Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Sledovanosť

Zostavovanie vlády aj koronavírus: Aktuálne dianie praje spravodajstvám, prepisujú rekordy! (aktualizované)

Nový tohtoročný rekord zaznamenali Televízne noviny, Správy RTVS rovno niekoľkoročné maximá.

Povolebná situácia, zostavovanie vlády a aktuálne najmä napäté dianie okolo neustále šíriaceho sa nového koronavírusu. Slovensko momentálne žije niekoľkými celospoločenskými situáciami, ktoré primárne v prípade obavy z rozšírenej nákazy priťahujú k televíznym spravodajstvám divákov.

RTVS ohlásila nárast divákov jej hlavných Správ RTVS, ktoré vykázali trojročný rekord. Uplynulý týždeň si ich priemerne pozrelo 419-tisíc divákov, čo bolo najviac od januára 2017. Porástli v priemere aj za úvodných 10 týždňov roka, kedy ich sledovalo denne priemerne 369-tisíc divákov. Ide o nárast približne ratingu v univerzálnej cieľovke – 32-tisíc divákov.

Silný výkon dosiahli Správy RTVS aj tento utorok. Počas tohto týždňa rastie úmerne s obavami z koronavírusu a zavádzaním opatrení sledovanosť viacerým spravodajským reláciám, ktoré sa dostávajú na svoje aktuálne maximá. Správy RTVS v utorok sledovalo až 486-tisíc divákov, čo tak bolo značne nad spomínaným minulotýždňovým priemerom. Len oproti pondelku, kedy už rástli, zvýšili počet divákov o takmer 40-tisíc.

V utorok zároveň rekord tohto roka zaznamenala hlavná spravodajská relácia Markízy. Televízne noviny si v tento deň pozrelo 705-tisíc divákov, pričom len po druhýkrát sa tento rok dostali nad 700-tisícovú hranicu. Ďaleko však od toho neboli ani v pondelok. Druhý najvyšší rating tohto roka zároveň zaznamenali v komerčnej cieľovke, keď vystrelili na 12,7 % s podielom až 34,5 %.

Aktualizované: Zvyšujúce sa riziko šírenia epidémie spoločne so zavádzaním ešte prísnejších opatrení ešte zvýšilo v stredu koncentráciu divákov pri obrazovke. Markíze to prinieslo navýšenie spomínaných rekordov, keď v komerčnej cieľovke Televízne noviny v stredu dosiahli rating 12,9 % s podielom 33,4 %, celkovo si ich pozrelo 713-tisíc divákov a dosiahli tak na nové tohtoročné maximum.

V prípade RTVS sledovanosť správ navyšujú brejky komerčných staníc, kedy diváci z Markízy a Joj húfne prepínajú najmä na Správy RTVS. Práve na tento čas telerozhlas dramaturgicky zaraďuje svoje najhlavnejšie príspevky, pričom aktuálne sa jej darí divákov držať pri jej správach dlhšie, než len v čase reklamných prestávok na ostatných staniciach. To tak taktiež stojí za aktuálnym zvýšením sledovanosti jej správ. Markíze zas vyťahuje sledovanosť nahor najmä prvá tretina správ s najhlavnejšími reportážami práve o koronavíruse či zostavovaní vlády.


Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/TNS, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram
Vysvetlivky: komerčná cieľovka, mladí diváci – obchodná cieľová skupina divákov vo veku 12-54 rokov, spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %; celkové publikum – všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %

Čítať viac...
Nahor