Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Dunaj je opäť vo forme, Markíze sa preberá aj Farma! Joj napriek tomu porástla

Dobový seriál zažíva najlepšie obdobie 11. série, od októbra sa približuje svojim klasickým výkonom.

K Dunaju sa vracajú stratení diváci.

Po septembrovom poklese sledovanosti, kedy seriálový hit televízneho lídra opakovane strácal v porovnaní s predchádzajúcimi sezónami divákov, sa od začiatku októbra blíži k úrovni z ostatných dvoch rokov.

Kým niekoľko týždňov po sebe sa priemerná sledovanosť Dunaja stabilizovala na úrovni 475-tisíc divákov, od tohto mesiaca je späť nad pol miliónom, ktorý prekonával pravidelne od jesene 2023.

Dunaj od nového mesiaca vo forme

Dunaj, k vašim službám je tak opäť vo svojej forme, keď tento utorok jeho sledovanosť vystrelila na rekord 11. série s priemerne 526-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke, vo štvrtok síce stratil, udržal sa ale nad kľúčovou hranicou s celkovo 505-tisíc divákmi.

V októbri zatiaľ polmiliónovú hranicu nepodliezol.

Výkonnosť sa mu dvihla i v obchodnej skupine, v ktorej tento týždeň osciluje okolo vysokej podielovej úrovne 30 %.

V utorok i v tejto mladšej cieľovke dosiahol zatiaľ sezónne maximum ratingom 8,3 % a podielom na trhu až 31,3 %, vo štvrtok bol napriek poklesu opäť vysoko s ratingom 7,9 % a podielom na trhu 29,3 %.

Joj sa dvíha Dobre vedieť

Jojka však rovnako, ako v stredu, i vo štvrtok proti valcujúcej Markíze porástla a uspela.

Po stredajšom Ranči jej zabralo taktiež štvrtkové Dobre vedieť, ktoré v obchodnej cieľovke dosiahlo zatiaľ najlepší výkon od štartu ratingom 4,4 % pri podiele na trhu 16 %.

Relácia sa pritom len minulý týždeň prepadla na svoj najslabší výkon – oproti predošlému týždňu svoj rating vylepšila o viac ako jeden bod a podielovo stúpla o necelé štyri body.

Celkovo si epizódu, ktorej hosťami boli komička Evelyn a herec Marián Miezga, pozrelo priemerne 275-tisíc divákov v univerzálnej skupine a šou si tak medzitýždenne zaplo až o 70-tisíc divákov viac.

Farma sa preberá aj na obrazovke

Markíze sa okrem Dunaja v ostatné dni dvihla i reality šou Farma.

Reality matador v programe trhového lídra zažíval v uplynulých týždňoch na televíznej obrazovke sklamanie, keď sa 17. séria stávala najhoršie sledovanou v celej histórii farmárskeho formátu.

Tento týždeň ale Farme začína chutiť, keď už v utorok stúpla po dlhšom čase k priemeru Markízy a využila silný nábeh Dunaja s podielom na trhu takmer 21 % v obchodnej skupine.

Vo štvrtok už rovno vystrelila na výkon 17. série, keď sa v druhom večernom pásme po Dunaji vyšvihla ratingom 4 % a podielu na trhu až 25,2 %. Oproti predošlému štvrtku takto stúpla až o vyše 6 podielových bodov.

Ostatné týždne sa Farma pri vysielaní po 22. hodine zvykla hýbať podielovo iba v širšom okolí 17 % s približne 3-percentným ratingom.

#BTF prekvapilo

Štvrtkovej Farme pomáha aj voľnejšia konkurencia, keď Joj v druhom pásme oproti predošlým dňom dosahuje približne polovičné výkony.

Po Dobre vedieť nasadzuje internetovú reality šou #BTF (Behind the Fame), ktorá, paradoxne, napriek výraznému nárastu Markízy v celý štvrtkový večer oproti minulotýždňovému štartu stúpla. Z približne päťpercentného podielu na trhu si teraz ukrojila 7 %, neuškodilo jej ani pridanie druhej reklamnej prestávky. Novinke pribudli tiež diváci.

Aby sa však dostala k priemerom Joj, musela by svoj výkon zdvojnásobiť.

Televízna dvojka ale tento týždeň ohlásila rekordný úspech influencerskej šou Behind the Fame na internete a upozornila, že ju nevyrábala pre televíziu, ale pre platformu Joj Play.

 


Joj dobehla konkurenciu: Šou plná influencerov valcuje na internete! #BTF zlomilo rekordyČítajte →

Rovnako Markíza obhajovala tohtoročný pokles Farmy jej rekordnou sledovanosťou na Voyo a ubezpečila, že denný formát je aj po 14 rokoch na obrazovke mimoriadne úspešný.

Podobne, ako Joj #BTF, vysiela Markíza len doplnkovo na obrazovke dennú šou Love Island. Nasadzuje ju však do výrazne neskorších časov po 23. hodine.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor