Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: vysielanie TV Markíza

Viete prví

Finále Mamy na prenájom plné zvratov: Vieme, kedy chce Markíza odštartovať 3. sériu!

Mama na prenájom ukončila prvý rok na televíznej obrazovke, napriek poklesu výkonnosti v druhej sérii si vypýtala pokračovanie.

Markíza tento týždeň ukončila aj posledný pravidelný seriál tejto jesene.

Po Pánovi profesorovi a Dunaji, k vašim službám došla do sezónneho finále aj denná podvečerná séria Mama na prenájom, ktorá bola spoločne s Dunajom kľúčovou seriálovou novinkou televízneho lídra v tomto roku.

Po takmer piatich rokoch ňou totižto nahrádzal kedysi valcujúcich Oteckov, ktorí o pozíciu lídra na trhu prišli až v minulom roku. Markíza sa do nej stabilne chcela vrátiť práve s novým odľahčeným denným seriálom, čo sa jej podarilo najmä v prvej vysielacej sezóne.

Po jarnom úspechu poklesla

Úspech Mamy na prenájom rástol a kulminoval v priebehu 1. série počas jari, keď sa jej výkonnosť začala ťahať od priemerných podielov na trhu okolo 24 % až k 30 % v obchodnej cieľovke.

Ratingovo sa často pohybovala v okolí 7 %, pričom s najsledovanejšími vydaniami dosahovala aj 8-percentné výkony. S blížiacim sa letom, kedy diváci odchádzali od obrazoviek za teplom, klesali k úrovni okolo 5 – 6 %, podielovo si však Mama stále udržovala výrazné nadpriemery neraz nad hranicou 30 %.

Jesenná 2. séria na takto silné postavenie nenadviazala.

Mama na prenájom si vo svojej druhej sezóne pripisuje skôr priemerné výkony Markízy. Aj v chladnom novembrovom mesiaci, kedy sa už diváci opäť vo väčšom usádzajú od podvečera k obrazovkám, dosahuje ratingy ako na jar krátko pred letom na úrovni cez 5 až vyše 6 %. Podiely na trhu sa najčastejšie hýbu v okolí 20 – 26 %.

Kým na jar sa denný seriál usadil v pozícii lídra, na jeseň si ju opäť častejšie berie kuchárska šou Bez servítky.

Jojka s ňou zažila vrchol popularity na jar 2022, kedy svojím úspechom odstrelila práve kedysi neporaziteľných Oteckov. O rok neskôr si Markíza s prvou sériou Mamy na prenájom vzala dominanciu späť.

Bez servítky je však aktuálne opäť vo forme. Vo viacerých týždňoch sa dostáva nad svoje nadpriemery, v novembri uhrávalo podiely na trhu okolo 23 až 28 % v obchodnej cieľovke. Vedúcu pozíciu si už s Mamou pravidelne strieda.

Finále plné zvratov

Nosnou linkou jesenného vysielania Mamy na prenájom bol návrat pravej mamy Hanky do jej života.

Kým v úvode 2. série diváci mohli sledovať ambíciu Lucie (Monika Horváthová) rozviesť sa s Martinom (Adam Bardy), po štvormesačných peripetiách sa nakoniec úspešného rozvodu dočkali v samotnom finále.

Čo viac, Lucia po sa tom, čo videla, ako Hanke (Larisa Mižigar) ubližujú jej hádky s Naďou (Martina Zábranská), rozhodla plne rešpektovať Martinov nový život a Naďu spravila oficiálne Hankinou mamou podpísaním papierov k osvojeniu.

Martin získal Hanku do opatrovníctva, no s Luciou sa dohodol na voľných podmienkach návštev. Jej styk s Hankou bude neobmedzený.

Naznačila motív novej série

Tvorcovia už pritom naznačili prvé témy, na ktorých bude stáť 3. séria.

Naďa a Martin sa pokúšajú aj o spoločné dieťa, no ich úsilie narazilo na nečakané výsledky testu plodnosti – Martinove šance na prirodzené splodenie dieťaťa sú minimálne.

