Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Zem spieva 2 s extrémne dlhým finále, dĺžkou tromfla OTA aj Let´s Dance! Šou však vysoko nadpriemerná, medziročne stratila

Verejnoprávna televízia ukončila druhú sériu folklórnej šou finálovým prenosom trvajúcim viac ako tri a pol hodiny.

RTVS má za sebou druhý ročník úspešnej folklórnej šou Zem spieva. Vlani program vzbudil obrovský úspech a až nečakaný záujem o slovenské ľudové tance, pričom prekročil aj hranice Slovenska a ako formát bodoval na medzinárodnej pôde. Druhá séria taktiež prilákala vysoko nadpriemerný počet divákov, aj keď oproti prvému ročníku spadla. Priemerne sa dokázala hýbať okolo 450-tisíc divákov, najviac pritom atakovala pol milióna. V prípade prvej série sa s najúspešnejšími vydaniami dostala nad úroveň 600-tisíc divákov, postupne sa usadila okolo úrovne 550-tisíc.

Jedným zo slabých miest Zem spieva sú neúmerne dlhé živé prenosy semifinále a finále. Jednotka ich napriek tomu, že program neprerušuje brejkami, ťahá až do noci, pričom s finále druhej série Zem spieva sa dostala dokonca až desať minút za polnoc. RTVS sa tak podarilo tromfnúť aj dĺžkou kritizovaného OTA, ktorý každý rok siaha neraz aj výrazne za 23. hodinu či bližšie k polnočnej hodine, rovnako tak Let´s Dance, ktoré vlani pravidelne končievalo pol hodinu pred polnocou. Naťahovanie prenosov spravidla unavuje divákov a rozťahuje obsah programov, ktorých kvalita tak klesá.

Finále Zem spieva 2 si v sobotu malo pozrieť celkovo 433-tisíc divákov, podiel sa mal v univerzálnej cieľovke zastaviť na 26 %. Pre Jednotku ide o veľký nadpriemer, minulý týždeň jej priemerný výkon v prime-time, aj vďaka Zem spieva, predstavoval hodnotu vyše 13 podielových bodov. Šou oproti finále prvej série prišla o rovných 150-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke si finálový prenos malo pozrieť 5,2 % divákov s podielom 18,4 %.

Film Markízy Útok na Paríž šiel cez 6 ratingov s podielom pod 18 %, Joj s filmom Falošní poliši podliezla ratingovú 6-tku s podielom vyše 16 %. Smotánka podvečer na Markíze šla pod 21 %, Prázdniny na Joj mali uhrať 15 %. Televízne noviny sa mali hýbať okolo 26 %, Noviny pod 23 %. Celkovo ich videlo cez 560-tisíc divákov a stali sa najsledovanejším programom dňa, TN-ky si malo vybrať cez 515-tisíc divákov. V komerčnej cieľovke na vrchol dňa vyskočilo Počasie Markízy.

Čítať viac...
Nahor