Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Dunaj chytá druhý dych: Dobový seriál Markízy trhol rekord od začiatku vysielania!

Seriál sa vracia na úroveň sledovanosti z úvodného týždňa, v obchodnej cieľovke navyše druhý týždeň po sebe vylepšuje rekordy. Nový mesiac štartuje zatiaľ najlepšie, lepším výkonom sa i tak dokázala blysnúť podvečerná Mama na prenájom.

Najväčší seriálový projekt Markízy v histórii jej vysielania sa začína prebúdzať.

Výpravný dobový seriál Dunaj, k vašim službám nevstupoval na televízny trh s malými ambíciami, keď sa Markíza po vlaňajšom hite Druhá šanca rozhodla využiť všetky svoje zbrane a s rovnakými tvorcami aj niektorými hercami lekárskej série zaútočiť na tri sezóny po sebe najúspešnejší seriál konkurenčnej Joj Nemocnica.

Po seriálových hitoch Pán profesor a Druhá šanca bol Dunaj, k vašim službám ešte väčším a dôležitejším seriálovým projektom Markízy.

Prináša totižto koncept dlhodobej rodinnej ságy, vysielanej hneď dvakrát do týždňa, ktorá môže na obrazovke vydržať niekoľko sezón. Vychádza navyše priamo z lokálneho námetu českých tvorcov, ktorí ho u susedov adaptovali pod názvom Zlatá labuť, pričom štartoval novú etapu v seriálovej produkcii televíznych lídrov.

Napriek tomu sa v oboch krajinách seriálový námet uviedol skôr priemernou sledovanosťou.

 


Veľké očakávania nenaplnil: Najväčší seriál Markízy aj Novy rekordy netrhá ani za hranicami!Čítajte →

Priemerná sledovanosť Dunaja

Priemerná výkonnosť Dunaja sa v januári aj februári hýbala v obchodnej cieľovke s rozdielom desatín ratingu nad a pod úrovňou 7 %.

Sedemkrát Dunaj hranicu siedmich percent prekročil, osemkrát skončil pod ňou.

Doterajším maximom Dunaja bol rating 7,6 %, ktorý sa mu podarilo dosiahnuť v doterajšom vysielaní dvakrát. Najslabším výkonom bol rating 6,4 % ešte v priebehu januára. Vo februári bol maximom Dunaja rating 7,5 % a minimom 6,6 %. 

Priemerný podiel na trhu seriálu je stabilne na úrovni 22 %.

Najnižšie spadol aj k hranici k 20 %, najvyššie prvé dva mesiace vyskočil nad 24 %. Priemerný podiel na trhu Markízy v prime-time sa taktiež hýbe v okolí 22 %.

Dunaj sa tak od začiatku vysielania zastabilizoval na podobnej úrovni.

Seriálu sa darí v obchodnej cieľovke predbiehať konkurenčný seriál Nemocnica, na ktorý Markíza viac ako dve sezóny nedokázala nájsť žiadny recept. Po prvýkrát ju späť do vedenia v obchodnej cieľovke vrátil minulú sezónu Pán profesor, stalo sa tak však za cenu veľkého prepadu sledovanosti seriálu z ratingov okolo 9,5 % na priemery okolo 7 %.

V univerzálnej cieľovke, vyjadrujúcej všeobecnú popularitu programov, si Dunaj a Nemocnica už čoraz častejšie vymieňajú vedúcu pozíciu.

Nemocničná séria tak v tejto cieľovke nedominuje tak ako v prvých týždňoch roka, kedy seriál Markízy stabilne predbiehala.

Najlepší štart nového mesiaca

Dunaj zároveň začína nový mesiac vo vysielaní zatiaľ najlepšie od svojho štartu.

V marci odvysielal zatiaľ dve epizódy, s ktorými jasne preskočil hranicu siedmich ratingov a odpútal sa od doterajších priemerov.

Seriál s výnimkou úvodného týždňa nedokázal zatiaľ ani raz udržať sledovanosť nad hranicou 7 % aspoň s dvomi časťami po sebe. Jeho sledovanosť medzi epizódami kolíše v rádoch desatín až jedného ratingového bodu.

S najnovšou epizódou Dunaj, k vašim službám trhol rovno maximum v doterajšom vysielaní, keď tento utorok vyskočil na rating 7,8 % s podielom na trhu 24,7 % v obchodnej cieľovke.

