Sledovanosť
Čas nádejí potvrdil úspech zo štartu! Dankova kauza pritiahla masy divákov
Dobový seriál RTVS si udržal väčšinu divákov zo štartu, s druhou časťou sa stal najsledovanejším z hlavných večerných programov celého týždňa.
Rozbeh najväčšej seriálovej novinky jari naďalej vychádza.
Čas nádejí nad pol miliónom
Po historicky najlepšom seriálovom štarte na obrazovke RTVS sa Čas nádejí udržal na vrchole sledovanosti a prilákal späť väčšinu divákov.
Aj druhá časť osemdielnej minisérie Čas nádejí sa dostala cez polmiliónovú divácku hranicu, keď si ju malo ostatnú nedeľu pozrieť priemerne 507-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.
Oproti prvému dielu novinka stratila 25-tisíc divákov, pričom prišla skôr o mladšie ročníky.
Vo vynovenej obchodnej cieľovke si Čas nádejí s druhou epizódou mal pripísať rating 7,1 % s podielom na trhu 19,4 %, čo je o takmer rating menej oproti úvodnému dielu.
Seriál naďalej v oboch cieľových skupinách dosiahol silný nadpriemer, pričom bol lídrom na trhu v oboch cieľových skupinách. V celkovej univerzálnej cieľovke sa zároveň stal najsledovanejším večerným nespravodajským programom týždňa.
Danko vysvetľoval kauzu semafor
Najsledovanejším programom nedele aj celého týždňa sa však stala politická diskusia O 5 minút 12.
Oproti predsedovi Progresívneho Slovenska Michalovi Šimečkovi v nej svoju kauzu s autonehodou vysvetľoval podpredseda NR SR Andrej Danko, ktorý napokon oznámil aj svoju prezidentskú kandidatúru.
O 5 minút 12 sledovalo priemerne až 557-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke na obrazovke Jednotky a spravodajskej :24. Sledovanosť mohla byť ešte vyššia, keby reláciu neprekrývala diskusia V politike na TA3.
Na telo malo sledovať priemerne viac ako 400-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, V politike ich malo mať 200-tisíc.
O 5 minút 12 sa malo stať najsledovanejším programom týždňa spomedzi všetkých televízií na trhu.
Predbehlo aj nedeľné Televízne noviny, ktoré Markíza ohlásila ako najsledovanejší program týždňa – sledovalo ich priemerne celkovo 527-tisíc divákov. Porovnávala sa však so sledovanosťou O 5 minút 12 iba s vysielaním na Jednotke, kým reláciu už nemalá časť publika sleduje aj na :24.
Celkovo k tomu debata RTVS mala počas nedeľného obeda zasiahnuť cez 800-tisíc divákov, ktorí vydržali politiku bez prepnutia sledovať aspoň v priebehu troch minút.
Inkognito v novom čase
Mediálne atraktívnou témou bol uplynulý týždeň aj nečakaný radikálny presun vysielacieho času Inkognita.
Ako prvý o tom informoval portál Mediaboom.sk.
Joj sa rozhodla dlhoročnú večernú reláciu nasadiť v premiérach na sobotné podvečery, v ktorých sa v minulosti dlhodobo trápila. Dodnes pre tento čas nenašla stabilný formát, akým je napríklad na Markíze Smotánka alebo na obraze Joj nedeľné Nové bývanie.
Inkognito sa v novom slote uviedlo na priemerných aj lepších číslach, aké Joj v minulej sezóne dosahovala v sobotné podvečery s filmami.
Nestačilo to však na priemerný výkon stanice s podielom na trhu okolo 12,5 % v obchodnej cieľovke.
Celkovo si reláciu malo pozrieť 248-tisíc divákov v univerzálnej skupine, kde sa už mala približovať Smotánke. Tú sledovalo priemerne 276-tisíc divákov, v obchodnej cieľovke však bola jasným lídrom s podielom na trhu 22,5 %.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.