Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie

Aktuality

WAU s ďalším rekordom. Stanica začala napĺňať ciele televízie (aktualizácia, porovnanie s Domou)

AKTUALIZÁCIA. Ženská stanica Joj Group sa od svojho štartu významnejšieho rastu dočkala po roku vysielania.

DOPLNENÉ 26. 5. 2014: Wau skutočne dokázala vďaka nadpriemerným výkonom z minulého týždňa dosiahnuť rekordný celotýždenný priemer stanice. V 21. týždni prekročila dôležitú hranicu dve percentá, keď  sa priemerný celodenný podiel vyšplhal na 2,1 %. U žien získala Wau za celý týždeň priemer 2,8 %. Pre porovnanie, Doma získala u žien 12-54 priemerný celodenný podiel v 21. týždni 5,5 %, v univerzálnej cieľovke 12-54 to boli 4 %.

Rovnako ako v stredu, aj v sobotu dokázala Wau získať nadpriemerný celodenný podiel 2,8 %, k čomu jej najviac dopomohla šou Nákupné maniačky. Maratón piatich reprízových častí dosiahol priemerný výsledok 6,4 %, pričom najsledovanejšia časť získala podiel 9,7 % a stala sa trojkou na trhu.

Pôvodná správa 23. 5. 2014

Ženská stanica Joj Group, Wau, sa začína pomaly odlepovať od dna. Kým ešte začiatkom roka sa stanica trápila s celodennými podielmi 1 – 1,5 %, v priebehu februára a marca začala čoraz častejšie vyskakovať k hodnotám blížiacim sa k dvojpercentnej hranici. Stanica svoj rast, aj keď pomalý, potvrdzuje aj v týchto týždňoch, keď začína častejšie dosahovať a preskakovať hranicu 2 %. V priebehu mája sa zatiaľ každý týždeň dokázala trikrát dostať celodenne na alebo nad úroveň dvoch percent. Túto stredu pri tom zažila svoj rekord, keď celodenne vyskočila na hodnotu 2,8 %. V prime-time sa dokonca priblížila Dome, keď ju od nej delili len 4 desatiny.

Úroveň 2 % udržala aj tento štvrtok, no ešte stále sa nedá hovoriť o štandarde. Vďaka rekordnému stredajšiemu výkonu však bude stanica tento týždeň blízko ku zisku celotýždenného priemeru na úrovni dvoch percent, doteraz ho vždy o desatinu podliezla. Najslabšími dňami Wau sú víkendové dni, kedy práve menšie stanice získavajú na sile.

Čoraz častejšie prekračovanie 2% hranice je kľúčovým cieľom ženskej stanice. Tá tak po roku začína napĺňať svoju úlohu v skupine. „WAU aj naďalej profilujeme ako ženskú stanicu. Spoločne s ostatnými kanálmi JOJ Group zabezpečuje WAU silný podiel na televíznom trhu a má neoddeliteľnú pozíciu v skupine. Teší nás, že po roku vysielania sa jej darí a napĺňa strategické ciele, ktoré sme si dali v jej začiatku,“ vyjadrila sa hovorkyňa Joj Lucia Kulihová.

Wau tak nechce opúšťať svoje profilovanie na ženského diváka tak ako to postupe robí Doma, ktorá sa čoraz výraznejšie snaží zaujať univerzálne publikum. Stanica Markízy momentálne dosahuje z pohľadu celotýždenných priemerov viac ako dvojnásobok výkonu Wau. Doma narozdiel od Wau svoj program stavia najmä na seriáloch.

Joj Group uviedla WAU na trh 15. apríla 2013 ako svoju tretiu stanicu v portfóliu. Jej program obsadili najmä reality formáty o bývaní, bábätkách, varení či živote celebrít. Stanica vo svojej histórii dostala dva pôvodné formáty – Nákupné maniačky a seriál Deň a noc. Nákupná šou je dodnes najúspešnejším formátom stanice, ktorý ako jediný dokáže pravidelne získavať jeden ratingový bod (12-54). Wau postupne zvyšuje svoje pokrytie, aktuálne sa jej penetrácia pohybuje okolo 70 %. Najaktuálnejšie sa jej podarilo dostať aj do satelitnej ponuky Digi TV spoločne s Dajto. Pre porovnanie Doma dosahuje celoplošné pokrytie nad 95 %.

DOPLNENÉ: Joj nám poskytla najlepšie výkony stanice od jej vzniku. Aktuálne Wau prežíva svoj najsilnejší týždeň v histórii, keď priemerne (od pondelka do štvrtka 19. – 22. 5. 2014) drží priemerný celodenný podiel 2,1 %. Zároveň sa Wau blíži k dosiahnutiu najlepšieho mesačného výkonu od jej štartu (1. – 22. 5. 2014), keď priemer májových výkonov predstavuje celodenne podiel 1,9 %.

Najvyšší celodenný výkon: streda 21. 5. 2014 – rating 0,3 %, share 2,8 %
Najvyšší priemerný týždenný výkon v prime-time: 16. týždeň (14. 4. 2014 – 20. 4. 2014) – rating 0,6 %, share 1,8 %
Najvyšší priemerný mesačný výkon v prime-time: apríl – rating 0,5 %, share 1,5 %

Najsledovanejšie programy v histórii:
Nákupné maniačky: 20. 5. 2014 – rating 1,4 %, share 4,3 %
Nákupné maniačky: 12. 5. 2014 – rating 1,3 %, share 3,9 %

Čítať viac...

Viac v Aktuality

Nahor