Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza, koláž MB

Exkluzívne

Exkluzívne: Skončia Oteckovia už tento rok? Markíza túto jar odštartuje nový denný formát!

Exkluzívne správy Mediaboom.sk sa potvrdzujú, Markíza sa má po rokoch ešte pre túto jar pripravovať na nový pokus v kľúčovom podvečerom čase.

Ešte túto jar môže Markíza odštartovať ďalšiu televíznu novinku.

Koncom marca portál Mediaboom.sk exkluzívne informoval o zákulisných plánoch televízneho lídra nájsť postupne náhradu za dlhoročný podvečerný seriál Oteckovia, ktorý po rokoch mimoriadnej popularity najmä v ostatných dvoch sezónach padá na svoje minimá.

Kým v časoch najväčšej slávy lámali Oteckovia rekordné podiely na trhu na úrovni aj 40 %, ktoré z nich robili vôbec najúspešnejší program na trhu, v súčasnosti dosahujú polovičné výkony čoraz častejšie v rozmedzí 15 – 21 %. Zároveň túto jar stratili vedúcu pozíciu v dôležitom podvečernom čase, keď vystrelil úspech kuchárskej reality šou Bez servítky, ktoré aj po opadnutí rekordných týždňov udržuje podvečerné vedenie.

Ako sme už informovali, Markíza ešte pred tohtoročným ráznym prepadom sledovanosti Oteckov začala pracovať na ich náhrade. Podľa našich informácií s hľadaním nového programu začala už pred ovládnutím podvečera konkurenčnou šou Bez servítky, pričom v hre boli viaceré možnosti.

Televízia sa mala obzerať po novom zahraničnom seriálovom námete, ktorý by adaptovala pre slovenského diváka. Samotní Oteckovia vychádzajú z argentínskeho seriálu Señores Papis. Rovnako tak bol v hre nový kvíz, ktorý nakoniec aj dostane šancu.

Podvečerná novinka už na jar

Markíza podvečer predstaví nový súťažný formát, ktorý sa do vysielania dostane po skončení aktuálnej série Oteckov.

Televízia podľa našich informácií plánuje od júna zaradiť do vysielania na 18. hodinu dlhodobo pripravovaný nový kvíz Na love, po ktorom siahla po jeho úspechu vo vysielaní sesterskej televízie Nova od minulého roka. Ide o adaptáciu britského súťažného formátu The Chase, viac o formáte nižšie v článku.

Kvíz Na nove by mal na Markíze odštartovať v pondelok 20. júna o 18:00 a dá sa očakávať, že televízia s jeho vysielaním bude počítať minimálne niekoľko týždňov. Pripravené má stále aj Rodinné prípady, ktoré by mali vypĺňať voľné týždne mimosezónneho obdobia.

Televízny líder sa pokúsi s podvečernou novinkou preraziť vo voľnejšom letnom období, kedy by mala oddychovať aktuálna podvečerná jednotka Bez servítky. Vlani Joj uzavrela vysielanie kuchárskej šou pred letom v piatok 18. júna 2021.

Kvíz Na love bude po rokoch prvým pokusom Markízy etablovať podvečer nový televízny program.

Zároveň však televízia neuzatvára svoju dennú sériu Oteckovia, s ktorej prípravou by mala počítať aj naďalej. Len prednedávnom do seriálu vstúpili nové postavy, rovnako sa hovorí o možnosti návratu Dominiky Kavaschovej a jej obľúbenej postavy v novej sérii.

Budúcnosť Oteckov však bude závisieť najmä od úspechu súťažnej novinky Na love. V prípade, ak by napodobnila úspech z Česka, kde patrí k najsilnejším programom denného vysielania, dá sa očakávať, že Markíza nebude s jej vysielaním hýbať. Na love by sa tak v prípade úspechu mohlo udržať o 18-tej aj na jeseň.

Rovnaký krok ako pred šiestimi rokmi

Markíza už identický krok urobila v lete 2016.

Vtedy po sérii prepadákov v podvečernom čase skúsila počas letných prázdnin rozbehnúť o 18-tej súťažnú novinku, keď oživila legendárny denný formát Koleso šťastia. Zároveň mala na jeseň pripravené Búrlivé víno, ktoré sa nakoniec do podvečerného vysielania aj dostalo.

Koleso šťastia štartovalo uprostred prázdnin v pondelok 25. júla 2016.

Kým počas leta ešte dokázalo držať pre Markízu pozíciu lídra, s nástupom jesennej sezóny ho už začala predbiehať konkurenčná šou Jojky Moja mama varí lepšie ako tvoja. Markíza následne podvečer zaradila ôsmu sériu Búrlivého vína, s ktorým vyplnila väčšinu jesene.

Koleso šťastia sa na obraz vrátilo koncom decembra 2016 a Markíza pokračovala v jeho vysielaní aj následne v januári. Šou už vtedy vôbec nezafungovala a Markíze tvrdo prepadávala na podielovej úrovni 10 – 11 %. Napriek vyčkávaniu ju na konci januára už expresne ukončila a situáciu zachraňovala vytiahnutím premiér Susedských prípadov.

Markíza však bola vopred pripravená s vysielaním Kolesa šťastia pokračovať dlhodobo.

Nakrútenú mala veľkú sadu epizód, šou sa tak vracala do vysielania v roku 2019, značnú sériu neodvysielaných premiérových vydaní vyrobených ešte v roku 2106 Markíza vysielala dokonca aj prednedávnom v ostatných mesiacoch popoludní na menšej Doma.

Obľúbený kvízový formát

Súťažná šou Na love je obľúbeným kvízovým formátom televízií vo svete.

Spravidla sa vysiela práve v podvečernom čase pred hlavnými spravodajstvami. Originálny formát The Chase uviedla britská televízia ITV ešte v júni 2009, medzičasom už vzniklo aj niekoľko ďalších verzií – celebritné, rodinné či špeciál s upraveným konceptom.

Ide o dennú vedomostnú šou, v ktorej v spoločnom tíme súťažia 4 hráči proti vedomostnému kvízmajstrovi. Jeden po druhom najprv absolvujú úvodnú sériu otázok, počas ktorej nahrajú obnos peňazí, s ktorým sa postavia proti majstrovi kvízov. Úlohou hráčov je kvízmajstra poraziť a nahranú sumu doniesť späť do tímu a zachrániť sa tiež v hre. Vo finále sa predstavujú úspešní hráči, ktorých čaká spoločný posledný duel proti majstrovi kvízov, aby si v prípade úspechu rovným dielom rozdelili nahrané peniaze.

Šou Na love je aktuálne jedným z najúspešnejších programov českej Novy.

Formát The Chase adaptovali v poslednom desaťročí viaceré krajiny, diváci v Česku ju poznajú od augusta 2021. Nova ho vysiela v dennom slote pred Ulicou o 17:30, kde suverénne dominuje svojmu vysielaciemu času. Nova už zároveň s formátom obsadzuje aj hlavný vysielací čas, v ktorom uvádza celebritné špeciály. Darí sa jej nimi hasiť večerné neúspechy, najnovšie s novým seriálom Šéfka, ktorý už krátko po štarte stiahla zo sobotného prime-time.

Markíza ešte vlani do šou Na love spustila prihlasovanie súťažiacich. Dá sa tak očakávať, že plánuje uviesť klasickú súťažnú verziu šou, v ktorej o výhru bojujú bežní hráči. Rovnako tak by už teraz mohla mať záujem pripraviť aj celebritné špeciály, ktorými by si taktiež mohla pomáhať vykrývať slabé sloty v prime-time.

 

Čítať viac...
Nahor