Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Joj plánuje spustiť na Slovensku nový televízny kanál! Nezavrhla ani spravodajskú stanicu

Televízna skupina na Slovensku a v Česku ponúka spolu už jedenásť staníc a expandovať chce ďalej.

Slovenská televízna dvojka Joj sa v roku 2015 vydala cestou rozširovania svojho staničného portfólia. Reagovala tak na segmentáciu trhu, keď sa pozornosť stále väčšieho množstva divákov rozkladá medzi žánrové stanice cielené na špecifické skupiny divákov.

Joj ako prvá uviedla na Slovensku detskú stanicu, navyše ďalšiu špeciálne pripravenú pre jedného operátora. Rovnako zo slovenských skupín ako prvá vstúpila na trh s platenými stanicami a expandovala do Česka, kde portfólio posilňovala aj vlani.

Aktuálne už Joj na Slovensku a v Česku ponúka celkovo jedenásť televíznych staníc, pričom plánuje expandovať ešte ďalej. Potvrdil to generálny riaditeľ Joj, Marcel Grega, v rozhovore pre Denník N zameranom primárne na kauzu Inkognita, v ktorej sa aktívne angažoval.

V ostatnom období bola Joj pri nových staničných akvizíciách aktívnejšia na susednom trhu, no aktuálne pracuje aj na novej stanici pre Slovensko.

„Pozornosť divákov sa triešti, ľudia chcú pozerať to, čo ich baví. Dnes máme na Slovensku a v Česku jedenásť staníc, takže ideme smerom poskytovať divákom to, čo chcú, chceme osloviť aj tie najužšie cieľové skupiny,“ uviedol Grega v rozhovore.

Televízia má pracovať na novej slovenskej stanici, ktorá by tak doplnila aktuálnu zostavu hlavnej Joj s menšími kanálmi Plus, Wau a Jojko.

Už dlho sa v súvislosti s Joj špekuluje, či nepredstaví spravodajský kanál, ktorý medzitým už stihla uviesť v spolupráci so CNN česká televízna skupina Prima. Tá je taktiež aktívna v rozširovaní staničného portfólia, pričom je v tomto smere úspešná. Len v krátkom čase dokázala etablovať filmovú stanicu Prima Max, ktorá dosahuje neraz výsledky na úrovni či nad výkonom dlhoročne etablovaných menších staníc u susedov.

V prípade novej pripravovanej slovenskej stanice Joj však o spravodajský kanál nepôjde. Grega priznal, že televízia má oň záujem a diskusie o spravodajskej stanici vedie niekoľko rokov, no problémom je model, ktorý by zabezpečil rentabilitu takéhoto kanála.

Ako príklad uviedol práve novú spravodajskú stanicu v Česku CNN Prima News, ktorá by pri aktuálnej výkonnosti bola na Slovensku hlboko stratová.

„Nad podobnou stanicou už rozmýšľame dlho, ale jednoducho sme nevymysleli biznis model, ktorý by dával zmysel a zabezpečil, aby spravodajský kanál žil z reklamy. Sledovanosť, akú momentálne dosahuje Prima CNN, by na Slovensku vykazovala dosť veľkú stratu,“ povedal.

Čítať viac...
Nahor