Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Dunaj ešte nikdy nebol úspešnejší: Najväčší seriál Markízy po mesiacoch prepisuje rekordy!

Seriál zažil najúspešnejší mesiac od štartu, na začiatku ďalšieho trhol nový rekord.

Prvá výpravná dobová séria Markízy nabrala na sile.

Kým prvé dva mesiace vo vysielaní zaostávala za očakávaniami, keď napriek zväčša tesným výhram nad Nemocnicou v obchodnej cieľovej skupine nedosahovala dominantný výkon, od marca začala písať nový príbeh.

Pre Dunaj, k vašim službám bol dosiaľ najsledovanejším až tretí mesiac vo vysielaní.

Priemerná výkonnosť Dunaja sa v januári aj februári hýbala v obchodnej cieľovke s rozdielom desatín ratingu nad a pod úrovňou 7 %. Seriál sa častejšie dostával pod túto hranicu. V univerzálnej cieľovej skupine najčastejšie dosahoval sledovanosť okolo 400 až 430-tisíc divákov.

Najlepší mesiac od štartu

V marci už Dunaj podliezol 7-percentnú hranicu ratingu iba jeden jediný raz. Zároveň posilnil aj celkovo.

Priemerná sledovanosť Dunaja v marci stúpla v obchodnej cieľovke, na ktorú Markíza a Joj predávajú reklamu. oproti prvým dvom mesiacom o približne pol ratingového bodu na úroveň 7,4 %.

Seriál si polepšil aj v podiele na trhu, kým prvé dva mesiace dosahoval podiely okolo 22 %, v marci to už bolo najčastejšie 24 – 25 %.

Dunaj sa nad hranicu 7 ratingov nedostal jediný raz, a aj to v konkurencii kvalifikačného futbalu Slovensko – Luxembursko vysielaného na stanici Sport 1. Vtedy tiež už iba jedenkrát v mesiaci klesol na hranicu 400-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programu.

V obchodnej cieľovke prvýkrát od začiatku vysielania prekročil 8-percentnú hranicu ratingu, jeho doterajším maximom ostáva sledovanosť na úrovni 8,1 %.

V univerzálnej cieľovke Dunaj už častejšie vyskakoval nad 430 až ku 450-tisíc divákom.

Apríl otvoril novým rekordom

V čase, kedy Slovenskom lomcuje aprílové počasie a teploty klesli k zimnej úrovni, zažíva seriál ešte lepší nástup do nového mesiaca, než v marci.

Dunaj, k vašim službám tento utorok s prvou aprílovou epizódou dorovnal v obchodnej cieľovke doterajší rekord, keď trhol rating 8,1 % s podielom na trhu 25,2 %.

V celkovom publiku navyše trhol dosiaľ najvyššiu sledovanosť od štartu.

Dunaj si na začiatku apríla zaplo v univerzálnej cieľovke priemerne rekordných 474-tisíc divákov, čo je doposiaľ najviac od začiatku vysielania v januári 2023. Doterajší rekord v celkovom počte divákov držal seriál ešte z úvodného týždňa, kedy s druhou časťou dosiahol sledovanosť 462-tisíc divákov.

Ukazuje, k čomu viedla nenávisť

Seriál si tak získava posledný mesiac nové publikum.

Dobovej sérii Markízy sa po týždňoch darí napĺňať potenciál veľkého dobového seriálu, ktorý stojí na základe klasickej vzťahovej telenovely, posadenej do atraktívneho prostredia historickej Bratislavy na konci 30. rokov minulého storočia.

Aj popri romantických hrdinoch a cieleniu na diváka telenoviel sa tvorcovia nebáli ťažkých dejových liniek a zobrazeniu násilností zo strany gardistov či prívržencov nacizmu. S mnohými hrdinami zo židovskej obce ukazuje, že žili bežné životy, kým ich nenávisť takmer nevymazala zo spoločnosti.

Dunaj sa aktuálne nachádza už vo svojej druhej sérii, ktorú otvoril vypuknutím 2. svetovej vojny a naznačením okolností, ktoré k nej viedli.

Markíza napriek seriálovému poňatiu dobových reálií, keď seriál nie je dobovým dokumentom, prináša na obrazovky, najmä v súčasnom svete, dôležitú pridanú hodnotu. Nielen mladej generácii pripomína, k čomu viedla nenávisť našich predkov a utrpenie segregovanej časti spoločnosti.

Nemocnica sa odrazila od dna

S marcovým nárastom sledovanosti Dunaja sa postupne začala potápať Nemocnica.

Tá si až donedávna napriek často vedúcemu postaveniu novej seriálovej konkurencie Markízy v obchodnej cieľovke udržiavala uspokojivý výkon. Jojke prinášala ratingy okolo 6 – 7 % a podiely na trhu na úrovni 20 – 22 %. Zároveň na svojej strane držala celkovo najviac divákov, keď Dunaj v januári aj februári porážala v univerzálnej cieľovke.

Uprostred minulého mesiaca však Nemocnica zažila najhoršie obdobie od začiatku svojho vysielania ešte v auguste 2021.

Seriál zažil nelichotivú sériu, keď sa s niekoľkými dielmi po sebe v obchodnej cieľovke prepadol pod 6-percentnú hranicu ratingu. V podiele klesol na výkony okolo 17 – 19 %. Najhorší výkon zažila Nemocnica taktiež v konkurencii kvalifikačného futbalu Slovensko – Luxembursko s ratingom 4,9 %. Zároveň v celom mesiaci prišla o vedúce postavenie v univerzálnej cieľovke.

Od konca marca sa niekoľko sezón po sebe vlajková loď Jojky odráža od dna.

Nemocničná séria sa s ostatnými časťami vrátila nad úroveň 6 ratingov a k podielom okolo 20 %.

Potvrdila to aj na začiatku nového mesiaca, ktorý Nemocnica otvorila rovno najlepším výkonom posledných týždňov s ratingom 6,9 % a podielom 21,4 % v obchodnej cieľovke. V celkovom publiku si seriál polepšil na priemerne 435-tisíc divákov.

Joj tak Nemocnica po pár týždňoch opäť prináša potrebné výkony.

Práve s takouto sledovanosťou bola spokojná v prvých mesiacoch roka, kedy už rozhodla o ďalšom pokračovaní Nemocnice, ktorej novú sériu chce priniesť na jeseň.

 


Jojka je aj po nástupe Dunaja spokojná: Nemocnica má na jeseň dostať ďalšiu sériu!Čítajte →

V utorok sa darilo aj dennému seriálu Markízy.

Mama na prenájom po čase opäť vyskočila v obchodnej cieľovke nad hranicu 7 ratingov, pokorila ju o jednu desatinu. V podiele na trhu dosiahla dominantný výkon 29,2 %. Seriálu sa darilo aj celkovo, pozrelo si ho 424-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Úspešná bola podvečer aj Jojka, ktorej Bez servítky ponúka špeciálny týždeň so známymi komikmi. V utorok mala reality šou atakovať 6 ratingov s podielom vyše 24 % v obchodnej cieľovke. Celkovo si ju malo pozrieť 375-tisíc divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor