Pikošky
Zásadná zmena v Nákupných maniačkach! Prečo k nej televízia pristúpila?
V novej verzii nákupnej šou sa Jojka odklonila od výraznej súčasti formátu. Ten čaká aj ďalšia zmena.
Denná reality šou Nákupné maniačky je už tretí týždeň jedným z hlavných prvkov denného programu Jojky.
Vo svojej novej verzii sa v priebehu septembra až dvakrát posúvali do neskoršieho vysielacieho času, až sa nakoniec usadili v historicky najsilnejšom slote s klasickými epizódami a vytvorili reality dvojičku so zabehnutým Bez servítky.
Nákupné maniačky pôvodne televízia nasadila od začiatku septembra do ich bývalého slotu na 15:30, v ktorom sa zvykli vysielať aj v minulosti. Už o dva týždne ich ale zosunula k 16. hodine a od konca septembra o ďalšiu polhodinu neskôr.
Jojka takto reagovala na neúspešné články v jej dennom programe.
Pred 17. hodinou sa nedarilo bulvárnemu magazínu Topstar, ktorý už aktuálne začína o pol štvrtej poobede.
Súčasne jej od jesene prestal fungovať kvíz Riskuj!, ktorému natvrdo z týždňa na týždeň zmenila po roku a pol zabehnutý vysielací slot a presunula ho z času 17:10 na 16:00.
Prvý týždeň Nákupných maniačok v silnejšom čase podporila televízia sériou s Norou Mojsejovou a v dôležitom poobednom slote sa jej podarilo posilniť sledovanosť, keď hýbať sa mala na podieloch na trhu okolo 15 – 17 % v obchodnej cieľovke. Topstar a Riskuj! v tomto čase prepadávali aj okolo 9 – 12 %.
V druhý týždeň, bez výraznej tváre medzi súťažiacimi, šou klesla bližšie k desaťpercentnej hranici.
Prečo neukazuje šatníky doma?
Nákupné maniačky prešli od tejto jesene zásadnou vizuálnou zmenou, s ktorou uviedli aj novinky v dramaturgii.
Jednou z najvýraznejších je, že televízia už nechodí k súťažiacim domov.
Kľúčovou súčasťou šou je, že súperky majú možnosť hodnotiť nielen výsledný outfit konkurentiek, ale aj ich vlastný štýl a šatník. Kým teraz si môžu účastníčky priniesť najlepšie kúsky priamo do štúdia, v pôvodnej verzii si ho súťažiace prezerali navzájom u nich doma.
Do popredia sa tak neraz dostávala aj samotná domácnosť či vyradené alebo domáce kúsky v šatníku.
Televízia rovnako čelila viacerým komplikáciám.
„Nie sme limitovaní tým, že cestujeme. Prípadne mnohokrát to zlyhalo práve na tom, že účinkujúce nedostali súhlas nakrúcať u nich doma,“ uviedla dramaturgička a režisérka šou Ľudmila Lenárová.
Joj po zakomponovaní šatníkov súťažiacich priamo v štúdiu odbúrala limity cestovania a do šou sa dostávajú záujemkyne z celého Slovenska či Českej republiky.
Zmenu si pochvaľuje aj porotca Marián Hornyák.
„Z môjho pohľadu je to čistejšie, že majú rovnakú východiskovú pozíciu všetky nakupujúce. Bez ohľadu na to, či je z Bratislavy, nie je z Bratislavy, alebo kam sa cestuje, netreba to hodnotiť. Z tohto pohľadu je to plus. Jedným z plusov tohto spôsobu je to, že majú šancu dopredu si vytriediť šatník a urobiť si tú, nazvime to, kapsulu, ktorú chcú ukázať, ktorou sa chcú pochváliť,“ povedal.
Nová štylistka
Ďalšia zmena na divákov ešte len čaká.
Ako je už známe, na poste vizážistky končí známa Lucia Sládečková alias Lucid, ktorá sa spopularizovala už v pôvodnej verzii nákupnej šou. Od nových častí dostala v programe väčší priestor.
Z obrazoviek sa však po prvých týždňoch vytratí.
„Ďakujem za príležitosť v TV JOJ. Milujem túto výrobu a denne ma bavilo sa s vami stretávať. Ďakujem vám, kolegovia, za každú pochvalu a super náladu. Veľmi dobre sa mi chodilo do práce,“ napísala na sociálnej sieti.
Dôvodom odchodu Sládečkovej je zázemie v Thajsku, kam sa po čase vracia aj s dcérou.
Samotná Lucid však dvere do Nákupných maniačok nezatvorila úplne. Naznačuje, že sa do programu môže neskôr vrátiť.
„Všimli ste si, že sa ako vizážistky nestriedame. Momentálne dávam priestor, hoci na krátky čas, ale predsa, ďalšej vizážistke a držím jej palce, aby sa cítila rovnako skvele,“ dodala.
Novou vizážistkou v šou sa stane make-up artistka Júlia Švehlová.
Ide o ďalšiu výraznejšiu tvár vo svojom obore. Mnohí ju poznajú nielen zo sociálnych sietí, ale aj ako manželku rapera Majselfa.