Pikošky
Bez servítky opäť vytiahlo známe tváre: Na Joj kedysi valcovali a Markíze dali košom!
V tohtotýždennej zostave sa objavili aj matadori podvečerného vysielania, takto dopadol ich návrat na obrazovky.
Joj podvečer opäť posilňuje.
Prvý mesiac tohtoročného vysielania dennej kuchárskej reality šou Bez servítky priniesol už účasť viacerých známych tvárí, ktorými sa televíznej dvojke podarilo pritiahnuť divákov.
Po moderátorkách Kataríne Jesenskej, Adriane Polákovej či ex-politikovi Richardovi Sulíkovi prišli na rad bývalé hviezdy Joj, ktoré v minulosti dominovali práve televíznym podvečerom.
Prvý podvečerný hit Joj
Televízia tento týždeň siahla napríklad po stabilnej tvári svojho niekdajšieho hitu Súdna sieň Renáte Názlerovej. Tá patrila spoločne s Janou Buršákovou či Radoslavom Kuricom k najpopulárnejším tváram hranej relácie.
Práve Súdna sieň bola vôbec prvým programom v histórii Joj, ktorým prerazila v podvečernom vysielaní.
Premiérové časti vysielala s prestávkami viac ako desať rokov od septembra 2008 do decembra 2018. Relácii sa darilo najmä v prvej polovici vysielania, kedy držala krok ešte s pôvodnou markizáciou verziou dennej šou Bez servítky. Viackrát ju i porážala.
Strácať definitívne začala po tom, čo Markíza v podvečery stavila na výrazne nákladnejšie denné seriály. Joj ale ešte s tvárami Súdnej siene stihla v roku 2014 nakrútiť hraný spin-off Ochrancovia.
Zlatá éra Habovcov
Do tohtotýždňového Bez servítky zamierila aj jedna z mála televíznych postavičiek, ktoré dokázali podvečerný program Markízy rovno prevalcovať.
Na Jojku sa totiž po čase opäť vrátil kuchár Vilo Habo, ktorý prerazil v niekdajšej dennej kuchárskej šou Moja mama varí lepšie ako tvoja.
Po prvýkrát sa v nej objavil spolu so svojím synom v prvej sezóne relácie na jeseň 2015. Zdržal sa v nej približne mesiac. Moja mama varí lepšie ako tvoja vtedy absolútne valcovala podvečery s podielmi na trhu okolo 30 % v pôvodnej obchodnej cieľovke, sledovanejšia bola aj ako hlavné večerné seriály Búrlivé víno a Divoké kone.
S rôznymi členmi rodiny Habovcov Joj následne spolupracovala ešte niekoľkokrát – opakovane ich vrátila do klasickej dennej verzie Mojej mamy, natočila s nimi taktiež večerné špeciály, v ktorých ich spojila s ďalšou známou rodinou Bučkovcami.
Po úspechu špeciálu s oboma rodinami dokonca v roku 2016 vyrobila vlastnú prime-time reality šou Habovřesky.
Po prvýkrát na Markíze
Zaujímavosťou je, že Vilo Habo sa niekoľko rokov predtým objavil najprv na obrazovke konkurenčnej Markízy.
Spoločne so svojím bratom sa v roku 2012 objavil, paradoxne, práve v jej verzii kuchárskej šou Bez servítky. Až po tom nasledovala šnúra jeho účastí na Jojke.
Na základe diváckeho úspechu v Moja mama varí lepšie ako tvoja pritom mala dať Markíza na jeseň 2015 Habovi ponuku na účinkovanie v pripravovanej slovenskej verzii veľkej kuchárskej šou MasterChef.
Markíza slovenského MasterChefa skutočne vysielala na jar 2016. Habo ale ponuku odmietol, ako dôvod uviedol práve skúsenosť z roku 2012.
Ako dopadol ich návrat na obrazovku
Habo sa teraz do formátu Bez servítky vrátil po 13 rokoch, avšak už na Joj. Tento týždeň bude uzatvárať.
Ako prvá, naopak, varila Názlerová, pričom Joj sa hneď v prvý deň podarilo mierne odlepiť od vlažnej sledovanosti, na ktorú spadla v minulom týždni.
Bez servítky sa v pondelok v obchodnej cieľovke približovalo k 5 ratingom, podiel na trhu prekročil 18 %. Celý minulý týždeň sa šou hýbala na trhových podieloch len okolo 15 – 16 %.
V celkovom publiku sa Bez servítky súčasne vrátilo späť nad svoju stabilnú 300-tisícovú divácku hranicu, ktorú v minulom týždni pravidelne podliezala.
Sľub sa naproti tomu po piatkovom rapídnom prepade vrátil bližšie ku svojim priemerom, sledovať ho malo tentokrát 444-tisíc divákov. Dorovnal tak napríklad pondelňajšiu sledovanosť večerného jojkárskeho seriálu Ranč.
S najlepšími epizódami sa Sľub pohybuje až okolo 480-tisícovej hranice, v piatok to bolo vôbec po prvýkrát, čo sa prepadol pod štyristotisícovú hranicu.
V obchodnej cieľovke bol denný seriál Markízy suverénne najsledovanejším nespravodajským programom dňa s ratingom 7,6 % a podielom na trhu 28,9 %. Ratingovo zatiaľ častejšie dokázal prekračovať hranicu 8-mich percent.
Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy televízií, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 14-56 (od roku 2025). V roku 2024 bola uvádzaná vo veku 13-55 rokov, do roku 2023 vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %. Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.
