Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Nová grafika a claim Joj

Aktuality

Joj s novým identom vyrukuje už cez víkend! Zmení aj staničný claim (ukážky, detaily, showreel)

Televízia po piatich rokoch predstavuje nový vizuálny koncept. S prípravou novej grafiky sa mala poponáhľať, spustí ju už cez víkend.

Joj potvrdzuje exkluzívne správy Mediaboom.sk a zmenu staničného identu hlavného kanála. Nový vizuál dostane po piatich rokoch, keď ten súčasný nasadzovala televízia ešte v októbri 2015.

Zmenou nakoniec prejde Joj ako prvá z trojice veľkých slovenských staníc. Aj Markíza a RTVS svoje aktuálne staničné grafiky uvádzali do života v roku 2015, urobili tak na začiatku toho roka.

Ide pritom o vôbec najdlhší čas, čo Joj využívala jeden grafický koncept staničnej grafiky. Kedysi ich menila intenzívnejšie, v istom období aj každý rok. Ide však o televízny trend, keď rovnako konzervatívnejší prístup ku grafickým zmenám, oproti minulosti, zvolili všetci veľkí hráči.

Joj sa v novej grafike naplno zameria na charakteristický tvar špirály, ktorá televíziu od jej začiatku vystihuje. Tiahnuť sa bude celou koncepciou identu. Špirála spája jednotlivé prvky a bloky self proma v rámci animácie medzi upútavkami a taktiež znovu zavedené pravidelné staničné hrané jingle. V nich bude špirála predstavovať symboliku, pričom Joj ju bude nachádzať na rôznych miestach.

Špirála loga Jojky je tvar, ktorý sa nachádza kdekoľvek v našom bezprostrednom okolí: nájdete ju na ulite slimáka, vo vodnom víre, v detaile rozrastajúcej sa rastliny, v slimákovi na konci huslí… Je to náš svet – známy, plný istoty, v ktorom sa naše konanie odtláča do reality,“ opisuje motívy novej grafiky televízia v tlačovej správe.

Joj sa k stabilným hraný jinglom v grafike vracia po dlhých rokoch. Kým v minulosti práve ju vystihovali, v ostatnom období sú stabilnou súčasťou identov u jej konkurentov – Markízy a RTVS. Joj od ich postupne upustila v idente využívanom od roku 2012 do 2015 a jingle nasadzovala len vo sviatočnom či mimoriadnom období.

„Pri tvorbe televíznej grafiky sa vždy snažíme držať krok s najnovšími grafickými trendami a zároveň zohľadňujeme súčasné estetické vnímanie diváka. Myslím, že sa nám to vždy darilo, aj preto vnímajú diváci náš vizuál ako moderný a dynamický. Tomuto obrazu nezostávame nič dlžní ani tentoraz. Vytvorili sme súčasnú, funkčnú a pritom nenásilnú staničnú grafiku,“ hovorí šéf kreatívy Joj Ondrej Garan Hutník.

Televízia pri realizácii nového identu mala zareagovať aj na súčasnú pandémiu, ktorá prípravu grafiky urýchlila. Odrážať má pritom aktuálne zmeny, ktorými svet prechádza.

„Zmeny v našej krajine, ktoré priniesol koronavírus, urýchlili prácu na novej podobe staničnej grafiky. Nebola to len potreba zosúladiť televízny vizuál s modernými grafickými trendami, ktorou sa kreatíva a marketing televízie zaoberali už niekoľko mesiacov, ale predovšetkým túžba vyjadriť pocit spolupatričnosti medzi televíziou a jej divákmi,“ uvádza televízia.

S novou grafikou Joj predstavuje aj nový claim hlavnej stanice, ktorý má odrážať filozofiu, na ktorej postavila svoju komunikáciu. „Diváci pravdepodobne najskôr zaregistrujú zmenu staničného claimu. Namiesto známeho „Zážitok vidieť“ prichádza Jojka s claimom „S vami“. Televízia ním dáva najavo, že za najdôležitejšie považuje budovanie vzťahu so svojimi divákmi, poznávanie a zrkadlenie ich sveta,“ dodáva Joj.

S novým claimom sa pritom Joj chystá pracovať a spájať ho bude do rôznych subclaimov vystihujúcich vzťah televízie a diváka. Claim sa bude na obraze rolovať s prívlastkami ako: žijeme s vami, bavíme sa s vami či snívame s vami.

Zmenou prejdú všetky vizuálne prvky televízie od vykresľovania loga po všetky typy infografiky ako piktogram čiže vekové ohraničenie, informácia o práve sledovanom či nasledujúcom programe alebo injektáž.

„Logo JOJ, ktoré pred piatimi rokmi opustilo ohraničenie vo štvorci a jeho špirála prešla redizajnom, sa teraz objaví v bielom prevedení na farebných podkladoch, reprezentujúcich rôzne obsahové kontexty. Základný pohyb animácie grafiky vychádza naďalej z točivého pohybu špirály, ale tentoraz pôsobí mäkšie. Iný bude aj layout obrazovky – infografika je umiestnená pre diváka neprehliadnuteľným spôsobom. Zmenou prešlo aj audiologo stanice a hudobný podklad, ktoré sú jemnejšie a príjemne podčiarkujú plynúcu grafiku na obrazovke,“ avizuje televízia.

Nový vizuál prvkov infografiky

Joj tiež v tlačovej správe avizuje nasadenie imidžového spotu k novej grafike. Samotný ident má predstaviť na obrazovke už cez víkend, vizuál zmení v sobotu o 20:30 pred večerným filmom Láska po anglicky.

„Jojka zmenila svoju tvár, nadväzuje na ident minulých období a rozvíja ho. Takáto zmena je vždy výsledkom tímovej práce. Na jej vzniku sa podieľali naši ľudia z marketingu, vedenie kreatívy, copywriteri, grafici, animátori, experti na hudbu i produkcia. Bola to skvelá spolupráca a ja sa chcem všetkým kolegom poďakovať. Teraz predstupujeme pred našich divákov a dúfame, že nás prijmú vrelo a s porozumením.“ uzatvára riaditeľka marketingu Joj, Ivana Semjanová.

Generálny riaditeľ televízie, Marcel Grega, zverejnil na sociálnej sieti aj showreel novej grafiky. Na Youtube zároveň televízia ukázala aj upútavku v novej grafike.

Showreel nového identu a upútavka v novej grafike

Ďalšie ukážky nového identu

Čítať viac...
Nahor