Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: IIHF

Sledovanosť

Hokejový ošiaľ naberá na obrátkach: Jojka pokorila ďalšiu magickú hranicu!

Víkendový dvojzápas pripútal k obrazovkám dosiaľ najviac divákov v roku.

Prekračovanie hokejových rekordov na Joj pokračuje.

Majstrovstvá sveta v hokeji od tohtoročného prechodu na obrazovku súkromnej televízie zažívajú výrazný nárast televíznej sledovanosti. Kým v uplynulých dvoch rokoch sa ani raz nedostali nad hranicu miliónovej sledovanosti, v tomto roku už zápasy slovenskej reprezentácie sleduje viac divákov, než vo väčšine uplynulých desiatich ročníkov.

Sledovanosť sa vracia na úroveň napríklad z roku 2021, kedy naposledy duely Slovenska na MS v hokeji vysielala ešte Jednotka RTVS. Zároveň však bola dostupný aj stanica ČT Šport.

Nový rekord v počte divákov

V roku 2024 sa zápasy Slovákov dostali nad milión už od druhého zápasu.

Hral sa ako jediný v najmenej lukratívnom čase na obed, avšak v priebehu voľnej nedele. Od štvrtého stretnutia v základnej časti sa už všetky naše duely odohrávajú v hlavnom vysielacom čase od 20:20, kedy pri obrazovkách trávi čas najviac divákov.

Od prvého pokorenia milióna slovenské zápasy navyšujú sledovanosť.

Po stredajšom maxime vo víťaznom zápase s Poľskom sa cez víkend odohrali dve večerné stretnutia, ktoré po prvý raz pokorili hranicu 1,2 milióna divákov a atakovali dokonca aj 1,3-miliónovú úroveň.

Sobotný zápas Slovenska proti Francúzsku, ktorý skončil našou výhrou 4:2, sledovalo od 20:20 v prvej tretine takmer jeden milión divákov, druhá a tretia tretina už pokorili premiérovo v tomto roku úroveň 1,2 milióna divákov. Podiely na trhu v univerzálnej cieľovke dosahovali od 54 až cez 64 %.

Nedeľa priniesla infarktový duel Slovenska s Lotyšskom v boji o štvrťfinálové nádeje, ktorý sa rozhodol až v samostatných nájazdoch. V nich sme neuspeli a zápas prehrali 2:3sn.

Hokejová dráma láka ešte viac. Nad miliónom bola v celom priebehu, keď prvú tretinu sledovalo 1,17 milióna divákov, absolútny doterajší rekord turnaja trhla druhá tretina s 1,29 miliónom divákov. Tretiu tretinu až do víťaznej hymny Lotyšska po samostatných nájazdoch sledovalo priemerne 1,27 milióna divákov.

V nedeľu hokejové vysielanie na Joj s určitosťou prekonalo rekord v celkovom počte všetkých divákov starších ako 12 rokov, ktorých dokázalo pri obrazovke zasiahnuť. Ide o každého diváka, ktorý vysielanie sledoval nepretržite aspoň po dobu 3 minút. Nebude prekvapením, ak sa nedeľný hokej priblížil k úrovni 2 miliónov divákov.

Rekordy šampionátu v obchodnej skupine

S víkendovými zápasmi Joj zároveň pokorila ďalšiu magickú hranicu.

Ako sme už informovali, prvé tri zápasy vysielané od 12:20 a 16:20 zaznamenali mimoriadne postavenie na trhu v obchodnej cieľovke, keď ich trhový podiel zakaždým prekročil hranicu 70 %. Pri večerných zápasoch je už táto méta spravidla na dosiahnutie náročnejšia, nakoľko po 20. hodine je pri obrazovkách najviac divákov – a o to viac tých, ktorí hokej nevyhľadávajú.

Potvrdilo sa to v prvom večernom zápase v stredu, kedy zápas Slovenska s Poľskom napriek dovtedy najvyšším ratingom hokeja dosiahol v obchodnej cieľovke podiely na trhu 60 – 65 %.

Už cez víkend si však hokej poradil aj s touto métou.

Sobotný aj nedeľný zápas totiž dokázali v obchodnej cieľovke trhnúť podielových 70 %, a to napriek vysielaniu od 20:20. 

Duel s Francúzmi zaznamenal nové ratingové rekordy výkonmi cez 20 % a dvakrát takmer 26 % v obchodnej cieľovke. Podiely na trhu rástli z hranice nad 68 %, na 72 a až 74 %.

Dramatické stretnutie s Lotyšmi na tom bol ešte lepšie, keď jeho rating už v prvej tretine trhol vysokých 25 % a druhá tretina trhla absolútny doterajší rekord šampionátu 28,7 % v obchodnej skupine. Tretia tretina až do odchodu hráčov z ľadu po víťazstve Lotyšska atakovala priemerný rating 27 %. Podiely na trhu v obchodnej cieľovke dosiahli úroveň 65,5 %, 68,5 % a až 75,4 %.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor