Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: Markíza

Sledovanosť

Adela s Danglom zvrátili vlaňajší prepadák: 2 na 1 pri štarte prevalcovalo stredajší večer!

Šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla odštartovala novú skrátenú sériu výrazne úspešnejšie, než pred rokom.

2 na 1 sa vracia do starej formy.

Minuloročný experiment Markízy s presunutím zábavnej autorskej šou Adely Vinczeovej a Dana Dangla do nového štvrtkového večera proti seriálovej Nemocnici dopadol s väčšinou epizód prepadákom. Šou zažila svoju najhoršiu sezónu a zadarilo sa jej iba s mimoriadne promovanou epizódou za účasti hviezdy Divokého anjela Facunda Aranu či v čase, keď pauzoval jojkársky nemocničný seriál.

Televízia sa pre tento rok poučila.

2 na 1 vrátila do pôvodného stredajšieho prime-time, v ktorom šou navyše túto jar nečakala žiadna významná konkurencia. Jojka v stredy vysiela priemerne sledovaný seriál Hranica, ktorý je skôr istotou televízie voči sérii nadpriemerne sledovaných programov konkurencie ako Druhá šanca, Na nože alebo Klamstvo.

Ako štartovala vlani

Zábavná šou medzi rokmi výrazne porástla.

Pred rokom začiatkom marca 2022 štartovalo 2 na 1 novú sezónu rovno za účasti jedného z najsilnejších mien celej série.

Hostkou prvej časti 4. série bola Dara Rolins, ani tá však nepritiahla divákov a šou neuspela pri ratingu iba 5,5 % s podielom na trhu 18,1 % v obchodnej cieľovej skupine.

Následne sa iba trikrát v celej sérii dostala na ratingy medzi 6 – 8 % a s väčšinou dielov sa hýbala okolo 5 – 6 % a na podpriemerných podieloch okolo 15 – 18 %.

Suverénny nástup novej série

Aktuálnu 5. sériu štartovala šou symbolicky s bývalým partnerom Dary Rolins, raperom Rytmusom.

Ten novú sezónu 2 na 1 otvoril výrazne väčším úspechom, keď šou udržala nadpriemerné výkony predchádzajúcej reality šou Na nože a s prvým vydaním tejto jari vyskočila ratingom 7,4 % a podielom na trhu až 28,1 % v obchodnej cieľovke.

Medzi sériami tak 2 na 1 pri štarte série porástlo o takmer dva ratingové body a v podiele na trhu až o 10 podielových bodov.

Z pohľadu celého publika prvý diel 5. série 2 na 1 sledovalo priemerne 375-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine. Medziročne takto šou pri rozbehu série porástla o približne 100-tisíc divákov.

Hranica voči novej konkurencii, keď programu 2 na 1 čelila vôbec po prvý raz, svoje priemerné čísla neudržala a klesnúť mala do podpriemeru s ratingom 4 % a podielom iba 13,2 % v obchodnej cieľovke.

Zaznamenala jeden z najhorších výkonov tohto roka, celkovo si ju pozrelo 266-tisíc divákov. Jej priemer sa hýbe v širšom okolí tristotisíc divákov.

Jeden z najlepších podielov v celom vysielaní

Šou 2 na 1 sa pri rozbehu piatej série ratingovo vrátila na úroveň dvoch najsledovanejších častí z roka 2022. Súčasne napodobnila priemernú sledovanosť z roka 2021.

2 na 1 zároveň dosiahlo jeden z vôbec najlepších podielov na trhu od začiatku svojho vysielania.

Šou zažila výrazne dominantnejší nástup aj ako v roku 2021, kedy spustila 3. sériu koncom marca. V čase pretrvávajúcich covidových opatrení trávilo pri obrazovke viac divákov a šou sa uviedla ratingom 8,1 %, podiel na trhu však dosiahol úroveň 23 %.

Pre porovnanie, v celej 3. sérii vysielanej od konca marca do mája 2021 sa šou podielovo hýbala na úrovni okolo 20 – 24 %, v 2. sérii vysielanej na jeseň 2020 sa najčastejšie pohybovala okolo podielových 25 %. Iba jedenkrát prekonala hranicu 28 %.

Dve rekordne najsledovanejšie časti 2 na 1 vystrelili nad tridsiatku.

Doposiaľ najúspešnejším je pilotný diel s Dominikou Cibulkovou, ktorý ešte vo februári 2018 dosiahol doteraz najvyšší rating šou 11,9 % s podielom 30,5 %. V apríli 2019 podielový rekord vylepšil diel s Mariánom Čekovským, ktorý vyskočil na rating 11,5 % s podielom až 34,3 % v obchodnej cieľovke.

Skončí po pár častiach

Ako sme už informovali, 2 na 1 túto jar ponúkne iba skrátenú sériu.

Piata sezóna zábavnej šou bude doposiaľ najkratšia, keď ponúkne polovičnú porciu epizód oproti doterajšiemu vysielaniu.

Šou spravidla do sezóny ponúkala osem častí.

 


2 na 1 skončí po pár častiach! Takto sa zrodilo veľké prekvapenie pre Rytmusa s GombitovouČítajte →

V rámci úvodnej série najskôr odvysielala ešte vo februári 2018 pilot s Dominikou Cibulkovou, ktorý uspel natoľko, že sa Markíza s Vinczeovou a Danglom dohodla na dokončení zvyšných siedmich častí, ktoré ponúkla o rok neskôr na jar 2019. Po nasledujúcej jesennej sérii v roku 2020 priniesla televízia ešte ďalšie dve jarné v rokoch 2021 a 2022.

Pre túto jar Markíza nakrútila iba 4 premiérové diely 2 na 1, ktoré sa na televíznej obrazovke ohrejú len v priebehu apríla.

Hosťami po Rytmusovi budú herci Adam Bardy a Jana Kovalčíková, na záver by do šou na svoje prvé hosťovanie do Markízy mal prísť dlhoročný jojkár Michal Hudák.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %
*od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná aj oneskorená sledovanosť, od januára 2017 aj „hostia“

Čítať viac...
Nahor