Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Exkluzívne

Exkluzívne: Let´s Dance po rokoch s veľkou zmenou, Markíza chce nový ročník už čoskoro!

Markíza môže po rokoch z tanečnej šou opäť spraviť pravidelný sezónny formát.

Ťažisková šou Let´s Dance sa tentokrát na obrazovky Markízy nemusela vrátiť len jednorazovo.

Celebritný tanečný formát bol kľúčovým programom slovenského televízneho lídra na prelome prvých desaťročí nového milénia, keď Markíza za sebou odvysielala v rokoch 2008 – 2011 štyri série šou. Po prvýkrát ju uvádzala ešte v roku 2006, následne po ročnej prestávke Let´s Dance nechýbalo na Markíze štyri roky po sebe až do roku 2011.

Vtedy, v tom čase poslednom piatom ročníku šou, priniesli viacero zmien a modernizáciu formátu, čo sa nestretlo s pochopením u divákov. Okrem zmeny vysielacieho dňa, či výmeny moderátora Martina „Pyca“ Rauscha, ktorý odišiel do konkurenčnej Joj, televízia zakomponovala do šou viacero experimentov, najväčším bol prvý a dosiaľ aj posledný tanečný pár zložený z tanečníkov rovnakého pohlavia.

Let´s Dance piatym ročníkom dosiahlo dovtedy najhoršiu sledovanosť a z obrazoviek Markízy sa po šnúre pravidelných sérií vytratilo.

Markíza sa k tanečnej šou vrátila až po šiestich rokoch, keď v roku 2017 ohlásila aj návrat k pôvodnej podobe formátu.

Po dlhých rokoch oživila moderátorskú dvojicu Adely Vinczeovej a Pyca, upustila aj od experimentov. Šou však ani po niekoľkoročnej prestávke nevyvolala masovú nostalgiu divákov a v sledovanosti výrazne zaostala za očakávaniami ratingami len na úrovni okolo 7 – 8 % v komerčnej cieľovke. Po sklamaní od ďalšej realizácie Let´s Dance opäť upustila.

Medzi sériami posilnilo sledovanosť

Ďalší návrat oznámila po piatich rokoch, keď pre tohtoročnú jar ohlásila novú 7. sériu.

Opäť sa v nej rozhodla experimentovať, keď kompletne zmenila moderátorskú dvojicu a zvolila lacnejší variant v podobe domácej tváre, Viktora Vinczeho, a rádiovej spíkerky a herečky Martiny Zábranskej. Zároveň predstavila nového člena poroty, stabilného porotcu z nemeckej verzie šou, Jorgeho Gonzáleza.

Markíze sa tentoraz medzi sériami podarilo posilniť sledovanosť Let´s Dance.

Tanečná šou sa túto jar hýbala spravidla na ratingovej úrovni 8 – 9 % v komerčnej cieľovke a polepšila si tak oproti ročníku z roku 2017.

Aj to mohlo televíziu posmeliť, keď sa podľa našich informácií rozhodla pre realizáciu ďalšej série.

Let´s Dance po rokoch opäť pravidelným formátom

Po jedenástich rokoch sa tak Let´s Dance opäť môže stať pravidelným ťažiskovým formátom Markízy.

Markíza podľa našich informácií už dala zelenú plánom na prípravu novej ôsmej série, ktorú by mala chcieť na obrazovky uviesť už v budúcom roku.

Opäť by sa na obrazovky mohla dostať v jarnej sezóne a vyplniť tak kľúčovú časť jari, najmä v priebehu marca a apríla.

Tento rok Let´s Dance štartovalo v nedeľu 6. marca a finále ponúklo 8. mája.

Let´s Dance by sa takto zaradilo k aktuálnym pravidelným ťažiskovým formátom Markízy Superstar a Tvoja tvár znie povedome.

Oproti ostatnému ročníku Superstar z minulej jesene dosahovalo Let´s Dance vyššiu sledovanosť, keď spevácka šou klesla vlani na úroveň 7 – 9 ratingov, padla dokonca aj hlbšie. tanečná šou však nestačila na vlaňajšiu jarnú sériu Tvoja tvár znie povedome, ktorá vystrelila k úrovni 10 – 11 ratingov. Tento rok sa jej však po rekordnom ročníku posledných rokov, naopak, darí vôbec najhoršie, keď sa prepadla o polovicu na úroveň len vyše 5 %.

Let´s Dance patrí medzi produkčne najnáročnejšie formáty, keď sa kompletne vysiela naživo.

Súčasne tak patrí aj k najdrahším šou na trhu, podľa našich informácií to dokonca platilo aj túto jar, kedy mala Markíza do Let´s Dance rekordne investovať. V jednej sezóne tak spolu s dobrodružnou šou Survivor priniesla rovno dva extrémne nákladné programy.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor