Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Klamstvo potvrdilo úspech, večerom na Markíze dominuje! Podvečerné programy prepísali rekordy

Nový seriál Klamstvo si získal divákov, Hranica proti nemu drží tých svojich. Oba hlavné večerné seriály Markízy a Joj však predbehli ich podvečerné programy.

V poradí už štvrtá tohtoročná televízna novinka Markízy zaberá nateraz v jej večernom vysielaní najlepšie.

Nový dramatický seriál Klamstvo začal aj druhý týždeň na obrazovke nadpriemerne, keď si druhá časť mala pripísať rating 7,8 % s podielom 25,3 % v obchodnej cieľovej skupine, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu. Oproti štartu kleslo o štyri desatiny ratingu.

Celkovo si druhý diel Klamstva malo pozrieť priemerne 471-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, ktorá vyjadruje všeobecnú popularitu programov. Cieli na ňu napríklad aj RTVS. Oproti prvej časti Klamstvo kleslo o vyše 30-tisíc divákov.

Prvýkrát s reklamou

Seriál si však v priemere udržal divákov zo štartu.

Markíza totiž Klamstvo už tentokrát odvysielala s plným počtom brejkov, keď doň zaradila dve reklamné prestávky, ktorými ho bude prerušovať stabilne.

Pilotný diel divákom, naopak, predstavila úplne bez prerušenia reklamou.

Klamstvo sa zatiaľ drží v pozícii najsledovanejšieho večerného programu Markízy.

Pre porovnanie, z ďalších večerných programov Dunaj, k vašim službám dosahuje sledovanosť v okolí 7 %, reality šou Na nože čerstvo po prvý raz prekročila hranicu 7 %. Piatkové, sobotné a nedeľné filmy sa hýbu spravidla na ratingoch medzi 4 – 6 %.

Divákov k novej telenovele nepritiahla

Jojka si aj po nástupe Klamstva udržuje pondelňajšiu výkonnosť.

Hranica jej opäť prekročila úroveň piatich ratingov a v podiele uhrala 17,2 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si ju pozrelo 336-tisíc divákov v univerzálnej skupine.

Sledovanosť v ostatných týždňoch posilňuje nasledovné premiérové Inkognito, ktoré sa najnovšie prehuplo cez hranicu 4 ratingov s podielom na trhu 19,5 % v obchodnej cieľovke. Reprízové Dobre vedieť v tom čase prepadlo s podielom okolo dvanástich percent.

Markíze sa zároveň nepodaril ťah s nalákaním divákov z jej hlavného programu na novú tureckú telenovelu Doma Veľvyslancova dcéra, ktorú strategicky posunula so začiatkom až o 21:40. V minulosti nové telenovely spravidla vysielala o 20:30. Doma ponúka od pondelky nový program, ktorý jej v prvý deň zlepšenie sledovanosti nepriniesol. Viac v tomto článku.

 


Veľké zmeny na Doma začali pohromou: Veľvyslancova dcéra pri štarte nezabrala!Čítajte →

Nové rekordy Mamy na prenájom a Bez servítky

Oba hlavné večerné seriály Markízy a Joj však predbehli podvečerné programy v ich vysielaní.

Jeden z najsilnejších dní zažil podvečerný seriál Mama na prenájom, ktorý ratingovo stúpol na 8 % s podielom na trhu 28,8 % v obchodnej cieľovej skupine. Predbehol tak aj sledovanosť Klamstva.

V celkovom publiku si Mama na prenájom pripísala rovno rekordný diel, keď ju sledovalo až 460-tisíc divákov, čo je dosiaľ najviac od štartu. 

Podarilo sa jej tak priblížiť celkovej sledovanosti Klamstva, ktoré však v tomto prípade už ovládlo pondelok ako najsledovanejší nespravodajský program dňa.

Podvečerná kuchárska reality šou na Jojke už bola v pondeok sledovanejšia v oboch hlavných cieľových skupinách, než hlavný program stanice.

Bez servítky v pondelok dosiahlo rating 6,5 % s podielom na trhu 23,6 % v obchodnej cieľovke, čo bolo o viac ako rating viac, než úroveň seriálu Hranica. Celkovo si úvod nového týždňa v šou pozrelo 386-tisíc divákov.

Aj Bez servítky má pritom za sebou čerstvý rekord tohto roka.

Kuchárska šou ju dosiahla uplynulý piatok, kedy v nej opäť varila Nora Mojsejová. Bez servítky to vynieslo na rekordný rating roka 7,8 % a rovnako rekordný podiel na trhu až 31,1 % v obchodnej cieľovke. Bežne sa Bez servítky pohybuje podielovo v okolí 20 – 24 %.

Dosiaľ najvyššiu sledovanosť roka dosiahla šou aj celkovo so 459-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovej skupine. Mamu na prenájom v tento deň výrazne pokorila.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor