Sledovanosť
Hniezdo sa stáva najsledovanejším seriálom na trhu: V počte divákov už dotiahlo aj rekord Sestričiek!
Hniezdo už v počte divákov predbehlo dosiaľ najúspešnejší seriál RTVS Tajné životy, pre Jednotku ide zároveň o jej jasne najsledovanejší pôvodný seriál u mladého publika.
Hniezdo sa stáva televíznym hitom. Jednotke vychádza aj tretí čisto vlastný pôvodný seriál od znovurozbehnutia nakrúcania vlastnej seriálovej tvorby, pričom na úspech Kolonády a najmä Tajných životov nadväzuje ešte vyššími číslami sledovanosti.
Seriál, ktorého námet do RTVS priniesol režisér Braňo Mišík, dokázal aj v tretej časti navýšiť svoju sledovanosť. Kým pri štarte si ho pozrelo 470-tisíc divákov, tretiu časť Hniezda si už pozrelo 557-tisíc divákov s podielom 22,8 %. V univerzálnej cieľovke bol seriál mimo správ najsledovanejším programom dňa. Medzitýždenne si polepšil výrazne o takmer 65-tisíc divákov, oproti štartu sa už blíži nárastu o stotisíc divákov.
Hniezdo sa tak nateraz stáva vôbec najsledovanejším vlastným seriálom RTVS. Po tom, čo si už pripísalo najlepší štart spomedzi všetkých seriálov verejnoprávnej televízie, ide na čelo aj v maximálnych hodnotách. Pre príklad maximum Tajných životov sa hýbalo na úrovni pod 520-tisíc divákov, čo už samo o sebe bolo pre Jednotku mimoriadne veľa s dramatickým seriálom. Navyše sa Hniezdo stáva jasne najsledovanejším seriálom na trhu. S 557-tisíc divákmi sa mu podarilo predbehnúť doterajšie tohtosezónne maximum Oteckov, ktoré činilo minulý pondelok 516-tisíc divákov.
Bežne sa Oteckovia hýbu na úrovni 400 až 450-tisíc divákov a na diaľku si vymieňajú pozície v počte divákov s Novým životom Joj vysielaným v prime-time. Hniezdo už s ostatným výkonom dotiahlo aj najsledovanejší diel Sestričiek, keď predposledný diel druhej série minulú jeseň videlo 565-tisíc divákov. Práve tie držia status najsilnejšieho seriálu súčasných sezón.
Kde si Hniezdo pripisuje možno najprekvapivejšie úspechy, je komerčná cieľovka. V nej, oproti predošlým dramatickým seriálom RTVS, láka výrazne väčší počet divákov. Kolonáda aj Tajné životy sa i s najsilnejšími vydaniami hýbali okolo hranice 5 – 6 ratingov pri podieloch okolo 12 – 14 %, Hniezdo už od druhej časti skočilo na sedmičku, s treťou epizódou porástlo na 7,7 % s podielom 18,3 % v cieľovke 12-54. Pre porovnanie, Nový život sa predošlý týždeň najčastejšie dostalo na úroveň 7,8 ratingu, Oteckovia mali priemer okolo 8,5 %, vyskočili aj na 9,9 %, no s najslabšou piatkovou časťou klesli taktiež na 7,8 %.
U mladých divákov v nedeľu večer Hniezdo predbehla Joj so svojou premiérou Zložka 64, ktorá sa dostala na rating 7,9 % s podielom 22,8 %, Markíze večer nevyšiel, s premiérou Ochrancovia šla na 16,1 %. Markíze ani Joj sa vôbec nedarilo s koncotýždňovými zábavnými programami, Dobre vedieť potvrdzuje napriek premiéram nevhodné nasadenie na piatky, šou uhrala len 15,3 %, Čo ja viem malo o necelý rating viac s podielom 18,2 %. Celkovo si kvíz Jednotky pozrelo 447-tisíc divákov, Dobre vedieť ich malo 319-tisíc. Prepadák zažila navyše Joj v sobotu s návratom šou Rozum v hrsti, ktorá mala ísť len niekde nad 10 podielových bodov. Len o vyše pol ratingu viac u mladých divákov uhrala šou Zem spieva na Jednotke, celkovo jej však už najmä absencia relácie Všetko, čo mám rád, ktorá láka starších divákov, uvoľnila priestor a v počte divákov folklórna šou porástla na 427-tisíc divákov, čo je medzitýždenný nárast o takmer 90-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke v sobotu viedla Markíza s filmom Harry Potter a Polovičný princ s ratingom 7,2 % a podielom 21 %.
Najsledovanejším programom uplynulého týždňa sa netradične nestali Noviny Joj, tie skončili s nedeľným vydaním na druhom mieste so 679-tisíc divákmi. Predbehlo ich krátke Počasie Markízy, ktoré vďaka kulminácii divákov v závere Televíznych novín vyskočilo rovnako s nedeľným vydaním na hranicu 700-tisíc divákov. Vyhralo tak aj týždeň v komerčnej cieľovke s 12 ratingami.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %