Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Mama na prenájom zažíva zlaté časy: Doťahuje rekordný úspech bývalých Oteckov!

Diváci ostávajú seriálu verní aj pri oteplení počasia, Mamu na prenájom to vystreľuje k rekordným výkonom z čias dominujúcich Oteckov.

Mama na prenájom valcuje.

Keď vlani na jar Markíza neľahkým rozhodnutím ukončila po takmer piatich rokoch podvečerný denný seriál Oteckovia, čakala na ňu ešte ťažšia výzva nájsť nový projekt, ktorým sa jej podarí podobne zaujať divákov.

Tri a pol roka Oteckovia neohrozene dominovali podvečernému vysielaniu a v najsilnejších časoch dosahovali viac ako 40-percentné podiely na trhu. Súčasný priemer televízie je takmer polovičný.

Po tom, čo sa dejovo vyčerpali a divákov začala pútať kontroverznejšia reality šou Bez servítky, sa Markíza začala sústrediť na nový projekt. Vlani sa musela zmieriť so stratou postavenia podvečerného lídra a jednu celú sezónu obetovala, aby pripravila novinku, ktorou sa chcela priblížiť k životnosti Oteckov.

Stavila na tureckú telenovelu, ktorú adaptovala v podobe rodinného seriálu Mama na prenájom, ktorý sa po prvých týždňoch vysielania ukázal ako správna voľba.

Najsilnejšie obdobie od štartu

Mama na prenájom pritom aktuálne zažíva najsilnejšie obdobie od štartu.

Ešte po prvých častiach bola budúcnosť Mamy na prenájom otázna, keď jej sledovanosť kolísala, do pár týždňov ale získala stabilných divákov, ktorí ju každý deň držia vo vysokých nadpriemeroch.

V uplynulých dňoch sa jej postavenie na trhu stále častejšie pohybuje okolo a nad hranicou 30 %, čo v pomeroch dnešnej sledovanosti pomyselná hranica, na ktorú cielia najúspešnejšie projekty na trhu.

Toto postavenie vyjadruje podiel divákov, ktorí sledujú program v danom čase voči všetkým ostatným.

V prípade Mamy na prenájom aktuálne podiely na trhu seriálu tlačí nahor najmä ubúdanie divákov pri obrazovkách, ktorí sa s príchodom leta venujú iným aktivitám. K televízorom prichádzajú až neskôr večer alebo vôbec.

Súčasne však práve fanúšikovia Mamy na prenájom patria k vernejším.

Nový rekord

V stredu títo diváci vystrelili seriál najvyššie od štartu.

Mame na prenájom na to stačil iba priemerný rating 6,1 %, ktorý ju však pri menšom počte divákov pri obrazovke vystrelil na rekordný podiel na trhu až 36,5 % v obchodnej cieľovke.

Ide o suverénne postavenie, akému sa tešili ešte pred pár rokmi Oteckovia.

Zároveň sa Mama na prenájom v tomto týždni zatiaľ zakaždým dostala nad 30-percentnú podielovú hranicu. V utorok bola taktiež vysoko, keď mala prekročiť až 34 %.

Jojka aj vo valcujúcej konkurencii ostáva na svojom, Bez servítky dosahuje svoje priemerné výkony na podielovej úrovni okolo 22 %.

Proti Geissenovcom s prepadákom

Večer však Markíza, naopak, zažila jeden z najvýraznejších prepadákov v sezóne.

Na Jojke pokračoval druhý týždeň špeciál Geissenovci na Slovensku, ku ktorému sa už nevrátili všetci diváci z minulotýždňového štartu, naďalej však dosiahol nadpriemer s ratingami 5,6 a 4,9 % s podielmi na trhu okolo 21 a 22 % v obchodnej cieľovke.

Markíza v stredu tvrdo prepadla.

Po krátkej aprílovej premiérovej sérii 2 na 1 televízia počas mája nasadzuje reprízové časti, pričom vyberá epizódy s celebritnými tanečníkmi čerstvo ukončeného Let´s Dance.

Tento týždeň vytiahla diel s Borisom Valábikom, ktorý mal však vybuchnúť s podielom na trhu iba cez 12 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor