Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Ďalšia kritika seriálových scenárov: Milo Kráľ otvorene o Búrlivom víne!

Hercov, ktorí si názor na kvalitu slovenských seriálov nenechávajú len pre seba, pribúda.

Dlhoročné seriály dejovo po čase chradnú a dostávajú sa do čoraz nerealistickejších polôh. Trpia tým nielen diváci, ale neraz aj herci, ktorým to, čo hrajú, nie je ukradnuté.

Pred časom sa o pomeroch na natáčaní Búrlivého vína kriticky rozhovorila Zdena Studenková, neskôr výraznejšie „naložila“ scenáristom Chlapi neplačú Hana Gregorová. Tento raz sa do pozornosti opäť dostáva hlavný seriál Markízy, pričom si kritické slovo neodpustil utrúsiť predstaviteľ jedného z hlavných hrdinov, Milo Kráľ.

Ten sa netají tým, že si uvedomuje krajnosť situácií, do ktorých sa postavy dostávajú. Rodinné seriály sa tak časom menia na akčné či neraz erotické. Na otázku, kam až môže zájsť rodinný seriál, odpovedal jednoznačne. „Skôr, kam až môže zájsť zúfalstvo scenáristu, pretože to je skôr o tom,“ hovorí pre Eurotelevíziu. Ako sme vás však už na našom portáli informovali, zo všetkého netreba viniť iba scenáristov. Tí čelia náročnej úlohe. Ja im rozumiem. Nie je jednoduché vymýšľať kvantum príbehov, stále nové a nové linky pre zabehnuté postavy. A to niekedy vedie i ku krajným riešeniam,“ pokračuje Kráľ.

K téme: Na výrobu Búrlivého vína si sťažovala aj Haláková: Prečo tak Markíza naháňa tvorcov?

Tieto slová potvrdila aj bývalá autorka Búrlivého vína, Danica Haláková, ktorá sa na kvalitu seriálu sťažovala už skôr. „Písali sme kvantum scenárov každý mesiac. Vychádzalo to okolo 16 dielov mesačne, čo bol pre scenáristov obrovský nápor. V takom strašnom strese a bez pauzy si neviem predstaviť udržať dlhodobo kvalitu akéhokoľvek seriálu,” povedala pred rokom Haláková.

Pri takomto režime sa tak nemôžeme čudovať absurdným linkám, ktoré pravidelne vídame naprieč dennými seriálmi. Po čase sa charaktery vyčerpajú, treba ich reštartovať alebo vymyslieť úplne novú situáciu. Avšak s pribúdajúcim množstvom epizód je čoraz ťažšie ustrážiť, aby to ostalo minimálne v medziach uveriteľnosti,“ pokračuje Kráľ.

Kritika Chlapi neplačú: Gregorovej praskli nervy!

Už tradičnou súčasťou seriálov je zmena charakterov postáv, ktorých osobnosť sa však niekedy mení nielen dramaticky ale aj pričasto. Na to si posťažovala aj Gregorová. „Scenáristi sa dostali niekde úplne mimo. Pre mňa ako herečku je to scenáristicky plytké. Charakter postavy predsa nemôžete v priebehu seriálu zmeniť štyrikrát,“ povedala pred časom. Na zmenu charakteru svojej postavy v Búrlivom víne si pamätá aj Milo Kráľ: „Erik mal byť grázel, no začal byť divákom sympatický, tak ho preklopili na druhú stranu, avšak charakter beťára mu ostal.“

Gregorová tiež priznala, že cíti nevyzretosť scenáristov voči jej veku, čo sa prejavuje na konaní postavy: „Ja mám 62 rokov, a keď má scenárista 28, tak o živote teda ešte nevie vôbec nič. A ja to tam cítim.“ Kráľ hovorí, že si napísané repliky v Búrlivom víne pravidelne mení. „Mením si ich skoro pri každom obraze, preštylizovávam ich do hovorovejšej reči, aby boli údernejšie a jasnejšie,“ dodáva.

Čítať viac...
Nahor