Aktuality
Joj skoncuje s kontroverznými reality šou. Zmení sa na rodinnú televíziu
Výkonnosť televíznej dvojky v poslednom čase negatívne ovplyvnili kontroverzné formáty. Nové vedenie ich nahradí rodinne ladeným programom.
Joj sa začína meniť na rodinnú televíziu. Kým ostatné roky jej veľký úspech, no zároveň veľa negatívnej reklamy, robili kontroverzné reality šou a reality zoznamky, po ich fiasku v minulom roku s nimi už ďalej neráta. Ich obsah začal čoraz viac kaziť imidž televízie a nové vedenie Joj na čele s generálnym riaditeľom, Marcelom Gregom, oficiálne vyhlásil, že sa televízia vydáva novým smerom. „Od jesene náš divák podobné formáty neuvidí. Z prieskumu totiž vyplynulo, že divák Jojky si podobné relácie už nepraje na tejto televíznej stanici vidieť,“ vyjadril sa pre Nový čas Marcel Grega.
Po novom sa televízia začne zameriavať na rodinné programy. „Naša hlavná stanica bude omnoho viac rodinná ako v minulosti,„ doplnil Grega. Joj mala kedysi hlavný cieľ osloviť hlavne mladých divákov, čoraz viac jej však začali ubúdať diváci z vidieka. Tých sa televízia pokúsila získať späť seriálom Dedičstvo, to ale vykazuje iba priemerné výkony sledovanosti. Joj preto povolala do vlastných radov Vila Rozborila, ktorý už teraz natáča novú šou o plnení snov. Rodinný žáner by mala zastupovať aj nová šou Súboj národov.
Reality šou či zoznamky by sa však z vysielania celej skupiny Joj vytratiť nemali, svoj miesto by si mali nájsť na menších kanáloch Plus či Wau. Ako však Grega pripomenul, v menej kontroverznej forme.
Úbytok sledovanosti zaznamenala už na jeseň 2012 tretia séria zoznamky Farmár hľadá ženu, keď ju televízia dovysielala v neskorom čase počas sobotných večerov. Šou nezachránila ani účasť Martinky z Turca. Najviac hanby však televízii priniesla letná reality šou o chudnutí z leta 2013 Slnko, seno, slanina. Tá nielen skončila na okraji diváckeho záujmu, ale aj odštartovala pokles sledovanosti celej televízie. Doposiaľ poslednou reality šou, ktorú Joj uviedla, bola tretia séria Vyvolených, tej sa taktiež nepodarilo zaujať masy. Neuspela ani ďalšia zoznamka Láska na celý život, ktorú televízia už vyhodila aj z marcových plánov, v ktorých pôvodne figurovala.