Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Štedrý deň 2018: Popoluška valcuje ako kedysi, tento rok už nad miliónom! Premiéra Markízy tvrdo prepadla, Joj vysoko

Z dvojice večerných vianočných lokálnych premiér zabodovala tohtoročná vianočná rozprávka RTVS, v priamej konkurencii vysoko predbehla vlastnú premiéru Markízy.

Aj tento rok Štedrý deň jednoznačne ovládla Popoluška. Rozprávka sa každý rok stáva najsledovanejším filmom za všetkých dvanásť mesiacov, no ako aj iné programy v priebehu rokov postupne výkonnostne klesala a usádzala sa okolo 17 – 18 %. Platilo to aj pri poslednom vysielaní na Markíze v roku 2016, kedy uhrala 17,1 %, no vlani pri svojej premiére na Joj zaznamenala radikálny výskok, ktorý dokázala potvrdiť aj pri aktuálnom návrate na Markízu.

Tri oriešky pre Popolušku opäť nachádzajú svoju niekdajšiu popularitu a silu, ktorú dosahovali pred desaťročím, keď tento rok ešte rástli na rating 23,2 % s podielom 45 %. Ide o výkon, aký si roky nepamätajú. Medziročne porástli o vyše dva ratingy, oproti poslednému vysielaniu na Markíze až neuveriteľných 6 ratingov, pričom televízia už nie je súčasťou voľného šírenia cez anténu. Celkovo sa už tento rok Tri oriešky dokázali dostať cez hranicu milióna divákov, ktorú vlani atakovali, sledovať ich malo spolu 1,072 milióna divákov.

Popolušku v rámci dennej sledovanosti nasledovala klasická americká komédia Sám doma 2: Stratený v New Yorku. Tá jasne ovládla čas po 20:30, keď si ju na Joj pozrelo 14,7 % divákov s podielom 25,8 %. RTVS a Markíza v tomto čase ponúkli vianočné premiéry svojich vlastných filmov. Jednotka uspela, tohtoročnú rozprávkovú premiéru Vianočné želanie si pozrelo 12,3 % divákov s podielom 21,5 % (12-54). Od roku 2014, kedy RTVS zaviedla tradíciu v príprave vianočných premiér, ide o tretí najsilnejší titul po Láske na vlásku a filme Sedem zhavranených bratov. V univerzálnej cieľovke 12+ Vianočné želanie dosiahlo rating 13,6 % s podobným podielom ako u mladých, celkovo to predstavovalo 603-tisíc divákov.

Kým Jednotka sa tak tešila z úspechu, Markíza ostala sklamaná. Ani nábeh po valcujúcej Popoluške jej nepriniesol úspech, naopak, so svojou premiérou vianočnej komédie Tri želania tvrdo prepadla. Dosiahli rating iba 7,5 % s hlbokým podielom na trhu 13,7 %. Celkovo ich videlo takmer 315-tisíc divákov. Premiéru Markízy predbehla dokonca Joj aj s neskorým prenosom z koncertu IMT Smile a Kandráčovcov ako hostí, po 22:30 dosiahol rating až 9,7 % s podielom 24,5 %. Joj si tak s týmto žánrom značne polepšila, vlani to skúsila filmom IMT Smile s Lúčnicou, ktorý bol o dva ratingy nižšie.

Z ďalších programov sa najviac darilo Markíze. Shrek 4 po desiatej ráno televízii priniesol vyše 25 %, najslabšie uhrala rozprávka O statečném kováři s podielom nad 18 %. Filmová Snehulienka stúpla nad 20 %, Princezná so zlatou hviezdou porástla oproti vlaňajšku na 10,5 ratingu s podielom vyše 28 %. Najväčší štedrovečerný nárast sa však podaril Perinbabe, ktorá po rokoch poklesu zaznamenala veľký obrat s ratingom 12,6 % a podielom až pod 37 %. Medziročne rástla až o tri a pol ratingu.

Joj aj tento rok vysielala na Štedrý deň bez reklám. Väčšinou s denným programom uspela alebo držala aspoň priemer, dopoludnia začala s Dobou ľadovou 2 pri podieli pod 18 %, Snehová kráľovná vyskočila pod 23 %. Klasická animovaná Popoluška sa dostala na približne 19 %, tentokrát filmová klasika Byl jednou jeden král uhrala na Joj 7 ratingov s podielom 19,4 %. Vlaňajšia česká rozprávka Najlepší priateľ v premiére na Joj neuspela s podielom len cez 13 %, ďalší klasický animák Snehulienka a sedem trpaslíkov jej podvečer prepadol s podielom takmer 12 %. Ľadové kráľovstvo v konkurencii Troch orieškov pre Popolušku získalo vyše 7 ratingov s podielom cez 15 %.

Jednotka, ktorej výkony udávame v jej hlavnej cieľovej skupine 12+, dosiahla s obedným prenosom Úsmev ako dar podiel okolo 9 %, Dievčatko so zápalkami sa dostalo nad 11 %. Sokoliar Tomáš na tom bol podobne s 11,5 %, Vianočné oblátky šli cez 10 %. Reprízy niekdajších vianočných premiér Jednotky uhrali skôr priemer, Láska na vlásku šla pod 10 %, Sedem zhavranených bratov v konkurencii Troch orieškov získali takmer 13 %. Po 22. hodine Noc plná zázrakov na Jednotke prekročila 11 %.

Medzi menšími stanicami najväčší úspech zaznamenala prekvapivo Dvojka. Tej sa podarilo uspieť s večernou ponukou, keď Rysavá jalovica uhrala pod 7 % a Bičianka z dediny až 8 % (12+). Úspech v konkurencii ostatných menších staníc platil aj v komerčnej cieľovke, na ktorú cielia konkurenti, keďže sa tento program Dvojke hýbal okolo 3 až pod 4 ratingami. Ostatné stanice v priebehu Štedrého dňa dosahovali maximá okolo 2 ratingov. Vyskočila až neskorá akčná snímka Expendables: Nezničiteľní 2 na Dajto s približne tromi ratingami a podielom pod 7 %.

Plus sa v priebehu dňa darilo držať priemerne okolo 5 %, platilo to od obednej rozprávky Princ Bajaja až do piatej hodiny s Našimi. Doma sa v tomto čase hýbala medzi 3 – 4,5 %, Dajto priemerne uhralo okolo 3,5 %. V čase Troch orieškov najvyššie uhrala Chart Show so 4 a 3,5 %, okolo tri a pol percenta sa hýbal aj nasledovaná snímka Vianočný princ či Byl jednou jeden král na Plus. Mechanik zabijak na Dajto uhral okolo 3 %. Wau sa najviac darilo v obednom čase, najviac jej zahrali Chlapi z kalendára a vianočné Kosti s podielmi pod a na 4 %. Inak sa hýbala prevažne pod 3 %, večer už však neuspela len s výkonmi okolo a pod percentom.

Čítať viac...
Nahor