Sledovanosť
Ku kľúčovej novinke Markízy sa vrátili stratení diváci! Joj sa potichu dostala do čela
Sľub odštartoval druhý týždeň na obrazovke pri sile, do sledovanosti zasiahla inaugurácia Donalda Trumpa. Pondelok priniesol skrytého víťaza dňa.
Nový podvečerný seriál zatiaľ Markíze vychádza.
Jej absolútne kľúčová novinka tohto roka Sľub, od ktorej si sľubuje nájdenie stabilného a nadpriemerne úspešného programu pre 18. hodinu na najbližšie sezóny, zatiaľ zaberá, keď s väčšinou epizód nateraz prekonáva rozbeh predchádzajúcej dennej série Mama na prenájom.
Sľub späť na koni
Sľubu sa pritom už po druhýkrát od štartu podarilo zvrátiť divácky prepad a udržiava si nateraz stabilné publikum blízke pol miliónu divákov.
Druhý týždeň na obrazovke odštartoval vysoko nadpriemerne, keď si Sľub v pondelok pripísal rating 8,4 % s podielom na trhu 29,7 % v obchodnej cieľovke.
Oproti minulému piatku, kedy zažil svoju dosiaľ najslabšie sledovanú časť, porástol o takmer jeden a pol ratingu a postavením na trhu sa vrátil k silnej úrovni okolo 30 %.
Zároveň prilákal späť väčšinu stratených divákov, keď v celkovom publiku vystrelil s priemerne 484-tisíc divákmi, čo je druhý najlepší výkon od štartu v rámci univerzálnej cieľovky.
Oproti piatku, kedy Sľub prešprintovala denná kuchárska šou Bez servítky, sa k seriálu vrátilo až takmer 80-tisíc divákov.
Samotné Bez servítky potvrdilo vydarenú zostavu minulého týždňa, s tou aktuálnou reality šou klesla k vlažným výkonom s podielom na trhu okolo 15 % v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku šou z priemernej sledovanosti vysoko nad tristotisíc divákov klesla v prvý deň nového týždňa k 250-tisícovej úrovni.
Divákov brala inaugurácia
V tom čase už však naplno prebiehala inaugurácia nového prezidenta USA Donalda Trumpa, ktorá zasiahla aj do sledovanosti veľkých staníc.
Približne 100-tisíc divákov sledovalo Trumpovu inauguráciu v čase hlavných podvečerných programov na spravodajskej televízii TA3 a ďalších približne 65-tisíc divákov na spravodajskej televízii JOJ 24. O podobný počet divákov, paradoxne, oproti bežnej sledovanosti Joj kleslo práve Bez servítky.
Oba spravodajské kanály dosiahli v tom čase oproti klasickým dňom výrazné nadpriemery. Darilo sa im pritom aj neskôr.
TA3 uspela v čase okolo 20. hodiny s Témou dňa, ktorú sledovalo okolo45-tisíc divákov, JOJ 24 zas s Analýzami 24 k uvedeniu Donalda Trumpa do úradu, v čase hlavných večerných programov si ich pozrelo viac ako 35-tisíc divákov.
Skrytý víťaz dňa
Najsledovanejším programom večera bola rodinná sága Joj.
Ranč na začiatku tretieho týždňa na obrazovke pritiahol priemerne 420-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čím sa po prvýkrát výraznejšie vzdialil polmiliónovej úrovni. Chýbať mu pritom podobne ako Bez servítky mohli aj diváci prepínajúci na spravodajskú stanicu Joj.
Práve tam napríklad sledujú desaťtisíce divákov večerné Noviny Joj, v pondelok ich malo byť viac ako 70-tisíc.
Celkovo ich pritom na Joj a JOJ 24 malo sledovať priemerne okolo 520-tisíc divákov, čím by sa stali najsledovanejším programom celého dňa.
Pondelku ale formálne kraľovali Televízne noviny, ktoré na Markíze sledovalo priemerne celkovo 505-tisíc divákov, Noviny na hlavnej Jojke malo sledovať okolo 445-tisíc divákov.
Po spravodajských reláciách bol suverénne najsledovanejším z celého pondelka Sľub, ktorý predbehol aj všetky programy z večernej ponuky.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
