Sledovanosť
Hviezda Mamy na prenájom nadchla divákov: Adam Bardy v 2 na 1 prevalcoval obrazovky!
Návrat na stredajšie večery šou vychádza, 2 na 1 je ďalším suverénom jarného vysielania. Vydanie s Adamom Bardym sa podľa reakcií zaradilo k najlepším v celej histórii.
Vlaňajšiemu fiasku sa mohla vyhnúť.
Relácia 2 na 1 patrila počas minulého roka k veľkým sklamaniam Markízy, keď podobne ako Svadba na prvý pohľad alebo Horná Dolná patrila s väčšinou vysielania k prepadákom sezóny.
Všetky tri programy mali spoločné náhle šachovanie s ich pôvodným vysielacím dňom, keď sa Markíza na jar 2022 snažila o oživenie vysielania a zabehnutým programom v dovtedy stabilnej štruktúre poprehadzovala miesto.
2 na 1 sa takto ocitlo miesto stredajších večerov vo štvrtky v konkurencii dominantného seriálu Nemocnica, kde z ôsmych vydaní uspeli iba tri. Relácia zažila najhoršiu sezónu, po ktorej Markíza nakrútila už iba štyri premiérové vydania 2 na 1 pre tento rok.
V priebehu tejto jari sa televízia vrátila k zabehnutej štruktúre, k čomu patrilo aj návrat šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla na stredy, kde ju už čakala voľná konkurencia.
Jedna z najlepších sérií
Šou sa razom nadýchla a v postavení na trhu zažíva dokonca jedno zo svojich najsilnejších období v histórii vysielania.
2 na 1 sa totiž darí dosahovať vysoko nadpriemerné podiely na trhu atakujúce 30 %.
V 2. sérii vysielanej na jeseň 2020 sa napríklad najčastejšie pohybovala okolo podielových 25 %, iba raz prekonala hranicu 28 %. V celej 3. sérii vysielanej od konca marca do mája 2021 sa šou podielovo hýbala na úrovni okolo 20 – 24 %. Vo vlaňajšej 4. sérii s väčšinou dielov prepadla okolo 15 – 18 %. Od začiatku vysielania šou zatiaľ iba dvakrát pokorila 30-percentnú hranicu.
V súčasnosti sa k nej opäť blíži.
Markíze uspelo už prvé tohtoročné vydanie s Rytmusom, ktoré v obchodnej cieľovke vyskočilo na podiel 28,1 %.
Bardy zažiaril
Hosťom druhého tohtoročného vydania 2 na 1 bola hviezda denného seriálu Mama na prenájom Adam Bardy, ktorá pritiahla túto stredu k šou medzitýždenne ešte viac divákov.
2 na 1 s Adamom Bardym dosiahlo túto stredu rating 7,5 % s podielom na trhu až 29,3 % v obchodnej cieľovke. Reláciu si pozrelo priemerne 398-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Šou v celkovom publiku medzitýždenne porástla o vyše 20-tisíc divákov oproti vydaniu s Rytmusom.
Relácia sa navyše po odvysielaní stalo hitom aj na sociálnych sieťach.
Vydanie s Adamom Bardym sa podľa viacerých reakcií dokonca zaradilo k vôbec najvydarenejším od začiatku plnohodnotného vysielania šou v roku 2019.
Úspech sa pokúsi predĺžiť
Markíza už od februára stredajším večerom dominuje.
Po úspešnej reality šou Na nože sa jej darí aj s reláciou 2 na 1, proti ktorej sa prepadla sledovanosť konkurenčného seriálu Hranica. Ten druhý týždeň po sebe uhral rating iba okolo 4 % s podpriemerným podielom na trhu okolo 13 % v obchodnej cieľovke.
Premiéry 2 na 1 Markíze vydržia iba do konca apríla.
Pokúsi sa však aspoň zužitkovať divácky návyk a nadviazať na ne od mája reprízami. Odštartuje ich vydaním s Gabrielou Marcinkovou, ktorá aktuálne hviezdi v tanečnej šou Let´s Dance.
Po skončení premiérových vydaní 2 na 1 však do boja o stredajšieho diváka vyrazí Joj.
Tá totiž v stredu 3. mája odštartuje sériu očakávaných špeciálov Geissenovci na Slovensku, ktorú zaradí rovno v hlavnom vysielacom čase. V programe tak nahradia klesajúcu Hranicu. Komediálny seriál Joj bude pokračovať iba v pondelky.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“