Aktuality
JOJ na jeseň nečakane spustí novú televíznu stanicu! Pridá viac najžiadanejšieho obsahu
Televízia s najväčším staničným portfóliom na slovenskom trhu prekvapivo chystá jeho ďalšie rozšírenie.
Jojka bude mať ďalšiu televíznu stanicu.
Mediálna skupina nečakane ešte pred koncom tohto roka predĺži rekordnú šnúru v uvádzaní nových televíznych kanálov, s ktorými na slovenský trh prichádza každoročne už od roku 2021.
Zavŕši desaťročnú expanziu
Za poslednú dekádu pritom do skupiny Joj pribudlo neuveriteľných 11 televíznych staníc.
Podobnú expanziu nezažila žiadna televízna skupina nielen na Slovensku, ale ani v Česku, kde je konkurencia ešte vyostrenejšia a programová ponuka jednotlivých hráčov – vzhľadom na dvojnásobne veľký trh, bohatšia.
Cestou multikanálovej stratégie sa Joj vydala v roku 2015, po nástupe generálneho riaditeľa Marcela Gregu, kedy k hlavným menším staniciam JOJ Plus a WAU začala pridávať viaceré platené televízie.
Na trh priniesla prvú detskú stanicu v slovenčine RiK, v roku 2020 premenovanú na Jojko, ako aj detskú stanicu Ťuki TV pripravovanú exkluzívne pre operátora Telekom.
V roku 2015 tiež odštartovala platenú filmovú stanicu JOJ Cinema, dostupnú na českom i slovenskom trhu, expanziou v Česku pokračovala v roku 2016 spustením hlavnej českej stanice JOJ Family.
Rozširovanie s českými projektami nateraz zavŕšila v roku 2019 akvizíciou v podobe prebratia platených staníc CS Film, CS Horror, CS History a CS Mystery. Balík CS staníc je rovnako ako JOJ Cinema prítomný na oboch trhoch.
Joj následne priniesla najvýraznejšie domáce staničné posily poslednej dekády.
V uplynulých rokoch sa začala naplno sústrediť na často najžiadanejší obsah v lineárnej televízii, a to športové prenosy, ktoré do dnešných dní sleduje drvivá väčšina ľudí naživo na veľkej obrazovke.
V roku 2021 napokon spustila vlastnú športovú stanicu JOJ Šport zameranú na slovenské talenty, pre ktorú už získala alpské lyžovanie, vodný slalom, volejbalovú Ligu majstrov, futbalovú Európsku a Konferenčnú ligu aj všetky hokejové súťaže, vrátane extraligy a MS v hokeji rôznych kategórií.
V roku 2022 pokračovala ďalšou sledovanou novinkou v podobe uvedenia spravodajskej televízie JOJ 24, na ktorú začala umiestňovať kľúčové diskusie k spoločenským a politickým témam, živé prenosy z mimoriadnych udalostí či ešte viac regionálneho spravodajstva.
O rok na to odštartovala aj dlho avizovanú slovenskú dokumentárnu stanicu JOJ Svet, pre ktorú vyrába vlastné dokumentárne projekty.
Športová stanica dostane dvojičku
Joj svoju expanziu nezastavuje ani naďalej a s novou stanicou na slovenský trh vstúpi štvrtý rok po sebe.
Televízia finišuje prípravy rozširovania v oblasti športového vysielania, keď má k súčasnej športovej stanici JOJ Šport ešte na jeseň 2024 odštartovať druhý televízny kanál JOJ Šport 2. Televízia spustenie stanice potvrdila počas obchodnej prezentácie na rok 2025.
Joj by mala k tomuto kroku pristúpiť po ďalšom kole nákupov športových práv v čase, kedy má zakontrahovaný veľký objem športového obsahu.
Najmä v čase vrcholovej zimnej či letnej sezóny nedokáže všetky športové prenosy umiestniť na jednu stanicu.
Televízia tento problém riešila už vlani.
Vtedy si pomohla dočasným uvedením internetovej služby JOJ Šport plus, dostupnej iba užívateľom platformy JOJ Play. Stanica vysielala len v čase priamych prenosov, ktoré sa do televízie nezmestili.
Po roku je pripravená vyrábať dostatok obsahu pre dva plnohodnotné televízne kanály JOJ Šport a JOJ Šport 2.
Celosvetový trend
Joj sa tak dostala do podobnej situácie ako veľkí vysielatelia obsluhujúci výrazne väčšie trhy.
Prakticky všetky športové televízie majú v ponuke minimálne dva televízne kanály, ktoré im umožňujú vysielať viac prenosov z nakúpených športov, riešiť časové kolízie rôznych súťaží ako aj škálovať prenosy podľa exkluzivity a dostupnosti staníc.
Príkladom je televízia Nova Sport, ktorá má v súčasnosti už šesť platených staníc, každý s vymedzeným obsahom.
Najnovší piaty a šiesty kanál spúšťala len tento rok po zisku nákladných exkluzívnych vysielacích práv na Formulu 1, Moto GP a neskôr aj pre prenosy z Ligy majstrov. Práve na tieto dva kanály napríklad umiestnila zápasy Slovana Bratislava v najvyššej európskej futbalovej lige.
Pri spomínanej Formule 1 podobnú stratégiu zvolil aj predošlý vysielateľ Sport TV, ktorý hlavné preteky pravidelne vysielal na druhom kanáli.