Nové projekty
Markíza chystá celebritného Survivora: Na ostrov mieri Gogo aj víťazka Farmy, známi moderátori!
Markíza s Novou potvrdzujú snahu o veľké vzkriesenie formátu Survivor, zostavu súťažiacich naplnili známymi menami. Kedysi celebritná verzia skončila prepadákom.
Už začiatkom roka štartujú Markíza a Nova prvú federálnu verziu reality šou Survivor Česko & Slovensko, ktorou chcú zvrátiť neúspech formátu najmä na slovenskej obrazovke.
Kým na Nove sa formát dočkal dvoch sérií, na Slovensku v roku 2016 tvrdo prepadol a až do tohto roka sa nedočkal žiadneho pokračovania.
Televízie tentokrát oživujú formát v úplne novej verzii, v ktorej spoja bežných súťažiacich so známymi menami.
12 bežných súťažiacich a 12 celebrít
Z verejného kastingu televízie vybrali 4 Slovákov a 8 Čechov, ktorých doplní rovnaký počet až 12 známych osobností z oboch krajín.
Slovensko budú reprezentovať najznámejší youtuber Daniel „GoGo“ Štrauch, víťazka 12. série reality šou Farma Xénia Gregušová, MMA zápasník Gábor Boráros, futbalista a účastník reality šou Love Island Nathan Christián Dzaba a 14-násobná šampiónka v karate Veronika Havlik.
Z českých celebrít budú v šou herec a moderátor Vojtěch Drahokoupil, známy ako spolumoderátor online relácie Love Island Extra, herečka, speváčka a stand-up komička Iva Pazderková, youtuberka, blogerka a moderátorka Nikola Čechová, rozhlasový a televízny moderátor Tomáš Zástěra, finalistka kuchárskej súťaže MasterChef Česko Ta Thuy Dung alias Chili, herečka a speváčka Barbora Jánová, a model, herec a bývalý futbalista Matěj Paprčiak.
Hlavná upútavka s predstavením súťažiacich
Celebritný Survivor kedysi veľkým fiaskom
Markíza v novej verzii Survivora oživí nápad, ktorý pred rokmi skončil čistým prepadákom.
Joj v roku 2007 ako svoj vtedajší absolútne najväčší projekt priniesla šou Celebrity Camp, v ktorej na Filipíny v januári odletelo až 26 osobností, medzi inými aj Silvia Šuvadová, Braňo Ondruš, Aneta Parišková, Zora Czoborová, Zuzana Belohorcová, Ján Lehotský či Paviel Rochnyak.
Šou zďaleka nechytila toľko divákov, koľko do nej televízia investovala, a skončila neúspechom.
Celebrity Camp vznikol rovnako na základe licencie formátu Survivor, ktorý sa tak po rokoch dočká druhej celebritnej verzie, spojenej aj s obyčajnými súťažiacimi.
Okrem neúspechu celebritnej verzie z roku 2007 má formát Survivor za sebou prepadák aj v klasickej verzii, ktorú už vysielala na svojej obrazovke Markíza. V roku 2016 priniesla vlastnú tradičnú verziu šou pod názvom Ostrov, ktorý už po mesiaci skončil v hlavnom vysielacom čase.
Česko-slovenská moderátorská dvojica
Šou v novej verzii dostáva aj novú moderátorskú dvojicu.
Vytvoria ju Martin Šmahel, ktorý je už od svojho účinkovania v 10. sérii Farma spájaný s touto reality šou, aj ako moderátor online relácie Farma X-tra. Českým moderátorom šou bude športový komentátor, moderátor a znalec bojových športov Ondřej Novotný.
„Survivor je jednou z najväčších, najpopulárnejších a najúspešnejších reality šou na svete. Je to formát, ktorý presne zapadá do pestrej programovej ponuky TV Markíza a žne úspechy predovšetkým u mladých televíznych aj online divákov,“ povedala programová riaditeľka Markízy a Novy, Silvia Majeská.
Markíza veľa vsádza do spoločnej koprodukcie s Novou, vďaka ktorej do nej mohla investovať viac.
„Sme si istí, že všetkým súťažiacim poskytneme množstvo príležitostí, aby posunuli svoje limity a našli v sebe neočakávané schopnosti,“ dodala Majeská.
„Súťažiaci si budú musieť poradiť nielen so svojimi súpermi, nehostinnou tropickou džungľou, nedostatkom potravy, fyzicky náročnými úlohami, ale aj sami so sebou. Aby prežili, budú si musieť vlastnoručne postaviť bezpečné prístrešie, zabezpečiť si jedlo a vodu, naučiť sa zakladať a udržiavať oheň. Na konci náročného súboja, ktorý si vyžaduje silu, vytrvalosť, odhodlanie i taktické uvažovanie, bude na víťazného ostrovana čakať obrovská úľava a výhra vo výške 100 000 eur,“ predstavuje televízia.
Markíza šou Survivor štartuje vo štvrtok 13. januára 2022 o 20:30, divákom Novy sa šou predstaví už o dva dni skôr – v utorok 11. januára.
Následne budú televízie vysielať formát v rozdielnom režime. Markíza ju avizuje každý štvrtok a piatok, Nova v utorky a piatky.
Reality šou vzniká v spolupráci s poprednou medzinárodnou produkčnou spoločnosťou Acun Medya Global, ktorá už zo Survivora dokázala urobiť hit v Turecku, Grécku, Rumunsku, či Mexiku. Formát globálne distribuuje spoločnosť Banijay Rights, celosvetový distribútor so špičkovým multižánrovým portfóliom.
Od svojho vzniku v roku 1997 bol Survivor adaptovaný už v 48 teritóriách a patrí medzi najväčšie televízne fenomény posledných 25 rokov. Rok 2021 je pre formát doteraz najúspešnejší v histórii s 24 potvrdenými produkciami po celom svete.