Exkluzívne
Exkluzívne: Joj má čoskoro kompletne zmeniť staničnú grafiku! Vrátiť by mala aj hrané jingle
Televízia má pracovať na kompletnej zmene vizuálu, súčasný ident, ktorý prvýkrát nekoncipovala s hranými jinglami, jej vo vysielaní vydržal dosiaľ najdlhšie.
Druhá najsilnejšia televízna stanica na Slovensku by už čoskoro mohla predstaviť kompletnú zmenu svojho vizuálu. Posledné veľké zmeny v oblasti televíznej grafiky sa na Slovensku diali hromadne pred piatimi rokmi, pričom Joj by mala byť prvou z troch veľkých staníc, ktorá od roku 2015 urobí zásadné zmeny.
Joj má podľa našich informácií intenzívne pracovať na nasadení novej televíznej grafiky a predstaviť tak nový vizuálny koncept pre jej hlavnú stanicu.
Joj súčasný vizuál nasadzovala do vysielania v októbri 2015. Pôvodne sa do vysielania mal dostať už začiatkom toho roka, nakoniec však televízia v tomto roku spúšťala hneď tri nové stanice RiK, Ťuki a Joj Cinema, ktoré dostali prednosť.
Joj má na novej grafike intenzívne pracovať, podľa viacerých informácií by mala s jej prípravou už finišovať. Predstaviť by ju tak mohla už v krátkom čase ešte v priebehu jari.
Momentálne využívanú grafiku Joj po prvýkrát koncipovala tak, že jej súčasťou neboli automaticky hrané jingle. Šlo o veľký posun vo filozofii televízie, keď práve jingle boli pre staničný ident Joj typické a dotvárali jej charakter. Televízia už ale pri idente nasadenom v roku 2012 začala postupne od hraných jinglov upúšťať a nasadzovala ich len výnimočne. Naopak, Markíza a Jednotka v ostatných rokoch hrané jingle do svojich identov zapracovali stabilne v priebehu celého roka.
Joj pritom dávnejšie mohla absolvovať viaceré nakrúcania, ktoré, zdá sa, mohli byť súčasťou prípravy novej grafiky. Podľa našich informácií sa televízia môže k filozofii, ktorá ju vystihovala v minulosti, vrátiť a zaradiť staničné jingle ako stabilnú súčasť svojho identu.
Po tom, čo od nich Joj postupne upúšťala, s nimi pracovala len v prípade sviatočného obdobia, či už pre ňu počas narodenín alebo na Vianoce. V pôvodnej miere, ako spred rokov, sa k ním vrátila na 15. narodeniny a Vianoce z roku 2017, keď bolo udalosťou jej prvé vysielanie Troch orieškov pre Popolušku.
Súčasný vizuál využíva Joj dosiaľ najdlhšie zo všetkých identov. Predtým sa najdlhšie v jej vysielaní zdržala grafika uvedená v septembri 2012 využívaná do spomínaného októbra 2015. V minulosti upravovala či menila identy aj každú sezónu, vtedy boli práve viazané najmä na podobu hraných jinglov.
Televízie aktuálne čoraz viac stavajú na nadčasovej grafike. Markíza aj RTVS aktuálny koncept využívajú najdlhšie, už od začiatku roka 2015. Trend potvrdila aj Joj s jej grafikou uvedenou zas na konci toho roka.