Sledovanosť
Let´s Dance po triumfálnom nástupe stratilo divákov! Potichu však poráža Dunaj aj Sľub
Tanečná šou všetkých divákov zo štartu neudržala, je však najsledovanejším programom na Slovensku.
Najúspešnejšie programy uplynulého týždňa sú známe.
Dobové seriály valcujú trh
Na čele televíznej sledovanosti spomedzi seriálov naďalej ostáva večerný Dunaj, k vašim službám, ktorý si však túto pozíciu udržuje už iba v celkovom počte divákov.
V obchodnej cieľovke, na ktorú súkromné stanice predávajú reklamu a vo výstupoch k médiám ju akcentuje Markíza, už Dunaj častejšie poráža denný dobový seriál Sľub, a to napriek tomu, že sa vysiela v skoršom podvečerom čase. Kým Sľúb sa momentálne pravidelnejšie dostáva nad hranicu 9 ratingov, Dunaj sa pohybuje skôr nad 8 percentami.
Oba seriály sú suverénne najsledovanejšie na trhu – oba ako jediné lákajú pol milióna divákov, Dunaj sa dlhodobo drží na úrovni okolo 530 až 550-tisíc divákov, Sľub sa hýbe okolo polmiliónovej úrovne.
Medzi top programy naďalej patria i pondelňajšia Vina či stredajšie Na nože, aj keď sledovanosť oboch projektov minulý týždeň klesla. Stredajšiu kuchársku reality šou Markízy v celkovom publiku už výrazným rozdielom predbehol jojkársky seriál Ranč, ktorý napriek zostrenej konkurencii od konca februára udržuje väčšinu svojho publika.
Klasickými ťahúňmi víkendovej sledovanosti sú programy Slovenskej televízie Milujem Slovensko a Záhady tela, minulý týždeň si oba pozrelo menej ako 400-tisíc divákov. Sledovanejšie boli spomínané seriály Vina aj Ranč.
Let´s Dance po štarte kleslo
K najsledovanejším programom na Slovensku sa na Markíze zaradila aj 10. séria tanečnej šou Let´s Dance.
Aj tento rok ide o najväčšiu televíznu udalosť na trhu mimo športových prenosov, ktorá zasahuje približne milión všetkých televíznych divákov v krajine. Takýmto výtlakom sa nevie pochváliť Dunaj ani Sľub.
Už tradične pritom býva najviac sledovaný štart jednotlivých sérií.
Je tomu tak vďaka masívnej mediálnej kampani, následne už zvykne záujem o program aj kolísať v závislosti od atraktivity celebritnej zostavy či výstupoch v bulváre.
Jubilejné desiate Let´s Dance tento trend potvrdilo, keď zaznamenalo úspešný nástup na úrovni štartu minuloročných sérií. Do druhého priameho prenosu si však už všetkých divákov neprenieslo.
Druhé kolo 10. série Let´s Dance uplynulú nedeľu výrazne stratilo v obchodnej cieľovke, v ktorej zaznamenalo rating 8,3 % s podielom na trhu 33,9 %. Ratingovo tak šou medzitýždenne stratila viac ako jeden bod – štart desiateho ročníka dosiahol úroveň 9,5 %.
Postavenie na trhu si ale šou udržala podobné, keď stratila približne iba jeden a pol podielového bodu. Úvodný večer dosiahol trhový podiel 35,3 %.
V celkovom publiku si druhé kolo Let´s Dance priemerne pozrelo 538-tisíc divákov, čo je o 35-tisíc divákov menej úvodný priamy prenos. Celkovo šou ostatnú nedeľu zasiahla menej ako milión divákov, pri štarte si program aspoň na niekoľko minút zaplo vyše milióna divákov.
Potichu ostáva programom jari
Let´s Dance bolo ale naďalej jasným programom týždňa.
Napriek tomu, že Dunaj dokáže v celkovom publiku dosahovať rovnakú či vyššiu priemernú sledovanosť a Sľub s rekordnou epizódou v obchodnej cieľovke trhol 10-percentnú ratingovú hranicu, tanečná šou v skutočnosti dosahuje ešte vyššie čísla.
Priemernú sledovanosť projektu ale ťahá prudko nadol naťahovanie priamych prenosov, ktoré v nedeľu večer končia až pred polnocou. Bežné seriály trvajú hodinu či hodinu a pol.
V prvej polovici večera pritom Let´s Dance dosahuje sledovanosť nad úrovňou 600-tisíc divákov v celkovom publiku, čím by s prehľadom predbehol oba dobové seriály. Platilo by to aj v obchodnej cieľovke, kde ratingovo v prvej hodine vysielania vystreľuje s ratingami cez 10 %.
Diváci však najmä po 22. hodine postupne odchádzajú, čo priemernú sledovanosť výrazne oslabuje.
