Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Klamstvo odštartovalo najlepšie z tohtoročných seriálov Markízy! Prekonalo aj veľkolepý Dunaj

Markíza v pondelok úspešne nadviazala na vlaňajšiu Druhú šancu uvedením ďalšej dramatickej novinky, ktorú adaptovala po veľkých ohlasoch v zahraničí.

Markíza pokračuje v adaptácii úspešných zahraničných seriálov, ktorých spracovanie preferuje pred prípravou vlastných originálnych námetov.

Overené seriály s hotovými scenármi od prvej časti po finále televíziám zabezpečujú predvídateľné a neraz kvalitné projekty, ktorých podobu poznajú ešte pred tým, ako do ich príprav investujú státisíce aj milióny eur.

Tie využíva pri svojej seriálovej tvorbe už pravidelne. Mama na prenájom vznikla na základe tureckej predlohy, Šťastní vs. Šťastní či Kuchyňa boli adaptáciou ruských seriálov, Pán profesor aj Svätý Max zas nemeckých. Druhá šanca bola identickou kópiou talianskeho originálu, Výnimočná Nikol zas francúzsko-belgického. Aj námet seriálu Dunaj, k vašim službám dokonca pochádza od českých autorov.

Markíza v pondelok uviedla ďalšiu novú televíznu sériu Klamstvo, ktorá je vernou kópiou britského seriálového trileru Liar z roku 2017.

Vo Veľkej Británii sa stretol s úspechom a vyžiadal si druhú sériu, ktorá sa na obrazovky dostala o necelé tri roky neskôr v roku 2020. Medzičasom sa dočkala už viacerých adaptácií – či už v Turecku, Nemecku alebo Taliansku.

Vydarený štart Klamstva

Najnovšie sa seriál predstavil v slovenskej verzii.

Klamstvo nasadila Markíza do jej vlaňajšieho najsilnejšieho pondelňajšieho večera, v ktorom v priebehu pár týždňov vybudovala silný návyk na dramatickú tvorbu vďaka hitu Druhá šanca. Roky pritom v pondelky prinášala komediálne seriály, tie sa však televíziám spracúvajú v úspešnej podobe čoraz ťažšie.

 


Kto je kto v seriáli Klamstvo? Veľký prehľad deja, počet častí aj hereckých postáv!Čítajte →

Dramatickej novinke s Tomášom Maštalírom a Monikou Horváthovou sa podarilo na Druhú šancu nadviazať úspešne.

Klamstvo odštartovalo v pondelkový večer prvou časťou na ratingu 8,2 % a podielom na trhu 25,9 % v obchodnej cieľovej skupine. Markíza medzitýždenne zlepšila svoj výkon prakticky dvojnásobne.

Seriálovú novinku však uvádzala úplne bez prerušenia reklamou.

Pomohla jej tak nielen v priemernom výkone, ale aj s navnadením divákov, ktorých držala až do záveru prvej časti. Tá tak končila netradične skoro už o pol desiatej, inak seriály Markízy vrcholia až okolo 22. hodiny.

Celkovo si úvodnú časť Klamstva pozrelo 506-tisíc divákov, vďaka čomu sa novinka zaradila k aktuálne najsledovanejším programom na trhu.

Práve Druhá šanca ako jeden z mála minuloročných programov Markízy dokázala pravidelne prekračovať polmiliónovú hranicu divákov, inak nad touto úrovňou vo večernom vysielaní bývalo už len Let´s Dance či spravodajské programy.

Hranica si napriek nástupu Klamstva udržala svojich divákov a ostala v pondelok nehybná na ratingu 5,3 % s podielom 17,2 % v obchodnej cieľovke. V tej univerzálnej si ju celkovo pozrelo priemerne 340-tisíc divákov.

Najsledovanejší seriál na Markíze

Klamstvo sa po štarte stalo aktuálne najsledovanejším seriálom na Markíze.

Prvá tohtoročná novinka Markízy Mama na prenájom odštartovala v pondelok 9. januára 2023 podvečer ratingom 7,1 % a podiel 26,1 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si jej úvod pozrelo 417-tisíc divákov.

Dunaj, k vašim službám o deň neskôr v utorok 10. januára 2023 štartoval v prime-time na ratingu 7,6 % s podielom 22 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si štart veľkolepej dobovej novinky Markízy pozrelo 454-tisíc divákov.

Dunaj sa aktuálne ustálil nad hranicou celkovo 400-tisíc divákov a v obchodnej cieľovke okolo či pod hranicou 7 ratingov.

Mama na prenájom častejšie prekračuje 7-percentnú hranicu ratingu a rovnako sa zvykne držať nad štyristotisíc divákmi. Neraz býva napriek podvečernému vysielaciemu času sledovanejšia ako výrazne nákladnejší Dunaj, k vašim službám.

Tento pondelok si Mama na prenájom pripísala jeden zo svojich priemernejších výkonov ratingom 6,8 % s podielom 26,9 % v obchodnej cieľovke.

Hneď v úvode týždňa ju dobiehalo Bez servítky, do ktorého si to opäť namierila Nora Mojsejová. Sledovanosť okamžite porástla na rating 6,5 % s podielom 25,8 %.

V celkovom počte divákov dokonca Bez servítky podvečerný súboj vyhralo, keď prekročilo štyristotisícovú hranicu, Mama na prenájom ostala pod ňou.

Klamstvo by predbehlo aj minuloročné seriály

Klamstvo by sa v sledovanosti presadilo aj v porovnaní s minuloročnými seriálmi lídra.

Vlaňajšia veľká seriálová novinka Výnimočná Nikol pri štarte vo štvrtok 1. septembra 2022 dosiahla priemerný výkon s ratingom 6,9 % a podielom 21,1 % v obchodnej cieľovke, celkovo prvý diel novinky sledovalo 340-tisíc divákov.

Horšie štartovala aj 4. séria niekdajšieho televízneho hitu Pán profesor, ktorý sa minulý rok v septembri vracal na obrazovky v nový utorňajší večer na ratingu 7,8 % a podiele 24,2 %.

Rovnaký nástup ako Klamstvo zažil vlani v marci stredajší seriál Svätý Max, ktorého prvá časť rating 8,2 % s podielom na trhu 23,3 %. Vyššie štartovali Štastní vs. Šťastní, ktorí sa uviedli v januári na ratingu 8,7 % s podielom 23,4 %. Zakrátko však padli aj k piatim ratingom.

Najlepšie zo všetkých seriálov Markízy v poslednom období štartovala Druhá šanca, ktorá sa vlani v januári uviedla na ratingu 9,4 % s podielom 24,2 %. Už od ďalšieho týždňa divákov ešte nabrala.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor