Sledovanosť
Joj otvorila sezónu víťazne, seriálová Nemocnica pri štarte zabodovala! Markíze útok nevyšiel
Televízna dvojka odštartovala novú televíznu sezónu prvou novinkou už tento týždeň, na úvod s ňou uspela.
Už tento utorok slovenské televízie odštartovali jesenný boj o televízneho diváka, keď sa na obrazovky dostala prvá z hlavných noviniek sezóny.
Joj už o týždeň skôr, než do novej sezóny vstúpia Markíza a RTVS, spustila svoj nový seriálový ťahák Nemocnica, ktorý má patriť medzi kľúčové piliere jej jesennej štruktúry. S jeho vysielaním totiž počíta dvakrát do týždňa – v utorky a štvrtky, ešte intenzívnejšie nasadenie si vyskúša v tento prvý týždeň, keď pôjde tri dni po sebe.
Novinke Nemocnica nástup na televízne obrazovky vyšiel.
Televízia v úvodný večer nasadenie seriálu zdvojila, pričom s obomi časťami dosiahla v komerčnej cieľovke rovnaký rating 8,6 % s podielmi na trhu 24,9 a 27,5 %. Nemocnica bola ešte úspešnejšia v celkovom publiku, kde si prvé dve časti pozrelo 566 a 554-tisíc divákov pri podieloch 27,5 a 30,5 %.
Nemocnica sa takto v závere leta uviedla na podobnej úrovni, akú pri štarte dosiahli obdobné projekty kreatívnej producentky Danice Hričovej s intenzívnejším nasadzovaním ako Divoké kone, Zoo či Vlci, ktoré štartovali na začiatku roka v januári.
Úvodný dvojdiel Divokých koní sledovalo v januári 2015 priemerne 562-tisíc divákov, prvé dve časti Zoo o rok neskôr 600 a 544-tisíc divákov, nástup Vlkov v januári 2018 si pozrelo 588 a 563-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke sa najvyššie pri štarte spomínané seriály dostali do okolia 9,5 %.
Prvé dva spomínané seriály pri svojom nástupe zároveň čelili výraznejšej konkurencii v podobe Búrlivého vína a Hornej Dolnej.
Markíza sa ju pokúsila zostriť aj proti nástupu Nemocnice, keď operatívne zmenila program a miesto plánovaných repríz nasadila premiérové tituly.
Na štart Nemocnice vytiahla premiérovú akčnú komédiu Jumanji: Vitajte v džungli, s ktorou stavila na populárneho Dwayna Johnsona. Tento krok jej však nevyšiel, keď sa premiéra dostala iba na rating 5 % s podielom 17 % v komerčnej cieľovke. Celkovo na Nemocnicu stratila ešte viac so 197-tisíc divákmi a podielom len cez jedenástku.
Výrazne lepšie si Markíza môže proti Nemocnici počínať už dnes večer, kedy nasadí premiérovú českú komédiu Štěstí je krásná věc, v ktorej si zahrali Petra Hřebíčková, Karel Zima, Jan Dolanský, Marek Taclík aj Ondřej Pavelka.
Naopak, priestor konkurencii uvoľní vo štvrtok so Zámenou manželiek aj najbližší utorok, kedy na 20:30 v deň výročia Markízy nasadzuje narodeninový dokument Televízne noviny 25. Neskôr bude Nemocnici robiť konkurenciu v utorky nová séria Sestričiek a premiéry Hornej Dolnej vo štvrtky.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“