Iba u nás
Honosné 750-tisícové oslavy v televízii: Viac divákov sledovalo prenosy z Východnej!
Uplynulú sobotu sa netradične v jeden večer stretli tri televízne prenosy, vrátane toho najdiskutovanejšieho v uplynulých dňoch.
Túto sobotu sa na hrade Devín konali ostro sledované oslavy Cyrila a Metoda.
Podujatie, na ktoré vláda SR vyčlenila 750-tisíc eur, za čo je v čase konsolidácie kritizovaná opozíciou, prebiehalo počas celého dňa za voľnej prístupnosti pre verejnosť. Brány pre záujemcov boli otvorené od 10. hodiny ráno až do 22:00.
Vôbec najdrahšou položkou celej akcie bolo pódium, za ktoré organizátor podujatia, Ministerstvo obrany SR, zaplatilo približne 170-tisíc eur. Odohrávali sa na ňom celodenné sprievodné vystúpenia, vrátane toho najdôležitejšieho.
Vrcholom prejav premiéra
Vyvrcholením celej akcie bol večerný veľkolepý galaprogram, o ktorom sa, ako aj o celej akcii, viedli v uplynulých týždňoch verejné diskusie.
Zúčastnili sa ho čelní predstavitelia štátu, vrátane všetkých troch najvyšších ústavných činiteľov.
V televízii dostal lukratívny priestor, keď ho štátom financovaná Slovenská televízia zaradila na hlavný kanál do hlavného vysielacieho času. Celý program začal štúdiom o 20:40 a pokračoval prenosom z galaprogramu od 21. hodiny.
Priestor dostal aj na všetkých troch spravodajských kanáloch.
Vrcholom celého programu bolo takmer 20-minútové vystúpenie premiéra Roberta Fica z pódia na Devíne, v ktorom odzneli jeho politické stanoviská. Po ňom nasledovala už iba hymna.
Galaprogram v televízii
Honosné podujatie sa súbežne vysielalo na štyroch staniciach.
Suverénne najviac divákov si ho zaplo na Slovenskej televízii, kde si priamy prenos galaprogramu k sviatku Cyrila a Metoda malo podľa našich informácií priemerne pozrieť okolo 135-tisíc divákov v univerzálnom publiku. Prenos sa vysielal na Jednotke a spravodajskej STVR 24, súbežný podiel na trhu sa mal hýbať okolo 10 %.
Ďalšie desiatky tisíc divákov sledovalo galavečer na spravodajských staniciach JOJ 24 a TA3, ktoré taktiež od 21. hodiny priamy prenos odvysielali.
Túto sobotu sa vo večernom programe netradične stretli až tri televízne prenosy.
Väčšiu pozornosť, ako Cyrilometodské oslavy, pritiahli programy z folklórneho festivalu Východná, ktoré v hlavnom vysielacom čase sledovalo priemerne okolo 230-tisíc divákov.
Rovnakú pozornosť, ako oslavy Cyrila a Metoda, si v rovnakom čase vypýtal archívny letný koncert IMT Smile s Kandráčovcami z festivalu Východná, ktorý Joj tematicky zaradila do prime-time namiesto bežne vysielaných filmov. Pritiahnuť mala takmer 150-tisíc divákov.
Veľký galaprogram sa navyše prekrýval s priamym televíznym prenosom hudobno-tanečného programu z aktuálneho 70. ročníka Folklórneho festivalu Východná. Na Dvojke dosiahol nadpriemernú sledovanosť s približne 75-tisíc divákmi.
Spomedzi jednotlivých staníc bola lídrom sobotného večera Markíza, ktorej reprízovú komédiu Buď chlap! malo sledovať priemerne takmer 200-tisíc divákov.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
