoch sérii Druhej šance však prinášajú Markíze prepadák.
Seriálu sa v rovnakom vysielacom čase v pondelky o 20:30 v týchto týždňoch vôbec nedarí, televízii prepadáva s podielmi na trhu okolo 10 – 13 % v obchodnej cieľovke.
Joj cez leto vyskúša v prime-time zopakovať rovno dva večerné seriály posledných dvoch sezón.
Popri Ivete vracia do hlavného vysielacieho času aj minuloročnú Kriminálku Kraj, ktorú tentokrát odvysiela v najsledovanejšie nedeľné večery o 20:35.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“