Aktuality
Zmena plánov: Z jesenného Let’s Dance nič nebude! Markíza stopla prípravy nového ročníka
Televízia hľadala sponzora dokonca prostredníctvom televíznej upútavky, projekt však nateraz, zdá sa, nezachránila.
Dva týždne pred finále minuloročnej 9. série Let´s Dance prišla Markíza s veľkým oznámením.
Sériou tízingových videí pripravovala divákov na špeciálnu verziu jej najdrahšej televíznej šou, s ktorou sa po vzore rôznych zahraničných mutácií tanečného formátu rozhodla vycestovať po Slovensku.
Vo vlaňajšom semifinále začala s predstavovaním prvých celebritných mien a predajom lístkov do prvých miest pre Let´s Dance Turné, ktoré vyvolalo nečakaný ohlas.
Otvorenie predaja počas priameho prenosu spôsobilo viac ako hodinový výpadok webového portálu predajcu Ticketportal, ktorého servery neustáli nápor všetkých záujemcov o vstupenky.
Miliónový projekt
Markíza dokonca už zakrátko dopĺňala do väčšiny miest druhý termín. Napokon v celkovo 10 mestách neodohrala pôvodne plánovaných desať, ale až 19 predstavení.
„Fenomenálny úspech Let’s Dance turné. Nadšenie prišlo až z Veľkej Británie,“ ohlásila Markíza na konci celého projektu, ktorého posledné predstavenia si naživo pozrel aj kreatívny riaditeľ BBC Studios Richard Curwen. BBC predáva Markíze licenciu na tanečnú šou a už roky organizuje po Anglicku aj podobné turné.
Na prvé slovenské turné sa vďaka pridávaným predstaveniam dostalo výrazne viac divákov — podľa televízie ich celkovo prišlo viac ako 25-tisíc. Cena vstupeniek sa pritom pohybovala na úrovni 49 až 79 eur, k dispozícii boli tiež VIP stoly za cenu 200 eur.
Televízia tak podľa týchto čísel zorganizovala obrovské podujatie s miliónovými tržbami.
Ani to jej však nemalo pomôcť k čiernym číslam.
Úspech len v sálach
Vlaňajšie prvé Let´s Dance Turné malo byť napriek ohláseniu „fenomenálneho úspechu“ nemalou finančnou záťažou televízie.
Televízii sa podľa viacerých zákulisných informácií organizácia mesačného putovania s formátom po Slovensku nevyplatila — o to viac, že celé turné postavila na snahe preniesť televíznu šou do slovenských miest v jej najvernejšej podobe.
Pochválila sa napríklad, že do všetkých desiatich miest sťahovala gigantickú scénu, na ktorej stavbu bol potrebný tridsaťčlenný tím.
So šou sa z mesta do mesta sťahovalo až 9 kamiónov a s nimi identický parket, aký poznajú diváci z prenosov, či tony hliníkových konštrukcií, ktoré by spoločne dosiahli dĺžku takmer jeden kilometer.
Markíza súčasne chcela na turné dostať najväčšie hviezdy šou.
Do vrecka musela siahnuť o to hlbšie, že vybrané tváre chcela mať s určitosťou na každom predstavení — mimo iných vyťaženého Jána Koleníka.
Produkčné náklady spojené s mesačným putovaním takmer celej televíznej šou s obrovským štábom a áčkovými osobnosťami po desiatich mestách sa tak mali vyšplhať do enormnej výšky.
Pre tento rok hľadala partnera
To, že boli financie pri Let´s Dance turné napokon problémom, naznačila tento rok i samotná televízia.
Netradične prostredníctvom televíznej obrazovky hľadala vo februári strategického partnera, ktorý by jej pomohol zafinancovať druhý ročník tanečného projektu. Verejne pritom ohlásila, že ho chce zorganizovať v tomto roku.
„Po fenomenálnom úspechu Let’s Dance turné chystáme jeho pokračovanie aj v roku 2025. Staňte sa partnerom úspešnej tanečnej šou už teraz a využite jedinečnú príležitosť zviditeľniť svoju obchodnú značku,“ znelo v televíznom spote.
Takéto verejné hľadanie partnera a financovania pre televízny projekt je raritou.
Bežne sa televízie spoliehajú skôr na svoje kontakty a priame oslovovanie potenciálnych záujemcov — v tomto prípade sa však hlavného partnera Markíze, zdá sa, nájsť nedarilo. Naznačovalo by to, že očakávania ohľadom finančnej účasti by boli vysoké.
O turné hrobové ticho
Po troch mesiacoch od televízneho spotu je ohľadom Let´s Dance turné absolútne ticho.
K téme nového ročníka sa televízia nevrátila v žiadnom z doterajších prenosov jubilejnej 10. série, ani prostredníctvom sociálnych sietí. Vlani už pritom v tomto čase mala rozbehnutý predaj lístkov a predstavených niekoľko mien.
Práve ohlásenie turné v čase vysielania Let´s Dance v televízii je pre úspešnosť projektu kľúčové.
Ukázalo sa to pri spomínanom spustení predaja lístkov v minuloročnom semifinále — Markíza má totižto možnosť spromovať predaj vstupeniek v najsledovanejšom televíznom čase, navyše priamo divákom, ktorí sú najpotenciálnejšími klientami v celej krajine.
Televízne Let´s Dance má k tomu túto jar najväčšie publikum spomedzi pravidelných programov na slovenskom trhu, v najsledovanejšej hodine ho bežne sleduje viac ako 600-tisíc divákov.
Nebude tak prekvapením, ak sa tento rok turné neuskutoční.
Žiadnu zmienku o ňom neutrúsili tvorcovia ani vo veľkom finále 10. série televíznej verzie, ktoré bolo poslednou príležitosťou dostať nový ročník projektu do povedomia divákov tanečnej šou. Jej najbližší televízny ročník sa totiž uskutoční najskôr na jar 2026.
