Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Nová konkurencia Farmy nezabrala: Jojka musí zakročiť, po mesiaci s prepadákom sezóny!

Televíznej dvojke nevychádza stávka na novú zoznamovaciu reality šou, divákov nenachádza ani po mesiaci vysielania.

Po rokoch oznámila trhová dvojka investíciu do druhého večerného pásma, v ktorom sa rozhodla zabojovať o mladého diváka.

V priebehu jari sa pustila do nakrúcania novej zoznamovacej reality šou Láska na chate, vychádzajúcej z originálneho holandského formátu Let Love Rule. Adaptovaný bol vo viacerých krajinách, vlani vlastnú verziu predstavila aj britská televízia ITV pod názvom The Cabins.

Jojka novinku predstavila vo verzii takmer denného formátu, ktorý do vysielania nasadila trikrát do týždňa po hlavnom programe.

Už od začiatku bolo zrejmé, že sa nová šou Láska na chate stane priamou konkurenciou dlhoročnej reality šou Farma.

Tá stabilne vypĺňa druhé večerné pásmo na Markíze v dôležitej jesennej sezóne, kde televízii zabezpečuje pravidelne potrebné výkony sledovanosti. Jojka, naopak, v tomto čase ostatné roky investovať nezvykla.

Konkurenčné reality šou sa nakoniec stretli vo vzájomnom súboji v pondelky a utorky. Lásku na chate vysiela Jojka zároveň aj v stredy, Markíza Farmu následne v druhom pásme ešte vo štvrtky, v piatky a soboty ju vysiela v hlavnom čase.

Farma ani po jedenástich rokoch vysielania podobného konkurenta nenašla.

Láska na chate v prvý mesiac vysielania spravidla osciluje na podielovej úrovni okolo 10 – 12 %, pričom pravidelne dosahuje ratingy v okolí 2 %.

Farma, napriek úbytku divákov oproti minulému roku, dosahuje pri vysielaní v druhom večernom pásme po 21:50 viac ako dvojnásobné ratingy a podiely okolo 25 %. Podielovo si Farma udržuje minuloročnú úroveň, diváci oproti minulej jesene, aj tohtoročnej jari, všeobecne klesli všetkým programom na trhu.

Jojka sa zároveň po prvom mesiaci vysielania Lásky na chate postarala aj o dosiaľ najväčší výbuch sezóny.

Tento pondelok jej reality šou po Hranici vybuchla s podielom na trhu len okolo 6 %, keď sa Markíze opäť podarilo prekryť celé vysielanie Hranice a stiahnuť k sebe na záver aj jej divákov.

Následne si ich preniesla k Farme, ktorá uhrala rating vyše 4 % s podielom 24 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor