Exkluzívne informácie nielen zo sveta televízie
Zdroj: TV Markíza

Sledovanosť

Konkurencia sa po mesiacoch nadýchla! Výnimočná Nikol za úspechom Zrady zaostala

Detektívny seriál potvrdzuje priemernú sledovanosť z prvej série, v počte divákov si však tesne pripísal rekord. Joj ho napriek tomu celkovo dotiahla.

Seriál, od ktorého mala kedysi Markíza veľké očakávania, sa vrátil s novými časťami.

Po viac ako roku a pol nasadil televízny líder druhú sériu odľahčenej detektívky Výnimočná Nikol, ktorá sa mala v roku 2022 stať jednou z náplastí televízneho lídra na boľavé miesta v televíznom programe.

V čase, kedy Markízu trápil prepad úspešnosti viacerých projektov, predstavila prvý seriál, v ktorom spojila tvorcov úspešných česko-slovenských filmov – scenáristku Evitu Twardzik a režiséra Petra Núñeza. Navyše do hlavnej úlohy získala jednu najžiadanejších slovenských herečiek Táňu Pauhofovú.

Markíza pred uvedením seriálu zvýrazňovala jeho kvalitu a výnimočnosť, pričom ju radila k prémiovým titulom z radov najsledovanejších na trhu, akými boli Druhá šanca alebo Pán profesor.

Úspešnosť 1. série Výnimočnej Nikol

Výnimočná Nikol štartovala na jeseň 2022 a postavila sa dovtedy dominujúcemu seriálu Nemocnica.

V predošlých dvoch sezónach Markíza proti jojkárskemu seriálu mnohokrát vybuchla, prepadávali jej projekty Svadba na prvý pohľad, Survivor, Horná Dolná aj 2 na 1. Ani Výnimočná Nikol však sledovanosťou nevystrelila.

Pri štarte na začiatku septembra 2022 vo štvrtkovom prime-time dosiahla len priemernú úroveň televízie s ratingom 6,9 % a podielom 21,1 % v pôvodnej obchodnej cieľovke. O tretinu zaostala za bežnými výkonmi Druhej šance a Pána profesora z predošlých sezón, lepšie sa dokonca uviedli aj jarné seriály z toho roka Šťastní vs. Šťastní a Svätý Max.

Sledovanosť Výnimočnej Nikol sa postupne zastabilizovala na úrovni okolo 6 ratingov. 

Najsledovanejšími dielmi prvej série boli práve prvá časť zo začiatku septembra a piata epizóda z konca mesiaca, ktoré zhodne dosiahli rating 6,9 % v obchodnej cieľovke. Najsledovanejšími boli aj v celkovom publiku s priemerne 340 a 327-tisíc divákmi v univerzálnej skupine.

Naopak, najmenej sledované časti zaznamenala Výnimočná Nikol v druhej polovici septembra so štvrtou epizódou a na začiatku októbra so šiestym dielom, ktoré ratingovo dosiahli úroveň 5,8 a 5,9 %. Štvrtý diel dosiahol v obchodnej skupine aj najhorší podiel na trhu 18,7 %. V celkovom publiku spomínané dve časti sledovalo 282 a 273-tisíc divákov.

Smerom k finále odľahčená kriminálka opäť rástla – vo finále prvej série poskočila na rating 6,7 % v pôvodnej obchodnej cieľovke, čím sa dotiahla k najsledovanejším častiam. V podiele na trhu dokonca zaznamenala najvyšší výkon série 22,4 %. V celkovom publiku zaznamenala tretí najsledovanejší diel s priemerne 323-tisíc divákmi.

Načasovanie 2. série

Markíza v roku 2022 odvysielala celkovo osem epizód, po ktorých ohlásila prípravu ďalších častí. Ich nakrúcanie prebehlo ešte minulý rok.

Výnimočná Nikol vychádza z francúzsko-belgického originálu Haut potentiel intellectuel, z ktorého už v čase vysielania prvej série mala k dispozícii na adaptáciu ďalších 8 dielov. Medzičasom dokonca vznikla aj tretia originálna osemdielna séria.

V slovenskej verzii sa 2. séria mala dostať na obrazovky ešte v priebehu jesene 2023, po úspechu minuloročných noviniek Dunaj, k vašim službám či reality šou Na nože však Markíza ďalší seriál do vysielania nepotrebovala a plány prehodnotila. Napokon ju presunula až do druhej polovice jarnej sezóny 2024.

Načasovanie vysielania 2. série dáva tušiť, že ani samotná Markíza nebola so sledovanosťou prvej série úplne spokojná. 

Nový seriálový hit sa na jeseň 2022 nekonal a jeho pokračovanie nevytiahla v obchodne najdôležitejších mesiacoch. Seriál, naopak, z väčšej časti spadne rovno do obdobia, ktorému sa televízie s hlavnými sezónnymi ťahákmi snažia vyhnúť.

Výnimočná Nikol sa bude vysielať najmä v máji, kedy pozornosť pútajú Majstrovstvá sveta v hokeji. Tento rok sa budú navyše konať v susednej Českej republike, odštartujú v piatok 10. mája. Ani jeden pondelok ale seriálu nehrozí zrážka so zápasom Slovákov, 13. mája však večerný duel odohrajú Česi so Švajčiarmi.

Výnimočná Nikol by sa mala už úplne vyhnúť Majstrovstvám Európy vo futbale a skončiť ešte pred ich začiatkom. EURO 2024 vysiela Markíza, začína v piatok 14. júna.

Štart 2. série Výnimočnej Nikol

Seriál sa v úvode novej série napriek dlhej prestávke vrátil na čísla z minulosti.

Výnimočná Nikol pri štarte 2. série dosiahla rating 6,3 % s podielom na trhu 21,8 % vo vynovenej obchodnej skupine, čo je priemer lepšie sledovaných dielov tejto televíznej detektívky.

Markíza pri návrate Výnimočnej Nikol využila dobre rozbehnutý pondelňajší večer, v ktorom ostatné týždne suverénne dominovala dramatická séria Zrada. Za jej výkonmi však komediálnejšie ladená kriminálka ďaleko zaostala.

Priemer Zrady dosahoval ratingy v okolí 8 – 9 % s podielmi na trhu okolo 27 až 30 % v obchodnej skupine. V celkovom publiku sa napínavý psychologický seriál pohyboval nad a neskôr pod úrovňou 500-tisíc divákov.

Výnimočná Nikol si však pri štarte pokračovania pripísala zatiaľ najvyšší počet divákov v doterajšom vysielaní seriálu, keď si prvý diel 2. série pozrelo priemerne 346-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke.

Markíza ale zároveň uvoľnila priestor konkurencii, ktorá sa po mesiacoch trápenia nadýchla.

Jeden z najlepších pondelkov v roku zažila Joj, ktorej Inkognito porástlo s priemernou sledovanosťou 338-tisíc divákov v univerzálnej cieľovke, čo je o 60-tisíc divákov viac ako pred týždňom v konkurencii finále Zrady.

Šou si polepšila tiež v obchodnej cieľovke, kde medzitýždenne stúpla o takmer rating na 4,3 % s podielom na trhu 14,6 %. Za Markízou stále výrazne zaostala, dostala sa však už k priemerom svojej stanice.

Zdroje dát: oficiálne dáta zdroj PMT/KANTAR SLOVAKIA, tlačové správy TV Markíza, JOJ, RTVS, teletext, portály Stratégie.sk, Mediálne.sk, Aktuality.sk, Facebook, Instagram

Vysvetlivky k uvádzaniu televíznej sledovanosti
Obchodná (komerčná) cieľovka, mladí diváci - obchodná cieľová skupina divákov vo veku 13-55 rokov (od roku 2024). Do roku 2023 bola uvádzaná vo veku 12-54 rokov. Spravidla uvádzaný rating v percentách (%) a podiel na trhu v %;
Univerzálna cieľovka (celkové publikum) - všeobecná trhová sledovanosť divákov vo veku 12+, uvádzaný počet divákov v tisícoch a prípadne podiel na trhu v %.

Poznámka: Od jesene 2014 je do údajov sledovanosti započítavaná oneskorená sledovanosť, od januára 2017 "hostia". Od januára 2024 došlo k zmene obchodnej cieľovej skupiny.

Čítať viac...
Nahor