Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Ústredná skladba reality šou Mojsejovci - Ja chcem byť v dome

Exkluzívne

Exkluzívne: Markíza oslávi 25. výročie, vrátiť chce prvú reality šou Mojsejovci i ďalšie programy!

Najstaršia komerčná televízia na Slovensku vstúpi do budúcej televíznej sezóny oslavami svojich 25. narodenín, s nimi sa už v lete vrátia viaceré jej historicky najsledovanejšie programy. Kedy a ktoré programy by mala nasadiť nájdete na konci článku.

Markízu už na prelome augusta a jesene čaká oslava 25. narodenín, s ktorými sa aj u divákov viažu viaceré očakávania.

Aj keď najsledovanejšia televízna stanica na Slovensku počíta budúcu jeseň s tradičnou vysielacou štruktúrou, ktorou nadviaže na minulé roky, očakáva sa najmä zmena samotného vizuálu celej stanice, ktorý využíva už od roku 2015 a rovnako samotné oslávenie výrazného jubilea.

Markíza oslávi 25. výročie na konci leta. Najstaršia komerčná televízia na Slovensku vznikla 31. augusta 1996.

Práve s týmto dátumom, najmä v súvislosti so štartom ostrej jesennej sezóny, sa očakávajú výraznejšie aktivity televízie, ktorými by sa mala pokúsiť ešte viac posilniť svoje postavenie na trhu či imidžovo v očiach divákov.

Televízia však začne s oslavami už pred koncom leta.

Podľa všetkého v súvislosti s 25. narodeninami Markíza chystá už od začiatku letných prázdnin návrat viacerých formátov, ktoré patrili k jej niekdajším najsledovanejším programom.

Asi najzaujímavejším z nich je plánované vytiahnutie vôbec prvej kontajnerovej reality šou na Slovensku Mojsejovci.

Markíza ju odvysielala na jar 2005, rok po tom, čo Joj uviedla vôbec prvú reality šou na Slovensku Dievča za milión.

Mojsejovci boli lacnejšou verziou kontajnerovej reality šou, keď súťažiacich televízia nasťahovala priamo do domu excentrického manželského páru, ktorého popularita vystrelila už rok predtým.

Reality šou Mojsejovci čelila vo svojom čase okrem mnohým kontroverziám a škandálom, aj obvineniu z krádeže formátu. Markíza ju predstavila ako vlastný autorský formát, holandská produkčná spoločnosť Endemol ju však obvinila z nelegálneho kopírovania vtedy už rozšírenej reality šou Big Brother. Zaujímavosťou je, že hneď ďalšiu sezónu Markíza realizovala práve formát Big Brother, čím, podľa všetkého, urovnala spor. Big Brother však ani zďaleka na úspech Mojsejovcov nedosiahol.

Mojsejovci sa stali vo svojom čase fenoménom a dodnes držia status suverénne najsledovanejšej reality šou na Slovensku.

Ich sledovanosť sa pravidelne hýbala na úrovni milión divákov. Najsledovanejším dielom bol štart celej reality šou zo 6. marca 2005, kedy si Mojsejovcov zaplo až 1,68 milióna divákov. Týmto sa dokonca zaradili k absolútne najsledovanejším programom v histórii Markízy v ére peoplemetrov od roku 2004. Finále Mojsejovcov sledovalo 1,23 milióna divákov.

Dôvod úspechu reality šou a jej extrémne sledovaného štartu sa však skrýval v inej dodnes známej šou Markízy.

Manželia Mojsejovci totiž dostali v októbri 2004 priestor v šou Vilomeniny dlhoročného moderátora Markízy Vila Rozborila, v ktorej sa postavili proti bezdomovcom. Po odvysielaní tejto častí Vilomením nastalo takmer mediálne šialenstvo, výstrední manželia natoľko zaujali divákov a médiá, že sa stali témou číslo jeden.

Markíza už krátko na to podpísala s Mojsejovcami dohodu o realizácii ich vlastnej reality šou, ktorej ohlásenie spôsobilo taký ohlas, že sa na kasting do Mojsejovcov prihlásilo neuveriteľných 10 000 záujemcov. Hralo sa o 2 milióny slovenských korún. Manželia patrili k hlavným tváram televízie až do roku 2007, po reality šou dostali ešte ďalšie tri programy.

Práve Vilomeniny sú ďalším z legendárnych formátov, ktoré Markíza vráti v období svojho 25. výročia na televízne obrazovky.

Vilomeniny boli jedným z pilierov sledovanosti Markízy, ktoré na jej obrazovke vydržali šesť rokov. Odštartovali v roku 2002 po tom, čo začala stúpať hviezda moderátora Vila Rozborila v programoch ako Cestoviny či Smiechoty. Markíza sa koncept Vilomenín, ktoré boli postavené na súťaži dvoch rodín s legendárnym strhávaním obrusa zo stola zaplneného taniermi vo finále, pokúsila oživiť na jar 2017. V novej verzii nahradil Rozborila, ktorý sa už medzičasom stal tvárou konkurenčnej Joj, redaktor Ján Tribula, pokus skončil fiaskom.

Kde by sa mali archívne programy objaviť?

Markíza svoje niekdajšie programové hity vráti na obrazovky priamo na hlavnú stanicu.

Mojsejovci podľa prvých plánov dostanú pravidelný slot od utorka do piatka vždy po hlavnom programe približne o polnoci. S ich vysielaním by mala začať Markíza, ako pri ostatných programoch, od júla.

Markíza by ich takto mala stihnúť odvysielať v priebehu celého leta, pôvodne sa vysielali dvakrát do týždňa po dobu štyroch mesiacov.

Originálne Vilomeniny s Vilom Rozborilom zas plánuje Markíza reprízovať nepravidelne v soboty v noci okolo jednej ráno, spolu s nimi sa však vrátia aj reprízy Uragánu, ktoré by mala podľa prvých plánov vysielať v podobnom čase v soboty a nedele.

Markíza taktiež avizuje návrat legendárnej Pevnosti Boyard, ktorá by mala dostať najlepší slot v nedele ráno po 9. hodine. Televízia však v roku 2017 odvysielala aj novú slovenskú sériu, ktorá by mohla dostať prednosť.

Na hlavnú stanicu Markízy by sa počas leta mali dostať aj reprízy improvizačnej šou Partička, a to do nedeľňajšieho slotu politickej debaty Na telo, ktorá bude mať prestávku. K reprízam Partičky sa však diváci vedia dostať najľahšie, keď ich dlhodobo rotuje v rannom vysielaní menšia stanica Dajto.

Súťažiaci reality šou Mojsejovci

Čítať viac...
Nahor