Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV JOJ

Sledovanosť

Iveta pokračuje ako seriál roka, stratila však už štvrtinu divákov! Markíze valcuje Na telo

Najkontroverznejší seriál posledných rokov pokračuje v nadpriemeroch, s každým týždňom však stráca časť divákov.

8- dielna miniséria Iveta ostáva po prvých štyroch častiach najsledovanejším seriálom na Slovensku.

Seriál Jana Hřebejka a Petra Kolečka o dievčati rómskeho pôvodu, ktoré chce z Trebišova preraziť v modelingu v Bratislave, sa uviedol začiatkom januára pre Jojku rekordnými výkonmi, pričom väčšinu z nich si preniesol aj do ďalšieho týždňa.

Iveta sa uviedla 8. januára ako najsledovanejší seriál v histórii Joj s priemerným počtom divákov prvých dvoch dielov 799 a 755-tisíc divákov, pričom do druhého týždňa si preniesla väčšinu divákov, keď tretiu časť 15. januára sledovalo 695-tisíc divákov.

Ako už portál Mediaboom.sk uviedol, seriál práve po tejto epizóde čakala skúška ohňom. 

Miniséria v tretej časti skĺzla po kontroverznom nástupe do komornejšieho prostredia modelingovej agentúry, pričom absentovalo východniarske prostredie, nárečie aj hlášky. Časť divákov, ktorí očakávali najmä komediálnejší rozmer seriálu tak mohla odlákať.

Seriál po tretej časti skutočne klesol dosiaľ najvýraznejšie.

Aj keď sa Iveta s novou štvrtou epizódou vrátila do Trebišova, poklesla už v celkovom publiku na priemerný výkon 567-tisíc divákov. Oproti nástupu tak klesla o štvrtinu, medzitýždenne stratila takmer stotridsaťtisíc divákov.

V komerčnej cieľovke Iveta klesla na stále nadpriemerný rating 10 % s podielom 26,9 %. Medzitýždenne tak prišla o dva a pol ratingového bodu, pričom ešte výraznejšie klesla v podiele na trhu, keď predošlá časť prekročila úroveň 34 %.

Podpísalo sa však pod to aj výrazné ochladenie, ktoré nahnalo viac divákov pred obrazovky.

Iveta napriek výraznému poklesu ostáva naďalej najsledovanejším pravidelným programom na Slovensku.

Ďalšie seriály na trhu Dunaj, Nemocnica a Mama na prenájom sa hýbu na podobnej úrovni s ratingami v širšom okolí 7 % a v celkovom počte divákov okolo 360 až 460-tisíc. Iveta je tak pred nimi o stotisíc divákov.

Ak sa niektorému programu darí obdobne, sú to Televízne noviny na Markíze, ktoré v ostatných mesiacoch odskakujú od konkurencie.

Pomôcť im mohlo najmä vynechanie jedného brejku z vysielania, ku ktorému pristúpila Markíza začiatkom minuloročnej jesene v čase uvádzania novej televíznej spravodajskej stanice Joj 24.

Odvtedy Televízne noviny prerušuje jediným brejkom a bez reklamy sa vysiela v konkurencii Krimi.

Markíze môže aj tento krok vynášať aktuálne postavenie najsledovanejšieho spravodajstva na Slovensku. Práve Televízne noviny dokázali v nedeľu ako jediný program dotiahnuť sledovanosť Ivety s priemerným počtom divákov 566-tisíc.

Markíze sa rovnako druhý týždeň po sebe vysoko nadpriemerne darilo s nedeľnou popoludňajšou politickou debatou Na telo.

Televízia sa predchádzajúcu nedeľu 15. januára pochválila tretím najvyšším podielom na trhu relácie 33,3 % (pri ratingu 8 %) v komerčnej cieľovke od obnovenia relácie v roku 2018 a celkovo šiestym najsledovanejším vydaním od návratu s 549-tisíc divákmi.

Na telo vystrelilo aj túto nedeľu 22. januára, keď uhralo prakticky totožný rating 7,9 % s podielom 32 %. V celkovom publiku debatu tentoraz sledovalo 506-tisíc divákov. O 5 minút 12 na Jednotke za sebou zanechalo rozdielom stotisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor