Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Chlapi neplačú skončia na Markíze predčasne! Chystá sa prekvapujúca náhrada so zásadnou zmenou!

Markíza by mala predčasne opustiť svoju podvečernú istotu. Vysoké podiely a silný nábeh pre Televízne noviny jej zaisťuje seriál Chlapi neplačú, ktorý by mal nahradiť archívny seriál televízie.

S blížiacim sa letom sa blíži aj prestávka pre seriály komerčných staníc. Kým minulé leto Markíza zainvestovala a ponechala si svoje najsilnejšie Búrlivé víno aj počas letných mesiacov, tento rok nechá svoje denné seriály a taktiež rozpočet oddýchnuť. Bežne sa televízie so svojimi najsilnejšími seriálmi a zároveň nadpriemernými ratingami lúčia v druhej polovici júna, podvečerná istota Markízy, Chlapi neplačú, by mala skončiť skôr.

Podľa informácií portálu Mediaboom.sk potiahne Markíza seriál maximálne do konca prvého júnového týždňa. Tento krok tak predznamenáva definitívny posun letného režimu z júla na jún. Napriek tomu sa však bude televízia snažiť eliminovať pokles ratingov a okamžite zachytiť divákov navyknutých na Chlapov ďalším denným seriálom.

Televízia sa podľa našich informácií rozhodla vytiahnuť na leto niekdajší hit Domy – Druhý dych. Seriál pôvodne plánovaný pre hlavný kanál, no nakoniec vysielaný na menšej stanici, by sa tak po dvoch rokoch od svojej premiéry mal predsa len dostať aj do štruktúry Markízy. Televízia však  plánuje spolu so zaradením seriálu mimoriadnu novinku, ktorú si zatiaľ so žiadnym seriálom neotestovala.

Markíza Druhému dychu verí a priestor by mu mala dať rovno počas všetkých siedmich dní v týždni a v rovnakom čase! Televízia by tak jednoduchých spôsobom vykryla napríklad prázdny slot aj po sobotnej Smotánke. Doteraz však okrem spravodajských formátov žiadny projekt neskúšala ťahať počas pracovných aj víkendových dní – výnimku tvorili reality šou Farma či Pláž 33. V prípade úspechu by však Markíza vytvorila silný slot o 18:00 pre celý týždeň čím by zároveň zaistila bezpečný nábeh pre svoje hlavné správy. Obmedzila by tak riziko ich výrazného poklesu ako sa to stalo pred dvomi týždňami.

Druhý dych dostal 2. série, televízia má k dispozícii uspokojivý počet častí. Prvá séria ich obsahuje 80, druhá skončila 64. časťou. Ak by sa Druhý dych vysielal iba počas leta, Markíza by akurát odvysielala celú prvú sériu.

Televízie v ostatnom období mažú hranice medzi hlavnými sezónami a inzertne slabšími obdobiami okolo začiatku roka a počas leta. Čoraz skôr sa snažia nabehnúť na plnú programovú prevádzku a nenechať tak konkurencii priestor vytvoriť si náskok a navyknúť diváka na svoj program v čase, kedy sama ešte dobieha v prázdninovom režime.

Televízie zároveň čoraz viac investujú do letného programu. Ako sme už spomínali, minulý rok Markíza potiahla aj v letnom období Búrlivé víno, Joj nasadila neúspešnú premiérovú šou Slnko, seno, slanina, v roku 2012 vyrobila neúspešnú letnú šou aj Markíza – spomínanú Pláž 33. Zároveň televízie na letný režim nabiehajú čoraz skôr, programy jesennej štruktúry zaraďujú už počas augusta.

Čítať viac...
Nahor