Pikošky
Vo svete je trend jasný: Streamovanie videí sa dorovnalo tradičnej televízii
Trendy sa neustále menia, vo svete sa streamovanie videí dorovnáva popularite televízneho vysielania.
Spoločnosť Ericsson každoročne vypracúva prostredníctvom Ericsson ConsumerLab veľkú štúdiu TV and Media zameranú na trendy v oblasti médií. Aktuálny prieskum, ktorý spoločnosť uskutočnila v 23 krajinách sveta na vzorke 23-tisíc respondentov reprezentujúcich až 620 miliónov ľudí dokazuje, že sila internetu stúpa aj voči tradičnej televízii. „Streamovanie videa na internete je dnes takmer rovnako populárne ako tradičná televízia. Za dva roky vzrástol počet zákazníkov, ktorí sú ochotní platiť za prístup k obsahu na akomkoľvek zariadení o 25 %,“ hovorí prieskum.
U nás sa zatiaľ platený obsah nechytá, na poli internetových denníkov neuspel systém Piano, v oblasti internetového vysielania prelom nepriniesli služby Voyo.sk či Huste.tv. Na druhej strane je videoobsah čoraz lákavejší a niekoľkonásobne to platí o streamovanom televíznom vysielaní. „Televíziu dnes v priemere sleduje 77 % populácie, pričom streamovaný videoobsah si na internete viackrát za týždeň pustí až 75 % spotrebiteľov. Na vzostupe je pri tom fenomén nárazového sledovania seriálov, teda niekoľkých častí za sebou,“ udáva z celosvetového pohľadu štúdia TV and Media 2014.
Platí to aj vďaka rozširovaniu video on-demand služieb. „Naša štúdia ukazuje, že 56 % používateľov si predpláca video on demand služby, aby mali mohli seriály sledovať v čase kedy im to najviac vyhovuje. Iní ich zase vyhľadávajú kvôli tomu, aby mohli pozerať seriály nárazovo po viacerých častiach,“ vyjadril sa Niklas Rönnblom Heyman z Ericsson ConsumerLab.
Až 41 % divákov chce svoje obľúbené programy sledovať z ľubovoľného miesta. To však vytvára tlak na zvyšovanie nákladov na prenos dát, ale aj samotný obsah. Štúdia taktiež zistila, že pomerne veľká časť spotrebiteľov nehodlá robiť kompromisy čo sa týka kvality obrazu. 43 % z nich chce obraz v rozlíšení Ultra High Definition (UHD). „Výsledky štúdie potvrdzujú, že sa radikálne zvyšujú nároky divákov. Poskytovatelia TV služieb sa teda budú musieť týmto zmenám prispôsobiť a prehodnotiť spôsoby ako tvoriť a šíriť obsah. Budú sa zameriavať na vysokú kvalitu a to bez ohľadu na zariadenie, na ktorom bude obsah sledovaný,“ dodáva Rönnblom Heyman.
Štúdia bola uskutočnená v krajinách: Brazília, Čile, Čína, Francúzsko, Grécko, Maďarsko, Indonézia, Írsko, Kanada, Južná Kórea, Malajzia, Mexiko, Nemecko, Portugalsko, Rusko, Singapur, Švédsko, Taiwan, Turecko, USA, Veľká Británia, Taliansko a Spojené arabské emiráty.
Zdroj dát: TV and Media 2014