Téma mesiaca
Z novej konkurencie pre Farmu nič nebude: České seriály bez veľkej kampane pokračujú v prepadáku!
Joj uprostred augusta prekvapila, keď oznámila pokus sťažiť konkurenciu novej sérii Farmy. Tá má už dlhodobejšie najmä v pravidelnom druhom večernom okne mnohokrát voľný priestor, ktorý sa Joj rozhodla tentoraz zaplniť jarným seriálovým hitom z Česka.
Televízia ešte pred koncom augusta nasadila do programu seriál Slnečná od televízie Prima, ktorý sa pre ňu stal akýmsi jej Panelákom. Na jar porazil nezdolateľnú Ordináciu v ružovej záhrade a vybudoval si tak silnú divácku základňu, že pre televíziu dosahuje mimoriadne výkony aj v online.
Joj však stávka na Slnečnú nevyšla. Seriál prvý týždeň odštartoval v hlavnom vysielacom okne o 20:35, v ktorom bežal v utorok a vo štvrtok, pričom podľa našich informácií prepadol v komerčnej cieľovke na úrovni len pod 10 %.
Televízii sa mohlo vypomstiť ako náhle nasadenie seriálu tak nízke povedomie o novinke, ktorú neuviedla žiadna výraznejšia kampaň. Televízia nasadila len klasickú upútavku, ktorá divákov neprilákala.
Slovenské televízie tak pokračujú v neúspechoch pri nasadzovaní českých seriálov. Posledne výraznejšie uspela práve Joj s niekdajším českým hitom Primy Vinári, ktorému však dopriala doslova masívne promo postavené na titulnej pesničke. Televízia nasadzovala seriál do leta a jeho kampaň ťahala niekoľko týždňov, čo sa jej nakoniec aj vyplatilo a Vinári jej nadpriemerne uspeli.
Odvtedy však zažívajú televízie jeden prepadák za druhým, pričom všetky neúspechy sprevádza chýbajúca výrazná kampaň pre české seriály. Markíze vôbec neuspela stávka na ďalší niekdajší úspech Primy Ohnivé kura, Joj prepadla s ďalším jej seriálom VIP vraždy. Slabo hral aj seriál Svet pod hlavou od Českej televízie, ktorý Joj vyrábala spolu s ňou v koprodukcii.
Naopak, z Českej produkcie ustál vysielanie na Slovensku český fenomén Most, ktorý Joj nasadila do druhého večerného pásma a dokázal sa hýbať okolo jej priemerov.