Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Letné televízne fiasko: Markíze vybuchla nová šou, Joj zopakovala prepadák konkurencie!

Diváci zmenu v stredajších štruktúrach najsledovanejších televízií neprijali.

Obe si výrazne pohoršili.

Markíza aj Joj prišli od júla so zmenou stredajšieho programu, keď na obrazovke televízneho lídra najprv skončili reprízy zábavnej šou 2 na 1 a na Jojke následne aj premiérová séria Tomáš a Diana.

Obe k zmenám pristúpili z rôznych dôvodov.

Kým Markíza zlomila palicu nad neúspešnými reprízami svojho zábavného programu, Joj si vysielanie premiérového seriálu odložila do hlavnej sezóny a pošetrila nakrútené epizódy.

Šaty snov odštartovali prepadákom

Markíza zmenou reagovala na slabú výkonnosť 2 na 1, ktoré sa zvyklo hýbať len v okolí podielových 14 % v obchodnej cieľovke.

Pripravenú v zálohe mala zároveň premiérovú šou Šaty snov, s ktorej nakrúcaním začala už minulý rok, no s jej vysielaním sa neponáhľala.

Ponechala si ju nakoniec pre mimosezónne letné mesiace, kedy mala ťažiť zo slabej konkurencie. Markíza nakrútila celkovo 10 častí, ktoré chcela stihnúť odvysielať kompletne počas prázdnin, a tak v prvé dve stredy naplánovala vysielanie dvoch častí po sebe.

Novinka mala v stredy posilniť sledovanosť televízneho lídra, no stal sa presný opak.

Premiérovej šou sa nepodarilo kampaňou zaujať ani v slabom letnom období, kedy sa diváci sťažujú, že nemajú čo pozerať.

Nová šou Šaty snov pri štarte nelákala a s úvodnými dvomi časťami mala vybuchnúť pri ratingoch len okolo 2 % a podieloch na trhu 10 – 11 % v obchodnej cieľovej skupine.

Markíza si tak pohoršila aj voči doteraz vysielaným reprízam 2 na 1, ktoré ju prakticky nič nestáli.

Celkovo malo prvé dve časti programu sledovať len 124 a 99-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov medzi divákmi. Údaje v obchodnej cieľovke sú relevantné pre Markízu a Joj pri predávaní reklamy.

Ďalšie zopakovanie seriálového hitu vybuchlo

Lepšie však v stredajší večer neobišla ani konkurenčná Joj.

Tá zas namiesto premiérového seriálu Tomáš a Diana, ktorému sa pri vysielaní už na konci jarnej sezóny darilo v porovnaní s inými večernými programami nadpriemerne, vytiahla reprízu tohtoročného najsledovanejšieho seriálu Iveta.

Doteraz najväčší seriálový hit roka, ktorého sledovanosť naprieč celou prvou sériou neprekonali žiadne epizódy ďalších jarných seriálov Dunaj, k vašim službám, Klamstvo alebo Einstein, k starým častiam divákov nepritiahol.

 


Jojka sa pripravuje na nakrúcanie Ivety 2: Vieme, kedy ju môže nasadiť do vysielania!Čítajte →

Ivetu vysielala Joj iba v januári a februári tohto roka, pričom s reprízou prišla už po štyroch mesiacoch opäť v hlavnom vysielacom čase.

Televízia sa už pripravuje na nakrúcanie nových častí Ivety, ktoré sa však tento rok do vysielania nedostanú. Zisťovali sme, kedy je najpravdepodobnejší štart 2. série, viac v tomto článku.

Joj v stredu dosiahla podobnú sledovanosť ako markizácka novinka Šaty snov.

Repríza prvých dvoch častí seriálu Iveta mala prepadnúť na ratingoch v širšom okolí 2 % a podieloch na trhu len okolo 10 a 8 % v obchodnej cieľovke. 

Oproti predtým vysielanému seriálu Tomáš a Diana stratila dva ratingové body.

Zaujímavosťou je, že Iveta tesne s prvou časťou celkovo predbehla konkurenčné Šaty snov, keď ju malo sledovať 127-tisíc divákov. S druhou časťou už tiež podliezla 100-tisícovú úroveň.

Zreprízovanie tohtoročného seriálového hitu Iveta v prime-time dopadlo rovnako ako zopakovanie seriálového hitu roka 2022 Druhá šanca v pondelky.

Markíza už od mája vysiela v pôvodnom pondelňajšom hlavnom vysielacom čase prvé dve série Druhej šance, ktoré každý týždeň prepadávajú na podielovej úrovni len okolo 10 – 12 %.

Televízia však nenašla lepšiu náhradu a s vysielaním pokračuje napriek prepadáku.

Televízie ovplyvnil futbal

Časť divákov stratili Markíza s Joj vďaka atraktívnemu futbalu na športovej stanici RTVS.

Zápas 1. predkola Ligy majstrov medzi Slovanom Bratislava a FC Swift Hesperange bol najsledovanejším večerným programom s ratingami po polčasoch 2,4 a 3 % a podielmi na trhu okolo 11 a 15 % v obchodnej cieľovke.

Celkovo ho malo sledovať 156 a 194-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Stanica :Šport tak bola v stredu večer najsledovanejšou televíziou na trhu.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor