Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: RTVS

Sledovanosť

Čas nádejí namotal divákov: Dobový seriál potvrdzuje úspech na úrovni Dunaja!

Novinka RTVS tretí týždeň po sebe prilákala viac ako pol milióna divákov. Udalosťou víkendu sa však stalo alpské lyžovanie v slovenskej Jasnej.

Najväčší a najvýpravnejší seriálový projekt RTVS pokračuje v úspešnom ťažení.

Veľkej dobovej sérii verejnoprávnej televízie sa od štartu darí prekračovať polmiliónovú divácku hranicu, pričom napodobňuje sledovanosť najúspešnejších epizód Dunaja, k vašim službám z jesene minulého roka.

Práve na základe úspechu dobového seriálu Markízy mala RTVS od svojej novinky nemalé očakávania, ktoré sa potvrdzujú.

Čas nádejí drží divákov

Osemdielna séria Čas nádejí odvysielala túto nedeľu v poradí tretiu epizódu, s ktorou potvrdila silnú pozíciu s priemerne 508-tisíc divákmi v univerzálnej cieľovke.

Udržala tak prakticky identickú sledovanosť spred týždňa, pričom v priemere o tisícku dokonca porástla.

Pre porovnanie, Dunaj, k vašim službám začal minulý rok na jeseň častejšie prekračovať úroveň 500-tisíc divákov, kým na jar sa rozbiehal ešte v okolí 400-tisícovej hranice.

Čas nádejí bol tretiu nedeľu po sebe lídrom na trhu v oboch hlavných cieľovkách, aj keď u mladšieho publika nezastavil pokles.

Tretia časť klesla na rating 6,7 % s podielom na trhu 18,9 % vo vynovenej obchodnej cieľovke, medzitýždenne stratila takmer pol ratingu. Pri štarte dosiahla ešte 8-percentnú hranicu.

Markíza ani Joj neboli u mladších divákov ďaleko – John Wick 3 aj premiéra Klan Gucci dosiahli ratingy cez 5 % s podielmi na trhu vyše 19 % v obchodnej cieľovke.

Ratingy nadol stláčala výrazne dlhšia minutáž oproti seriálu.

Vlhová na štarte pokorila 50 %

Absolútne najatraktívnejšou televíznou udalosťou víkendu sa stali preteky alpského lyžovania konajúce sa na Slovensku v Jasnej.

Najväčšia pozornosť sa, prirodzene, upriamila na našu lyžiarku Petru Vlhovú, ktorej štart sobotného obrovského slalomu malo pred 10. hodinou sledovať viac ako 600-tisíc divákov na staniciach JOJ Šport a JOJ Plus v univerzálnej cieľovke. Podiel na trhu mal v tom čase prekročiť úroveň 50 %.

Slovenské nádeje v priebehu Petrinej jazdy skončili najhorším možným spôsobom.

Petra Vlhová počas prvého kola obrovského slalomu na domácom svahu spadla, zranila sa a ukončila sezónu.

Prvý prezidentský duel

Sledovanou udalosťou víkendu bol aj prvá prezidentská predvolebná debata na televíznej obrazovke.

Zorganizovala ju Markíza v nedeľnom Na telo, vo vzájomnom súboji sa stretli podpredseda parlamentu Andrej Danko a bývalý minister zahraničných vecí Ivan Korčok.

Na telo prilákalo priemerne najviac divákov spomedzi nedeľných diskusií, sledovať ho malo celkovo 469-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke. V tej obchodnej bolo sledovanejšie ako večerné programy ratingom 7,5 % a podielom na trhu 29,4 %.

O 5 minút 12 zaostalo iba minimálne, na Jednotke a :24 si reláciu pozrelo priemerne 464-tisíc divákov. Následne práve odtiaľ putovala veľká časť divákov k Markíze.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor