Sledovanosť
Dunaj štartoval jubilejnú sériu, zatienil ho však Sľub! Novinka Koniec hry Jojke pomohla
Dunaj odštartoval 10. sériu, divákov z utorňajšieho finále neudržal.
Televíznemu vysielaniu na slovenských obrazovkách naďalej neohrozene dominujú dobové seriály.
Uprostred marca Markíza rozbehla v poradí už 10. sériu Dunaja, k vašim službám, ktorý sa momentálne nachádza v piatej vysielacej sezóne a vo svojej najlepšej forme.
Potvrdzuje to od začiatku roka, počas ktorého zaznamenáva najsledovanejšie epizódy od štartu v januári 2023.
Okrem toho, že vo februári zaznamenal absolútny rekord, ďalší úspech Dunaj pridal v tohtotýždennom utorňajšom finále 9. série, ktoré si celkovo pozrelo priemerne až 570-tisíc divákov. Bol to štvrtý najvyšší výkon v celej histórii vysielania a vysoký nadpriemer pre seriál, ktorý sa ostatné týždne priemerne pohyboval na úrovni okolo 535-tisíc divákov.
Vysoko bol Dunaj tento utorok tiež v obchodnej skupine, v ktorej záverečná časť 9. série vystrelila na rating 9,2 % s podielom na trhu až 31,9 %. Podielovo seriál trhol druhý najlepší výkon od svojho štartu.
Osudy pôvodných aj nových postáv, ktorých do dobového seriálu v uplynulých týždňoch pribudlo neúrekom, divákov stále bavia.
Markíze sa napriek tomu nepodarilo preniesť všetkých divákov ku štvrtkovému štartu 10. série Dunaja, kedy sa seriál vrátil ku svojim priemerom. Pozrelo si ho priemerne 535-tisíc divákov pri obrazovke, celý rating oproti utorku stratil taktiež v obchodnej cieľovke s výkonom 8,2 % a podielom na trhu cez 27 %.
Napriek rozbehu novej série ho predbehol podvečerný dobový seriál Sľub, ktorý vysoko uspel s ratingom 8,7 % a druhým najvyšším podielom na trhu až 38,2 %.
Večernú sledovanosť však ovplyvňoval futbal na športovej stanici Sport 1.
Pred 21. hodinou sa rozohral zápas národného tímu v Lige národov, Slovensko remizovalo bez gólov so Slovinskom.
Joj vo štvrtok v tejto konkurencii proti Dunaju nasadila úplnú televíznu novinku, v ktorej sa vydala na lov podvodníkov.
V slote, ktorý od minulej jesene obsadzuje kriminálnym žánrom, predstavila pôvodnú investigatívnu šou Koniec hry, v ktorej približuje osudy podvedených ľudí na internete, pričom pátra po identite podvodníkov zo sociálnych sietí.
Pilotný diel Koniec hry s príbehom okradnutej Eleny dosiahol priemer televízie, keď si pripísal rating 4 % s podielom na trhu 13,5 % v obchodnej skupine. Celkovo si prvú časť pozrelo priemerne 238-tisíc divákov.
Jojka novinkou neohrozila konkurenčný Dunaj, sama si však polepšila.
V uplynulých týždňoch totižto vo štvrtky tvrdo prepadávala s reprízami kriminálky Einstein pri podieloch na trhu iba okolo osem percent.
Okolo ratingových 4 % sa proti Dunaju túto jar hýbe aj štvrtkové Inkognito, vlani na jeseň sa Joj pre porovnanie dokázala najvyššie proti Dunaju, k vašim službám v obchodnej cieľovke hýbať na ratingoch okolo 5 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
