Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Viete prví

Jojka s veľkým konkurenčným úlovkom: Na obrazovku vráti populárnu šou z Markízy!

Televíznej dvojke sa podarilo prebrať večernú zábavnú šou konkurencie.

Na slovenskom trhu dôjde k ďalšej výmene známeho formátu medzi televíziami.

Trend oživovania overených televíznych programov bude pokračovať aj naďalej, pričom len v uplynulých rokoch sa postaral o niekoľko hitov.

V roku 2021 priniesol návrat dennej reality šou Bez servítky, ktorú v minulosti roky vo svojom podvečernom pásme vysielala Markíza – v novej podobe však prešla na obrazovku Joj. Tej sa podarilo vzkriesiť úspešnosť formátu, pričom s ním pokračuje do dnešných dní už šiestu sezónu po sebe. Len minulý týždeň zaznamenalo Bez servítky najlepší týždeň tejto jesene, keď si v každý deň výrazne poradilo s priamou konkurenciou v podobe Mamy na prenájom.

Garde sa obrátilo na jar 2023, kedy zas Markíza vracala po dlhých rokoch známy formát z obrazoviek Joj.

Tá ešte v minulom desaťročí uviedla slovenskú verziu kuchárskej reality šou Áno, šéfe!, s ktorou pre odchod šéfkuchára Jaroslava Žídeka skončila po dvoch sériách. K formátu sa po desiatich rokoch dostala Markíza, ktorá s novým šéfkuchárom Martinom Novákom pod novým názvom Na nože zaznamenala mimoriadny úspech. Už teraz pripravuje v poradí 4. sériu, ktorú odvysiela na jar 2025.

Budúci rok si televízie pozície opäť vymenia.

Pridáva nové šou

Joj po rokoch, kedy sa primárne sústredila na uvádzanie seriálových noviniek, začína opäť loviť aj vo vodách televíznych šou.

V tomto roku začala nakrúcať nový svadobný reality formát Vezmeš si ma?, ktorý prinesie samostatné príbehy partnerských dvojíc, no najmä žien, ktoré sa rozhodnú potajme vystrojiť svadbu.

Každá epizóda prinesie jeden príbeh, v ktorom diváci spoznajú vydajachtivú nevestu, o ktorej plánoch nemá jej partner žiadne tušenie.

Popri prípravách tajnej svadby však ponárajú do neraz neľahkých osudov či komplikovaných vzťahov v rodinách. Každý diel vrcholí prekvapením pre partnera, ktorý bude postavený pred otázku – Vezmeš si ma teraz?. Svadba je totiž nachystaná a čaká sa len na jeho rozhodnutie.

Vezmeš si ma? je slovenskou adaptáciou zahraničnej reality šou Marry Me Now, ktorú ako prvá v roku 2018 priniesla juhokórejská televízia KBS. Jojke ju predala distribučná spoločnosť Armoza Formats.

Známa šou konkurencie

Jojka zároveň po čase pridá do svojho večerného programu aj nový zábavný program.

Spomedzi troch slovenských televízií ich v hlavnom vysielacom čase vysiela najmenej. Kým taká Jednotka im vyhrádza až tri večery v týždni, pričom v programe strieda šou Milujem Slovensko, Čo ja viem a k nim ponúka Záhady tela, Neskoro večer alebo aktuálnu Sieň slávy, Joj stabilne ponúka iba Inkognito. To je ale suverénne najdlhovekejším zábavným programom na trhu, na Jojke sa vysiela už 21 rokov.

Televízia sa k nemu ale už dlhšie snaží nájsť stabilnú dvojičku.

V minulosti to skúšala s inými šou na princípe zábavných hier ako S pravdou von, Rozum v hrsti alebo Heslo, ani jeden sa jej ale nepodarilo etablovať. Tentokrát však vytiahne svoj dosiaľ najsilnejší tromf.

Jojka totižto v roku 2025 príde na obrazovky s vlastnou verziou zábavnej šou Dobre vedieť, ktorú dôverne poznajú diváci Markízy.

Ide o slovenskú verziu nemeckého formátu Wer Weiss Denn Sowas?, ktorá mala na Markíze premiéru v máji 2016.

V Dobre vedieť súťažia dva tímy zložené zo stabilného kapitána a jedného celebritného hosťa. Každá dvojica sa snaží prelúskať odpoveďami na neraz bizarné otázky z rôznych oblastí. Za sebou pritom majú svojich divákov, pre ktorých sa snažia nahrať finančnú odmenu.

Dobre vedieť sa na Markíze vysielalo sedem rokov, počas ktorých dostalo dve stovky epizód.

Problémom formátu bolo, že mu televízia nenašla stabilný vysielací čas, aj keď mal za sebou i niekoľko úspešných sérií. Posledné premiérové epizódy Dobre vedieť odvysielala Markíza na jar roku 2022.

Televízia pred vyše dvomi rokmi následne výrobu relácie definitívne ukončila. Zdá sa, že si ani neobnovila licenciu na vysielanie formátu, zvykla ho pritom uvádzať v doobedňajších reprízach. 

K licencii sa napokon dostala Joj, ktorá už vysielanie Dobre vedieť oficiálne potvrdzuje. Vo vlastnej verzii by mala šou predstaviť v priebehu roka 2025.

Markizácka šou Dobre vedieť sa po rokoch presunie na Jojku

Televízia nateraz nespresňuje, koho obsadí do úlohy moderátora či kapitánov.

Sľubuje však vynovené spracovanie, v medziach prísnej biblie k formátu.

V markizáckej verzii bol vo všetkých sériách moderátorom Rasťo Sokol a kapitánom Juraj Kemka. Na mieste druhého kapitána sa v prvých sériách objavoval Robo Jakab, na prelome rokov 2018 a 2019 ho vystriedal Vladimír Kobielsky. Výnimočne sa v úlohe kapitánky objavila Zuzana Kubovčíková Šebová.

 


JOJ na jeseň nečakane spustí novú televíznu stanicu! Pridá viac najžiadanejšieho obsahuČítajte →
Čítať viac...
Nahor