Nejde však o nový problém a je tak viac ako otázne, či je Hanka skutočne jeho biologickou dcérou…

Pokým 2. séria bola postavená na návrate pravej Hankinej mamy, nadchádzajúca 3. séria tak môže svoj motív ťahať práve na otázke, kto je Hankiným otcom.

Medzitým sa na svet nečakane pýta ďalšie dieťa.

Kým Martinov otec Edo (Vlado Kobielsky) sa po zlej investícii, pri ktorej prišiel o úspory, trápi, ako uživí rozrastajúcu sa rodinu s Beátou (Kamila Heribanová), tej sa, pravdepodobne, zo stresu spustili pravidelné kontrakcie a začína rodiť.

V tomto čase to však nikto nečakal a Beátu môže v novej sérii čakať rizikový predčasný pôrod…

Zdravotné komplikácie sužujú Zuzanu (Gabriela Dzuríková), ktorá má obavy, že sa jej opäť vracia choroba.

Dôvodom je stále častejší kašeľ, ktorý bol v minulosti jedným z prvých príznakov vracajúcej sa rakoviny… Jej muž Dušan (Maroš Kramár) vidí, že Zuzana už stráca nádej. „Chuť bojovať mám. Ale nemám silu…“ prehovorila.

Čakajúc na testy, či sa potvrdia jej najhoršie obavy, ju však Dušan zaskočil, keď vytiahol prsteň a po druhýkrát ju požiadal o ruku…

Prvej postave hrozí smrť

V absolútnom závere však Markíza naznačila aj možnú smrť jednej z postáv.

Ešte vážnejšie totiž skončila chorobná žiarlivosť Dávida (Matúš Beniak), ktorý sa po rozchode s Lenkou (Diana Ristová) pokúšal o nový vzťah s Adelou. Aj keď ju Lenka varovala, Dávida si pripustila k telu, no ten mal v hlave iba nového Lenkino partnera Borisa Rusnáka (Erik Žibek), ktorému takmer zničil kariéru.

Po tom, čo Adela všetko zistila, Dávida definitívne odmietla, a ten v návale hnevu poškodil brzdy na Borisovom aute.

Sanitár však netuší, čo činí, a že do auta nasadne okrem Rusnáka aj Adela…

Borisovi v plnej rýchlosti na diaľnici zlyhajú brzdy, no kým jeho stav je stabilizovaný, najvážnejšie je na tom jeho spolujazdkyňa… Keď je na miesto nehody povolaná záchranná zdravotná služba, súčasťou posádky je aj Dávid. Až pri pohľade na doráňané Adeline telo v kritickom stave zistí, aké má jeho žiarlivosť následky…

Dátum štartu novej 3. série Mamy na prenájom

Mama na prenájom z obrazoviek zmizne na niekoľko týždňov.

Markíza je so sledovanosťou podvečerného seriálu spokojná a s jeho vysielaním by v ideálnom prípade mala chcieť pokračovať počas celého roka 2024. Televízii stačí, aby si udržal jesennú výkonnosť, aj keď sa už o pozíciu podvečerného lídra musí pravidelne deliť s Jojkou.

Diváci na návrat príbehov Nadi, Martina a Hanky dlho čakať nebudú.

Markíza chce podľa našich informácií vrátiť Mamu na prenájom hneď začiatkom budúceho roka a štart novej 3. série plánuje na pondelok 8. januára 2024 o 17:55.

Prvý týždeň v novom roku podvečery bez prekvapenia vyplnia Rodinné prípady.

Ide už o oficiálne plány, ktoré by sa nemali meniť.

Stalo sa tak napríklad v prípade hlavného ťaháku Markízy Dunaj, k vašim službám, ktorého vysielanie pôvodne neavizovala v prvý mesiac budúceho roka. Napokon spustila aj inzertnú kampaň, v ktorej ohlasuje pokračovanie už v januári.

Budúci rok sa nič sa nezmení na podvečernej konkurencii pre Mamu. A prenájom.

Jednotka RTVS by mala pokračovať s kvízom Všade dobre, doma naj a Jojka s Bez servítky. Premiérové vydania kuchárskej reality šou by mala Joj odštartovať taktiež 8. januára 2024.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor