Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

Zápas Slovenska hneď v prvom zápase zlomil milión! Superstar v hokejovej konkurencii stratila štvrtinu divákov

Superstar sa v druhom semifinále stretla s ostro sledovaným hokejovým zápasom Slovenska, napriek pádu do podpriemeru ustála konkurenciu hokeja z víkendových programov najlepšie.

SOBOTA: V sobotu večer sa odohral prvý zápas Slovenska na tradične ostro sledovanom turnaju Majstrovstiev sveta v hokeji. Šláger našich hokejistov s tradičnými rivalmi z Českej republiky v priebehu večera naberal divákov tak, ako sa stupňoval jeho vývoj, až nakoniec zlomil miliónovú hranicu. Zápas Slovenska s Českom sledovalo po tretinách 855, vyše 990 a až necelých 1,04 milióna divákov s podielmi 46, takmer 47 a okolo 54 % v univerzálnej cieľovke. V 12 – 54 sa ratingy hýbali nad 16, pod 20 a až okolo 21 % s podielmi cez 52, okolo 53 a pod vysokými 60 %.

MS v hokeji tak hneď v úvode potvrdili veľký záujem u slovenských divákov, zároveň však potvrdzujú aj trend čiastočného poklesu sledovanosti. Zápasy Slovákov čoraz menej dosahujú magickú hranicu jedného milióna, kedy sa s takýmto večerným duelom nad ňu dostali bezpečne aj o niekoľko stotisíc divákov. Záujem o zápasy začal klesať úmerne so zhoršovaním sa výkonov hokejovej reprezentácie. Podčiarkla to aj sledovanosť nedeľného zápasu Slovenska.

Komerčné televízie popri hokeju tradične neočakávajú žiadne uspokojivé čísla, zväčša ho alternujú reprízovými filmami. Markíza odvysielala Zelenú míľu s podielom okolo 10 %, Joj nasadila Titanic, skončila s podielom pod 9 %.

Z večerných spravodajstiev Televízne noviny prekročili 23 %, Noviny sa dostali na 19 %. Celkovo ich videlo pod 360-tisíc divákov, Televízne noviny si pozrelo pod 330-tisíc divákov.

NEDEĽU: Slovensko odohralo zápas na MS v hokeji hneď dva víkendové večery po sebe. V nedeľu sa postavilo proti Švajčiarsku, kde po mizernom výkone prehralo dôležité body. Samotný vývoj zápasu aj celkový pokles záujmu divákov o zápasy reprezentácie sa premietli do sledovanosti duelu Slovenska so Švajčiarskom, ktorý bol najsledovanejší v prvej tretine, kde prekonal hranicu 810-tisíc divákov. Postupne klesal pod 740 a len k okoliu 640-tisíc divákov. Takúto sledovanosť kedysi dosahovali poobedné zápasy v pracovnom týždni. Podiel duelu sa hýbal len úrovni vyše 38 a dvakrát nad 33 %. V komerčnej cieľovke zápas dosiahol ratingy takmer 16, takmer 15,5 a pod 14 % s podielmi vyše 44, 39 a pod 40 %.

Nepriaznivý vývoj hokejového zápasu prial Superstar, s ktorou sa Markíza túto nedeľu hokeju Slovenska nevyhla. Očakávane klesla, stratila však štvrtinu divákov, keď mala atakovať 6 ratingov s podielom vyše 17 %. Celkovo ju videlo cez 310-tisíc divákov. Večer tak napriek pádu do podpriemeru ustála. Joj s filmom Sklenené peklo zahrala share pod 9 %.

Hokej viedol aj podvečer, keď Dvojka odvysielala zápas Česka so Švédskom, hýbal sa v komerčnej cieľovke pod 22, 21 a nad 22 %. Susedia v tom čase padli k okoliu 17 %, Nové bývanie dizajn zas pod 13 %. Joj o necelý rating vyhrala s hlavným spravodajstvom, podielovo Noviny šli pod 22 %, Televízne noviny prekročili 21 %. Spolu si TN-ky pozrelo pod 370-tisíc divákov, Noviny skočili nad 505-tisíc divákov.

Čítať viac...
Nahor