Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Fénix Film

Sledovanosť

Do nového roku nastúpila víťazne Markíza, výbuch už zažila aj Joj! Posolstvo Čaputovej neďaleko miliónu

Markíze aj Joj vyšli novoročné premiéry, príhovor prezidentky Zuzany Čaputovej výrazne vystrelil. Nedeľnú sledovanosť zas ovládol popoludňajší slalom Petry Vlhovej, ktorý predbehol aj večerné filmy.

Spokojný vstup do roka 2021 sa vydaril Markíze. Okrem podpriemerných výkonov v piatkový a sobotný podvečer, kedy jej slabo hrali animované filmy Bociany a Angry Birds, sa jej prvé dni nového roka vydarili v líderskom duchu.

Zatiaľ najsledovanejšie večerné programy priniesol Nový rok 1. januára. Kým Jednotka zažila tvrdý výbuch, ktorý zrazil sledovanosť aj plánovanej klasiky Majster Kat niekam k vyše 5-percentnému podielu na trhu v univerzálnej cieľovke, komerčné stanice zabodovali.

Vyššie sa dostala premiéra českej rozprávky na Markíze Zlaté pierko, ktoré v komerčnej cieľovke uhralo rating 11,5 % s podielom 24,6 %, celkovo si ho pozrelo 605-tisíc divákov. Vládkyňa zla 2 na Joj taktiež uspela, keď u mladých dosiahla rating 10,6 % s podielom 23 %, ako zahraničný film mala tradične menej divákov, celkovo 424-tisíc. Majstra Kata sledovalo spolu 127-tisíc divákov.

Na Nový rok je tradičnou udalosťou príhovor prezidenta Slovenskej republiky, ktorý sa každoročne prihovára občanom prostredníctvom obrazovky verejnoprávnej Jednotky o 13. hodine.

Druhý príhovor Zuzany Čaputovej v jej funkčnom období mimoriadne pritiahol divákov, keď Jednotka o 13. hodine výrazne vystrelila, príhovor si pozrelo 666-tisíc divákov s podielom 34,3 %, mimo večerných spravodajských programov bol najsledovanejším programom Nového roka. Jednotka zároveň zopakovala príhovor aj v prime-time o 20:20, kde si ho našlo 205-tisíc divákov, spolu sa tak ťahal k 900-tisícovej hranici.

Nielen Jednotka však zaznamenala v úvode roka prepadák. Joj programovo nevyšlo zaradenie animovanej premiéry Alvin a Chipmunkovia: Čiperná jazda do prime-time, keď mala prepadnúť s podielom iba okolo 7,5 %. Predbehla ju aj premiéra podvečerného animáku na Joj Ralph búra internet, ktorý mal mať o vyše 2 ratingy viac.

Večer suverénne viedla s multireprízovou komédiou Dovolenka za trest Markíza, keď jej vyskočila na rating 9,8 % s podielom 23 %, rovnako zabodovala aj Jednotka, ktorá získala od Joj kultovú snímku Vykúpenie z väznice Shawshank. V celkovom publiku doťahovala so 400-tisíc divákmi dokonca aj Markízu, v komerčnej cieľovke šla na rating 7,4 %.

Vedľa seba boli Markíza a Joj opäť v nedeľu. Líder zaradil do vysielania ďalšiu multireprízovú komédiu Stážista, s ktorou vyhral pri ratingu 8,2 %, Joj odvysielala silne promovanú premiéru Captain America: Občianska vojna, ktorá dosiahla rating 7,7 % s podielom 18,9 %.

V nedeľu však sledovanosť mimo spravodajstiev ovládol prenos slalomu na Dvojke, ktorý opäť ovládla Petra Vlhová. Druhé kolo od 16. hodiny mimoriadne valcovalo a ratingovo predbehlo aj večerné programy, keď skočilo na 9,9 % s podielom 26 %. Suverénne vyhralo mimo spravodajstiev nedeľu aj v celkovom publiku až so 607-tisíc divákmi.

Z pohľadu vôbec najsledovanejších programov tradične dominujú spravodajstvá, ktoré najvyššie vyskočili v piatok a nedeľu.

Na Nový rok tesne zvíťazili Noviny Joj so 727-tisíc divákmi, Televízne noviny však najsledovanejšie vydanie zaznamenali v nedeľu so 751-tisíc divákmi, čo zatiaľ najvyšší počet divákov z doterajšieho priebehu roka. Noviny v tento deň videlo 711-tisíc divákov. Nedeľa priniesla aj dosiaľ najsledovanejší program roka v komerčnej cieľovke, keď Televízne noviny dosiahli rating 14,4 %.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj “hostia”

Odporúčame

Facebook

Nahor