Pred týždňom v utorok dosiahol o ratingový bod nižšiu sledovanosť.

Pre porovnanie, Dunaj aktuálne dorovnal tohtosezónny rekord podvečernej šou Bez servítky s ratingom 7,8 %, približuje sa zároveň maximám Mamy na prenájom, ktorá už viackrát pokorila hranicu ôsmich percent. Najvyššie výkonom 8,4 %.

Dunaj v tomto týždni zároveň po prvýkrát predbehol sledovanosť pondelňajšieho Klamstva, ktoré s treťou časťou mierne kleslo na rating 7,5 % z minulotýždňovej úrovne 7,8 %.

Dobový seriál si súčasne zlepšuje postavenie na trhu.

Minulý štvrtok Dunaj, k vašim službám dosiahol dosiaľ najvyšší podiel na trhu 25,3 % v obchodnej cieľovke, vôbec po prvýkrát prekročil dvadsaťpäť percentnú hranicu.

Po dvoch odvysielaných marcových častiach sa jeho priemer drží na úrovni 25 %, čaká ho však ďalších sedem marcových častí.

Dunaj vs. Nemocnica

Dunaju k aktuálnemu rekordu pomohlo aj momentálne naťahovanie epizód už za 22. hodinu.

Okrem toho, že to seriálu Markízy pomáha v posilňovaní podielu na trhu, v závere dokáže získavať aj časť divákov Nemocnice a posilniť tiež ratingový výkon.

Nemocnica tento utorok napriek rekordu Dunaja uhrala nadpriemer posledných týždňov ratingom 6,9 % s podielom na trhu 21,3 % v obchodnej cieľovke.

V univerzálnej cieľovej skupine zviedli seriály mimoriadne vyrovnaný súboj – delili ich od seba iba dve tisícky divákov.

Dunaj sa s celkovou sledovanosťou 458-tisíc divákov priblížil úrovni z úvodného týždňa, kedy dosiahol aj svoje doterajšie maximum so 462-tisíc divákmi.

Dobovému seriálu Markízy tak oproti jeho priemerom pribúdajú mladší aj starší diváci.

Nemocnicu sledovalo tento utorok 456-tisíc divákov, čím taktiež zaznamenala nadpriemer prebiehajúcej jarnej sezóny.

Dunaj vs. Mama na prenájom

K zaujímavému vývoju sledovanosti dochádza od začiatku roka medzi prvými tohtoročnými seriálovými novinkami televízneho lídra.

Nákladný a dosiaľ najväčší seriál Markízy Dunaj totižto po usadení sa na priemernej sledovanosti už po pár častiach začala predbiehať denná podvečerná séria Mama na prenájom, ktorá sa vysiela mimo hlavného vysielacieho času.

O 18. hodine je pritom pri obrazovkách menej divákov, keď časť publika zapína televízor až s večernými spravodajstvami či s blížiacim sa hlavným programom.

Mama na prenájom dokonca aj v tomto týždni predbehla Dunaj v celkovom publiku, kedy s pondelňajšou epizódou trhla rekordnú sledovanosť so 464-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Denný seriál tak najnovšie dosiahol aj celkovo lepší maximálny výkon než dobový Dunaj, aj keď je cielený skôr na mladších divákov.

Aj v mladšej obchodnej cieľovke drží Mama na prenájom nateraz vyššie maximá, než je tomu v prípade výpravnej večernej série. Denný seriál vo viacerých dňoch predbehol Dunaj aj priamo v rovnaký vysielací deň.

V doterajšom priebehu aktuálneho týždňa však u mladších divákov zatiaľ hrá prím Dunaj.

Mama na prenájom uhrala v utorok rating 7,1 % so silným podielom na trhu 28,4 % v obchodnej cieľovke. Potvrdzuje tak pozitívny trend diváckeho záujmu, ktorý od tretieho týždňa vo vysielaní zlomila pevne vo svoj prospech.

Bez servítky pokračovalo ratingom 6,1 % a podielom 24,6 % v obchodnej cieľovke.

Markíza aj Joj aktuálne dosahujú podvečer uspokojivú sledovanosť a silné nadpriemery.

V pondelok uhrali oba podvečerné programy ešte vyššie ratingy – Mama na prenájom vyskočila na 7,5 % a Bez servítky na 6,6 %. Pri obrazovkách však v pondelok sedelo aj viac mladších divákov.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor