Sledovanosť
Let´s Dance v oslabenom finále siahlo aj na rekord, Markíza pred polnocou zápasila s problémom!
Záverečná fáza Let´s Dance pod ťarchou pekného počasia nedosiahlo na priemer siedmej série, Joj v sobotu ukončila minisériu Ultimátum, ktorá sa od veľkonočného prepadu k životu neprebrala.
Najväčšia jarná šou Markízy je na konci.
Televízna jednotka po desiatich týždňoch uzavrela svoj hlavný sezónny projekt Let´s Dance, s ktorým na seba počas jari viazala najväčšiu pozornosť v rámci spoločenského života na Slovensku.
Samotné finále vo svojom priebehu prinieslo výnimočné výkony trojice finalistov, vďaka čomu až 6-krát kompletne celá porota vyťahovala najvyšší počet bodov. Vyhlásenie víťaza, ktorým sa očakávane stal Ján Koleník s Vandou Polákovou, prinieslo aj emócie hviezdy Druhej šance, ktorá zakončila svoj ďakovný príhovor posolstvom pre Slovensko. Viac o finálovom večeri v tomto článku.
Komplikácie minúty pred koncom
Samotné vyvrcholenie Let´s Dance prinieslo aj paradoxnú situáciu, ktorá sa mala riešiť v samom závere večera v réžii priameho prenosu.
Kým v priebehu celej série sa šou vyznačovala snahou tvorcov natiahnuť jej nedeľné vysielanie čo najdlhšie do noci a napriek postupnému vypadávaniu tanečných párov tak prenosy spravidla končievali až pred polnocou, tentoraz malo podobné naťahovanie spôsobiť problémy.
V čase ohlásenia tretieho miesta, na ktorom skončila Zuzana Kubovčíková Šebová s Vilémom Šírom, bola značná snaha moderátora večera, Viktora Vinczeho, popohnať dianie na parkete. V čase ďakovnej reči Kubovčíkovej niekoľkokrát vstúpil do jej slov a snažil sa skrátiť jej príhovor. Dokonca až neobvykle rýchle bolo následné samotné vyhlásenie víťaza, ku ktorému došlo bez tradičného naťahovania a snáh o dramatizovanie pred ohlásením víťazného mena.
Markíza sa mala v prenose začať ponáhľať kvôli reklamnému vysielaniu, ktoré mala naplánované ešte v 23. hodine.
Jednu reklamnú prestávku si totiž televízia naplánovala po skončení finále, to sa však naťahovalo až k polnoci. Markíza nakoniec celú reklamu pred polnocou ani neodvysielať nestihla. Podľa všetkého tak musela neplánovane osekať reklamné vysielanie po polnoci, inak by riskovala porušenie zákona.
Sledovanosť finálového večera 7. série
Let´s Dance vo finále 7. série dosiahlo na priemerne slabší rating sezóny, záverečné kolo získalo výkon 8,2 % v komerčnej cieľovke divákov vo veku 12 až 54 rokov. Naopak v tejto cieľovke uhralo jeden z najlepších podielov na trhu série 29,3 %.
V celkovom publiku finále sledovalo 564-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je priemerný výkon tohto ročníka. Pri menšom počte divákov pri obrazovke vďaka tomu vystrelil v univerzálnej cieľovke podiel na trhu na rekordný výkon série 35,1 %.
Z pohľadu celej 7. série bolo najsledovanejším 6. kolo Let´s Dance, ktoré sledovalo až 616-tisíc divákov. Prvý aj posledný raz v aktuálnej sérii šou pokorila šesťstotisícovú hranicu.
Šieste kolo dosiahlo aj najlepší rating série v komerčnej cieľovke, kde vyskočilo na 9,3 %. Šou sa v aktuálnom ročníku nad 9% hranicu dostala dvakrát, podarilo sa jej to ešte vo 4. kole s ratingom 9,1 %. V tomto kole zároveň dosiahla najlepší podiel v komerčnej cieľovke 29,6 %.
Najslabšie ratingy dosiahla šou práve v samotnom závere. Najnižší výkon uhralo semifinálové 9. kolo, ktoré ako jediné neprekročilo hranicu ôsmich ratingov v komerčnej cieľovke, uhralo rating 7,9 %. Vôbec najmenej divákov šou sledovalo celkovo v 2. kole, kedy ich s Let´s Dance večer strávilo priemerne 529-tisíc.
Ultimátum sa z dna neodlepilo
Uplynulý týždeň skončila vo vysielaní aj najnovšia značková miniséria Jojky, Ultimátum.
Tá si v prvých týždňoch udržiava priemerne ratingy nad úrovňou 6 % v komerčnej cieľovke, čím sa zaradila sledovanosťou k iným seriálom sezóny ako Šťastní vs. Šťastní, Svätý Max či Hranica.
Seriál sa však výrazne prepadol pri vysielaní počas Veľkej noci, kedy spadol na úroveň okolo 4 %, z ktorej sa už nedostal až do finále.
Finálový dvojdiel Ultimáta sa hýbal na podpriemerných podieloch cez 13 %, ratingovo mali posledné dve časti uhrať výkony nad 4 a 3 %. Napriek tomu sa finále seriálu držalo aj vo vedení, film Charlieho anjeli na Markíze podliezol hranicu štyroch ratingov, podobne aj Záhady tela na Jednotke. Tie boli lídrom v celkovom publiku s 335-tisíc divákmi.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“