Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Jojka v letnom vedení s vlastnými seriálmi, Markízu do čela vytiahla česká novinka! Dotiahla aj klasiky

Televízie už rozbehli všetky prázdninové seriály, tento rok sa ich do vysielania dostalo hneď viacero. Ako sa im darí?

Letné televízne štruktúry sú už naplno rozbehnuté.

Ich tohtoročnou výraznou súčasťou sú premiérové televízne seriály, ktorých sa objavilo v letnom vysielaní nebývalé množstvo. Platí to dokonca aj o slovenských premiérach, ktoré doplnilo hneď niekoľko seriálov z Česka.

Pravidelným lídrom vo svojom čase sú pôvodné seriály JOJ.

Hranica pravidelne udržiava ratingy pod hranicou 5 % v komerčnej cieľovke (12-54). Joj s ňou pokračuje aj v priebehu letného vysielania, kde zachovala jej pondelňajší slot o 20:35. Na prvýkrát cez prázdniny dosiahla slabší rating 4,2 %, podielovo však dosiahla svoj priemer s výkonom pod 17 %.

Stabilnú sledovanosť si udržuje utorňajší nový seriál Šťastná rybka.

Ten v tohtotýždňový sviatočný utorok dotiahol svoje doterajšie maximum zo štartu s ratingom 5,1 %, podiel však pre väčší počet divákov pri obrazovke klesol pod 15 % v komerčnej cieľovke. Mimo prvého dielu sa aj Šťastná rybka spravidla drží pod hranicou piatich ratingov, minulý týždeň prekročila v podiele na trhu 17 %.

Naopak, podpriemerná je zatiaľ posledná piata séria seriálu Naši, ktorá sa v utorky po Šťastnej rybke hýbe podielovo len okolo 10 %.

Uspokojivý rozbeh zároveň na Markíze aj Jojke zažili české seriálové premiéry.

Najvyššie zatiaľ vyskočil minulotýždňový štvrtkový štart seriálu Špunti na ceste, ktorý zaznamenal ratingy 4,6 a 4,3 % s podielmi pod 19 a 20 % v komerčnej cieľovke.

Špunti na ceste sa dokonca stali najsilnejším večerným programom minulého týždňa na Markíze.

Televízii sa zároveň podarilo českou seriálovou novinkou nadviazať na sledovanosť dvoch kultových klasík Jak vytrhnout velrybě stoličku a Jak dostat tatínka, ktoré Markíza nasadila na štvrtkový večer pred štartom Špuntov na ceste. Legendárne komédie dosiahli na konci júna vo štvrtky ratingy 4,7 a 5,4 % s podielmi cez 18 a 21 %.

Markíza si polepšila tiež v pondelok, kde od leta z hlavného času stiahla po sérii prepadákov Hornú Dolnú. Ponechala ju len v druhom večernom pásme.

Na 20:30 nasadila ďalší seriál od susedov Co ste hasiči, ktorý dvihol pondelňajší výkon televízie ratingom 3,9 % a podielom 15,1 %. Pre Markízu stále ide o podpriemer, oproti predtým vysielaným premiéram Hornej Dolnej však porástla o aj tri podielové body. Zároveň sa jej mohlo podariť znížiť výkonnosť Hranice, ktorá bola len v tesnom vedení.

Vydarený nástup zažil na slovenskej obrazovke aj tretí český seriál.

Joj na stredajší prime-time od tohto týždňa vytiahla novú komediálnu kriminálku Dvojka na zabitie, ktorá bola s prvou časťou lídrom pri ratingu 4,4 % a podiele cez 16 % v komerčnej cieľovke.

Naopak sa na Joj nedarí letnej náhrade Nemocnice.

Štvrtková kanadská séria Sestričky od svojho štartu dosahuje hlboký podpriemer len na podielovej úrovni 10 % a je v tejto chvíli najslabším článkom večerného prime-time.

V komerčnej cieľovke nevyskočil vo štvrtok ani český seriál Ochranca na Jednotke, ktorý sa minulý týždeň uviedol podielom len cez 5 %. Lepšie na tom bol v univerzálnej cieľovej skupine (12+), na ktorú sa RTVS zameriava, tam sa dostal nad 9 %. Ani to však nestačilo na večerný priemer Jednotky.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor